Betreft dikgedrukte dat is gewoon aanvallend dan spoor je in mijn ogen niet helemaal alleen omdat je een joodse naam hebt of ik een marokaanse naam. Social media ,mediapropaganda de wereld hoe alles eraan toe gaat. Wereldleiders die geen leiders zijn maar hebzuchtige personen die alleen aan hunzelf denken en hun ziekmakende idealiteit van de wereld. Geld en macht en haat en nijd maakt mensen blind en hun harten zwart. Niemand mag op zijn geloof ,naam of whatever bekritiseerd worden. Social media geeft dat soort personen teveel podium om hun zieke ideeen over wie dan ook te kunnen vertellen. 9 van de 10 keer weten ze eigenlijk niets over diegene maar zodra de 1 a zegt volgen de andere met de rest van het alfabet. Als iedereen elkaar meer in de waarde zou laten en elkaar daadwerkelijk zou respecteren dan had de wereld er een stuk mooier uitgezien hebben.
Dus ouders hadden een oordeel over je vanwege je achternaam? Zelfs terwijl ze je allang kennen? Bizar. Van vrienden van ons heeft de man een Arabische achternaam die veel associaties oproept. Hij voert op sociale media de voornaam van zijn vader als achternaam, zij heeft zijn achternaam niet aangenomen en de kinderen hebben haar achternaam. Allemaal om te zorgen dat die naam hen niet in de weg zit. En hebben jullie dit gelezen? Domweg het feit dat een verpleegkundige een hoofddoek droeg, was reden voor een bak online haat. www-l1nieuws-nl.cdn.ampproject.org/v/s/www.l1nieuws.nl/amp/nieuws/2939771/zoiets-hoef-ik-niet-aan-mijn-bed-najat-laat-zich-niet-uit-het-veld-slaan-door-haatreacties?amp_gsa=1&_js_v=a9&usqp=mq331AQIUAKwASCAAgM%3D#amp_tf=Van %251%24s&aoh=17510062365203&csi=1&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com https://share.google/Tz3spAhieM9PeOr1S Voor vrouwen die met overtuiging een hoofddoek droegen, zijn domweg de reacties van Nederlanders de reden geweest die af te doen.
Even voor je beeldvorming. Het gaat (ik spreek voor mezelf nu) mij niet om de islam of de positie van de vrouw daarbinnen. Maar wel om de manier waarom door sommige groepen/landen/mensen de regels worden geïnterpreteerd. Wanneer een vrouw wordt verkracht en vervolgens vanwege die verkrachting wordt veroordeeld met zweepslagen, dan ligt dat niet aan de islam. Maar aan de kl**hommel die meende dat hij haar mocht verrichten. En aan de idioot van een rechter die zo n barbaarse straf voor het slachtoffer wel een goed idee vond. Dat zijn geen goede brave gelovigen denk ik zo. Verder ben ik het wel eens met @Yasyas dat er geen bommen gegooid zijn om die arme vrouwen te redden. Daar liggen heel andere motivaties achter. En ik verwacht ook niet dat die vrouwen daar uiteindelijk mee geholpen zijn. Naar dat er in zijn misstanden zijn moeten we ook niet de ogen voor sluiten. (Niet dat ik er veel aan kan doen, ook niet aan vrouwonvriendelijkheid / geweld tegen vrouwenin andere landen)
Dit komt helaas zo vaak voor heb het zelfs meegemaakt bij bloed prikken superlieve meid met hoofddoek die man wilde niet dat een moslima met doek bloed bij hem afnam. Meneer flipte omdat ze werd gesteund door collega's en hij ineens vond dat ze allemaal gebrainwashed waren. Hij is toen weggelopen omdat er niet aan zijn eis werd voldaan. Arme meid zat er echt doorheen maar gelukkig alle collega's en meerdere mensen stonden allemaal voor haar op❤️ Dan zie je meteen de kracht van saamhorigheid . De wereld is helaas enorm naar de klote cru gezegd.
Dat heeft werkelijkwaar niets te maken met de islam. Dat is echt cultuur en landsgebonden. Heel veel dingen die uit cultuur worden gedaan in islamitische landen word er 99% vanuit gegaan dat het iets is uit de islam. Bovenstaand voorbeeld is niet islamitisch maar cultuur. Uithuwelijken is ook niet islamitisch maar cultuur. En toch gebeurd het zo vaak dat men zegt dat het iets is uit de islam maar als men echt daadwerkelijk uitzoekt hoe de vork in elkaar steekt dat het niet klopt wat er allemaal word beweerd
Ik vind dat je nooit een oordeel moet hebben over iemand voordat je hem de hand geschud hebt. Ik kan daar zo slecht tegen. Mijn vriend is half marokaans. Zijn vader was vanaf zijn 4de afwezig. Zijn Nederlandse moeder heeft hem dus opgevoed. Toen ik vertelde dat ik met hem date, de opmerkingen die ik kreeg ze begonnen allemaal met pas je wel op. Ppfff tot ze hem leerde kennen en nu is er geen enkel probleem. Mijn ouders waren laatst op vakantie in Lissabon en zeiden toen. ‘ nou er zijn daar wel heel veel buitenlanders. ‘ Ik reageerde met, wat was jij in Lissabon dan, toch ook een buitenlander nee dat bedoelde ze niet, maar zwarte. Sorry voor het woord gebruik, maar dat zei ze letterlijk. Pppfff ik kan daar zo slecht tegen. met de oorlog in Oekraïne was er ook een discussie waarom dat zoveel meer leefde dan alle andere oorlogen. Simpel zat, Oekraïners lijken meer op ons dan Iraniërs en afghanen op het eerste oog.
Nog niet heel lang geleden gebeurde dat ook hier. Want het land/bezit moest wel in goede handen blijven.
Helaas word de rasicme de laatste jaren heftiger. Vaak zijn diegene die schreeuwen ga terug naar je eigen land vaak ook de personen die wel naar Turkije of Marokko op vakantie gaan..... Zag dat eens op youtube op een filmpje weet niet meer van wie maar die ging dus nederlanders interviewen over "buitenlanders" en ze moesten allemaal terug naar hun eigen land maar hijzelf ging wel op vakantie naar Turkije.....
Ik hoop dat je dat ook uit mijn post haalt. Maar het is wel iets wat gebeurd. Dat aankaarten zie ik niet als islam bashen. Dat zie ik als aankaarten van misstanden.
Dat soort misstanden en erger heb je ook in niet islamitische landen zoals India en Nepal etc. Maar toch als het een islamitisch land is het altijd veel extremer en erger volgens vele personen terwijl er bijv in bovenstaande landen nog ergere dingen gebeuren.
nou vooral dit; en ja, dit gebeurt ook in Nederland!! Bij mijn man op het werk bijv: Polen, Tsjechen en slowaken worden daar ( heel veel) minder betaald en werken onder slechte(re) omstandigheden. Daar mag de arbeidsinspectie ook wel wat meer aan doen
Goede reactie, helaas wel triest dat er echt mensen zo denken... Maar ik herken het wel: waar wij woonden kwamen regelmatig Duitse toeristen en ik heb toch echt wel eens te horen gekregen dat ik "terug moet naar mijn eigen land", terwijl ZIJ juist op dat moment niet in hun eigen land waren.
Het was, jij komt toch daar en daar vandaan. Uhhmmmm Ja jou achternaam want dat hoorde ik van anderen ouders. Want die hadden jou opgezocht op social media..... Ik was echt even overrulled en stond met mijn mond vol tanden. Het idee dat mensen je kennen en aardig doen, en achter je achternaam komen en je roots en je nauwlijks nog aanspreken. Social media herken ik helemaal. Pas was er hier in de Provincie, een heel ding omtrent een woonwagenkamp die niet door mocht gaan want omwonende hadden er bezwaar tegen gemaakt. Echt allemaal redenen die nergens op sloegen. Staat er onder dat woonwagenbewoners geen belasting zouden betalen en meer van dit soort onzin want dat betalen ze echt wel. Sta er altijd van te kijken hoe kortzichtig veel mensen zijn. En dan vooral dat anno 2025 mensen nog steeds in fabels geloven. Maarja, ben blij dat de rechten van de mens ons oficheel erkend heeft en ook aan gegeven heeft dat het uitsterfbeleid absoluut niet gehandhaafd mag worden. Echter denken mensen daar verder nog steeds anders over. Terwijl we ook gewoon mensen van vlees en bloed zijn! Mijn vader is heel erg gediscrimineerd geweest en heeft hier echt wel een knauw van gehad. Zelfs projecten waar hij niet welkom was wegens zijn afkomst. Maar als kind ook uitgescholden en buitengesloten er om. Vind het heel erg dat het nu gewoon nog steeds zo gaat. Leer mensen gewoon kennen voor je een oordeel heb.
Bizar he, bij mijn man ook. En nu ze eerst de polen toen de roemenen en daarna de bulgaren uitbuiten komen er nu vliegtuigen vol met Filipijnen naar Nederland om het 'zware' werk op te knappen. Gewoon bizar in wat voor situatie die mensen leven in een land als dit. Deze werken dan trouwens via een constructie in Oost Europa in Nederland.... En worden daardoor uitgebuit wegens anderen regelgeving. Ze hebben allemaal sneaky manieren om het 'legaal' te kunnen doen. Terwijl het dat absoluut niet is.
Echt bizar he, katholieke droegen vroeger ook vaak een hoofddoekje. Mijn oud tante en als kind favoriete 'tante' had altijd een hoofddoekje op en mijn oma droeg altijd praktisch een hoofddoekje als ze fietste etc. Er word altijd gedaan of dingen dan vanuit de islam zo zijn terwijl het vaak cultuur is. In zeeland werd door sommige ook echt het enigste recht is het aanrecht mentaliteit gepredikt. Dat betekent niet dat alle zeeuwen zo zijn. Alleen dat bepaalde stromingen extreem waren. En dat maakt mensen die zo denken ook niet meteen slecht. Ze doen dat uit hun eigen ideologie en die kan anders zijn dan de onze dat is prima als hij of zij maar doet waar die gene gelukkig van word
Met het risico in een draadje waar het al over politiek en religie gaat, ook het derde ZP taboe binnen te halen: Wist je dat de islamitische traditie ook behoorlijk uitgesproken is over seksualiteit? Het harde kader is een getrouwde man en vrouw in privacy, maar daarbinnen is er heel veel aandacht ook voor zaken als het vrouwelijk genot, voorspel, wederzijds genoegen, wordt nadrukkelijk aangegeven dat handen en monden breed mogen worden ingezet, etc. Ook hier zijn er natuurlijk "regeltjes" waar je je wenkbrauwen over kan optrekken, maar ik denk niet dat je bij de gereformeerden hierom hoeft te komen.
Als je er zo instaat, zegt dat toch niks over een vakantie? Ik ga er vanuit dat hij dus vind dat ze hier niet mogen blijven maar terug gaan, waar ze vandaan komen. Als hij op vakantie gaat, doet hij precies wat hij van hun dan toch ook verwacht? Of denk je dat hij wat tegen de mensen zelf heeft? En waarom dan? Want dan is het wel een beetje vreemd.
https://nos.nl/collectie/13959/artikel/2572616-afknijpen-gaza-gaat-door-alleen-de-sterksten-slagen-erin-hulp-te-krijgen Als je dit leest, lijkt de aanval op Iran toch ook een afleidingsmanoeuvre te zijn van wat er nog altijd gebeurd in Gaza. Die arme, arme mensen… Genocide van de bovenste plank. Daar kan toch niemand omheen?
Niet per se hoor. Ondanks dat ik het niet erg met je eens ben in dit topic vind ik het zeker wel een goede bijdrage.