Wat bedoel je? Ik denk dat alles in het verhaal van @Mammavan5 door het nieuws en hulporganisaties onderbouwd is. Het enige stuk waar naar mijn idee een kwestie van geloven of niet geloven is, is dat de aanval op Iran bedoeld is om de aandacht van Gaza af te leiden. Bedoel je dat stuk? Ik denk ook niet dat dat het hoofddoel is, wel dat het een handig bij-effect is waar ze dankbaar gebruik van maken.
Bedankt voor de steun! Ik deel dit hier, omdat ik het belangrijk vind dat we blijven onthouden dat het om onschuldige mensen gaat die getroffen worden. Ik vrees wel dat er vannacht een stevige reactie vanuit Iran komt op de inmenging van Amerika. Waardoor de kans dat dit snel stopt weer wat kleiner wordt.
Ik ben er ook bang voor. En heel eerlijk ik zou Eén vergelding best begrijpen. Maar toch hoop ik dat ze verstandig zijn en het niet doen. Ik zat trouwens op de landkaart te kijken. Maar wat ligt Iran een takkenend bij Israel vandaan zeg! Vanaf waar schieten ze die raketten af? Anders dan kunnen we binnen een uur hier in Europa ook makkelijk het haasje zijn.
Ik begreep dat ze dat via Syrië doen. Waarmee de aanval op Syrië van een tijdje terug (ook "zelfverdediging" uiteraard...) net wat beter te verklaren is. https://nos.nl/op3/collectie/13997/video/2571962-israels-vrije-doorgang-naar-iran