En ondertussen zijn er nog steeds zionisten die dansen en feestvieren om deze genocide, ook in Nederland... Knettergek
Inderdaad compleet gestoord. Net als die mensen die dan buiten Gaza Palestijnen gaan aanvallen. Mijn oude buurvrouw heeft als christenen in een kibboets gewoond. Waar alles en iedereen vreedzaam samen woonden. Die is ook echt heel erg aangedaan over wat er nu gebeurd.
Als dat een vrije keuze is en als diegene dan niet vanwege die vrije keuze scheef wordt aangekeken of anders behandeld. Dat lijkt me wel belangrijk als uitgangspunt van respect voor ieders mening en standpunt.
Eens; knettergek! Andersom gebeurt ook: ik begrijp dat gewoon niet, ik vind dat zo bizar…Feest vieren om andermans ellende… we zijn allemaal mensen
Precies En als ze dan toch zo gestoord willen doen: dan tenminste binnenshuis... Maar zo in het openbaar is pure provocatie.
Vergeet ook US niet. Wat daar momenteel gaande is wordt je ook naar van. Alleen gaat dit topic over Iran. En dat dat toevallig wel een islamitisch land is zou in de discussie bijzaak moeten zijn.
Ik weet niet of het lijken op is. Want die landen hebben ook echt wel een hele andere cultuur. Het is een oorlog in de regio en valt dus in de categorie opvang in de regio. Iets waarvan de wens is dat dit ook op andere plekken in de wereld zoveel mogelijk wordt gedaan.
Dit is echt heel heel erg wat daar gebeurd. En eigenlijk duren de stappen te lang om Israel tot de orde te roepen. De VN spreekt al lang over volkerenmoord. De NAVO kan niks doen en het militaire deel van Hamas heeft het ook niet best voor met zn bevolking. Maar wat ik me dus afvraag. Is een tweestaten oplossing nog wel mogelijk? Stel ze stoppen met schieten ze gooien de grenzen open en geven Palestina de mogelijkheid om zich te ontplooien en opnieuw op te bouwen. Is er dan inmiddels niet een volledige generatie mensen met zo’n oorlogstrauma dat ze niks anders willen dan wat bommen af laten gaan in israel? Waardoor het hele circus weer opnieuw begint?
https://www.ad.nl/buitenland/live-midden-oosten-israelische-militairen-krijgen-in-gaza-bevel-om-op-ongewapende-burgers-te-schieten~a04b2376/ Precies wat @Huismuisie zegt waarom word er nog steeds niet ingegrepen.... Mijn hart die huilt....
Precies: daarom gaat dit gewoon nooit stoppen denk ik. Kijk dan hoe lang Nederland Duitsers hebben gehaat . Zelfs toen ik kind was, stuurde ík Duitsers die de weg vroegen bewust verkeerd. Toen waren we ook al 40 jaar na de oorlog….
Precies. De islamitische wereld verschilt echt niet met de westerse wereld, we willen allemaal vreedzaam leven. Het grootste verschil is de uiterlijke verschijning. Als men daardoor heen kan kijken, dan zijn we allemaal hetzelfde.
Nou vooral dit! Ieder heeft dezelfde gevoelens, dezelfde angsten en dezelfde pijn. En vrijwel het overgrote deel van normale burgers van welk land ook wil gewoon in vrede kunnen leven met zijn of haar gezin, familie en buren…. de ellende komt echt vnl van hogerhand; regering, presidenten en ja , ook van burgers die kwaadaardig zijn en gezamenlijk “ verzets” groepen oprichten … En gooit de een een bom, gooit de ander een raket…,en de gewone burger? Die is de dupe! niet meer en niet minder
Ja dat is gemeen. Maar toen ( ik praat rond 1985) deden de mensen dat gewoon hoor. Of net doen of je ze niet verstond, dat soort dingen. Gelukkig is dat nu minder ( behalve bij het voetbal)
De uiterlijke verschijning is in sommige landen wel echt extreem veranderd. Het opleggen daarvan vind ik vanuit mijn positie wel lastig te accepteren. Als je dan leest over de zedenpolitie die jonge meiden oppakken als ze hun hoofddoek niet dragen… En dat wel uit naam van de Islam. Dit was Iran nog geen halve eeuw geleden. Ik kan me dan toch niet aan de indruk onttrekken dat er niet direct vooruitgang in heeft gezet. Terwijl als je kijkt naar Dubai… een compleet andere wereld. Verder blijf ik dit in welke setting dan ook een heel duidelijk statement. Denk dat dit ook in dit topic wel van toepassing is.
Maar zo gebeurt dat andersom ook he. In Tunesië is het nog maar vanaf 2011 toegestaan om een hoofddoek te dragen, mijn schoonzus werd voor die tijd regelmatig meegenomen naar de politie om een "contract" te tekenen dat ze geen hoofddoek meer zou dragen. Je zou dan denken dat het westen zich daar ook tegen verzette (want vrijheidsbeperking voor vrouwen enzo), terwijl de dictator juist werd geprezen om zijn "moderne" kijk op de Islam. Pas toen het volk eindelijk in opstand kwam, noemen de westerse media en leiders hem ineens een dictator. Toch wel raar. Zowel bij opleggen als verbieden beperk je namelijk persoonlijke vrijheden, maar kennelijk is het alleen één kant op erg genoeg. En ja, nu zijn er behoorlijk wat vrouwen die wel een hoofddoek dragen hier. Ik begreep trouwens dat dit nu precies zo in bepaalde centraal-Aziatische landen gebeurt, Oezbekistan en Tajikistan als ik me niet vergis.
Nee want Hamas wil geen twee staten, en Israel ondertussen ook niet meer. Althans, niet met Hamas. Wellicht wel met de PA maar die zijn sinds 2006 niet meer aan de macht in Gaza (Wel deels in de West Bank). Misschien dat als Hamas eindelijk eens ophoepelt de PA (mits herkozen) iets gedaan kan krijgen?