Even van me afschrijven. Er is sinds de geboorte van Zoon(15 weken geleden) een heleboel voorgevallen met mijn schoonouders. Het kwam er op neer dat alles om hun draaide in de kraamweek ipv om de baby en ons gezinnetje. Schoonmoeder(SM) wilde oppassen 1x per week, maar al gauw kreeg ik het gevoel dat ik dat niet moest doen. We hadden vanaf januari een gastouder voor 2 dagen en tot die tijd moesten we het overbruggen met alle hulp die we konden krijgen. Dus zo ook met SM. Ze toonde geen interesse in zoon, het moest op haar manier. Kortom ik had er geen goed gevoel bij( daarbij heeft ze mijn man toen hij klein was, vastgebonden aan een boom. Omdat hij te druk was. En is het enige dat ze zegt over hem: als hij de eerste was geweest, was er nooit een tweede gekomen zo'n vervelend jong was het ) De eerste keer dat ik hem weg bracht heb ik haar maar een briefje gegeven met hoe wij met zoon omgaan, niet laten huilen, voeding op verzoek, we willen niet dat andere mensen hem vasthouden als wij er niet bij zijn en zolang er geen babyfoon is dat hij in de kinderwagenbak beneden slaapt etc. Zodat je het hoort wanneer hij wakker wordt en niet als hij al huilt. Met een enorme knoop in mijn maag liet ik hem achter. Het is gelukkig allemaal goed gegaan(ze hoefde alleen maar te weten hoeveel fles hij kreeg ) Maar hij heeft overdag maar 2x 30 minuten geslapen. ik kreeg een compleet overprikkeld kindje mee naar huis, dat enorme honger had. De week er na(afgelopen woensdag) heb ik hem weer heen gebracht, nog steeds geen babyfoon, dus aangegeven dat ik graag wilde dat hij gewoon weer in de kinderwagenbak zou slapen. Tussen de middag bel ik op om te vragen hoe het ging, vertelde ze doodleuk dat hij boven lag te slapen, hij had wel even gehuild, maar hij moest leren in een bedje te slapen. Hij had 45 minuten geslapen en toen was hij weer gaan huilen. Ze had hem even laten huilen om te zien of hij weer in slaap viel en welja, na 20 minuten was hij in slaap gevallen Om vervolgens 10 minuten later (volgens haar zeggen) hysterisch huilend wakker te worden. Volgens SM kon het nog geen tijd zijn voor een fles dus had ze even met hem rondgelopen(en hij maar huilen) Toen uiteindelijk toch maar een fles gegeven en die heeft hij in 1 teug leeggedronken. Het arme mannetje had gewoon honger. Ik ben toen van mijn werk weggegaan om hem op te halen en heb haar gezegd dat ik het vervelend vond dat ze hem toch boven had neergelegd en hem had laten huilen. En dat ik er wel op moet kunnen vertrouwen dat als wij aangeven hoe we iets willen, dat dat ook zo gebeurd. Daar had ze niks op te zeggen en ik ben weggegaan. Dan denk je dat je het gehad heb, Word mijn man gister gebeld door zijn moeder: M. is dominant, ben je wel gelukkig met haar, ik kan me niet voorstellen dat jullie een goede relatie hebben. Wie denkt ze wel dat ze is, om zo binnen te komen en tegen mij tekeer te gaan( eerlijk, ik kan best dominant zijn, maar ik heb het heel netjes en rustig gehouden woensdag)als je vader er was geweest had hij haar het huis uit gegooid. Ze verwacht dat we bij elke kik bij T. ijs gaan kijken, dat is toch niet normaal? Denk je dat de gastouder dat gaat doen? Dacht het niet! En dat dragen klopt ook van geen kant. Op deze manier krijg je geestelijk en sociaal gestoorde kinderen . Ow en ze heeft zoveel banen gehad de afgelopen 5 jaar(3, met telkens een tijdelijk contract) en elke keer was er daar wat mis, je moet je eens ernstig afvragen of er niet wat mis is met haar. En of je nog wel met haar verder wilt. Ook was het belachelijk dat ze moest bellen voor ze langskwam(vind ik wel zo fijn, als iemand wil langskomen dat ze even vtv bellen, zodat ik kan aangeven of het uitkomt of niet) ze zag wel als iemand thuis was(en verwacht dan dat alles voor haar gedaan wordt terwijl ik nog in pyjama loop ofzo). daarnaast wie dacht ik wel niet wie ze was, zij had 2 kinderen grootgebracht en zij(ik) was nog maar 3 maanden moeder, SM kon mij meer leren over moederschap dan anderen We waren met z'n drieen nog wel welkom daar, maar ik alleen niet. Ook wilden ze hier alleen 's weekends nog langskomen als ML thuis was. Dus toen heb ik tegen mijn man gezegd dat ik daar geen voet meer binnen zet en ze ook niet meer welkom zijn in ons huis. Als mijn man contact wil houden respecteer ik dat, maar zoon krijgen ze pas weer te zien als hij zelf de keuze kan maken of hij heen wil of niet. Ik vind het zo erg voor mijn man. Aan de ene kant ben ik opgelucht dat het nu gebeurd is en ik niets meer met ze hoef. Aan de andere kant doet het zeer dat ze zulke dingen over me zegt die totaal niet kloppen. Ze zit mij zwart te maken tegenover mijn man en probeert ons zo uit elkaar te krijgen. Gelukkig staat mijn man achter mij en is hij erg teleurgesteld in zijn ouders. Wat een kindje al niet teweeg brengt... Sorry voor het lange verhaal, moest het even kwijt
Waar staan die afkortingen eigenlijk voor? Klinkt inderdaad als een heel vervelend iemand. Maar waarom bracht je je kind bij haar als je al van tevoren geen fijn gevoel bij haar had?
Sorry, zal het even wat leesbaarder maken. We hadden al toegezegd dat ze mocht oppassen( toen ik zwanger was) En later begon het bij ons te knagen. Maar we vonden niet dat we het konden maken om het haar helemaal af te nemen op basis van een gevoel. We wilden het eerst aankijken hoe het zou gaan de eerste keren en dan beslissen of we door zouden gaan of niet(om toch een soort van band te houden ivm ons zoontje en mijn man)
:O heb jij mijn schoonouders ofzo? Jeetje wat komt dit bekend voor.. alleen het gedeelte niet dat sm oppast.. hier ook geen contact door zwart maken van mij en stoken.. ik ben bij mn so niet meer welkom maar ze willen wel manlief en laetitia zien (ze hebben dr nog nooit gezien.. in het begin van de zwangerschap een echo gestuurd die werd bot teruggestuurd) en ze krijgen laetiita gewoon niet te zien zonder mij.. voorlopig.. en dat vinden ze belachelijk.. nou prima dan zien ze dr niet. tis heel sneu idd voor het jochie maar als hun jou niet respecteren dan is het beter zo toch? en daarbij heeft je man de vrijheid om gewoon te gaan
Mother-in-Law denk ik? Maar jeez, daar zou ik ook echt geen contact meer mee willen hebben! Dat ze op mag passen terwijl jij er geen goed gevoel bij hebt vind ik al heel wat, maar dat ze dan ook nog niet jullie regels volgt! En als je er wat van zegt gaat ze je zwart maken bij je man? Te gek voor woorden!! Je hebt groot gelijk dat je niks meer met ze te maken wilt hebben!
Tjee...vind dat jij/jullie goed gehandeld hebben. Hier aan beide kanten geen contact met ouders...dus kan me er heel wat bij voorstellen. Het gevoel herken ik ook wel...wat ons geleerd heeft, is dat geen contact zoveel meer rust in huis heeft gebracht. In het begin ben je nog boos...verdrietig...alle emoties op een rij...maar dat slijt!
Wat naar zeg! Getver. 1 tip: kap niet te rigoreus af, hoe moeilijk ook. Iets is heel snel stuk genaakt en het dan weer goed krijgen is vaak een onmogelijke opgave. Probeer er overheen te stappen en doe het voor je man en kind. Voor je man zijn bet welmzijn ouders en straks ben jij de kwaaie pier. Ht trekt vast wel weer wat bij, lach erom en beuk thuis even op een kussen.
ben het hier wel mee eens eigenlijk. Laat madam lekker in der sop gaar koken. en wees de volwassene! je kan wel aangeven dat er gewoon niet meer opgepast wordt en doe het "nodige" en laat haar maar werken verder. wil ze niet komen als je man er niet is? mooi dan niet! prima! Mag je niet komer zonder je man? EN? wil je dat nog dan. prima voorwaarden. zou ik zeggen als ze zich er dan ook maar aan hou
Ik snap wat jullie bedoelen. Maar toen T. net geboren was zijn er al een heleboel dingen gebeurd, toen wilde ik niet het contact verbreken en gewoon oppervlakkig contact. Dit is voor mij de druppel geweest(een behoorlijk grote, dat wel) Ik wil er gewoon helemaal niet meer komen, het hele schijnheilige gedoe, weten dat ze zulke dingen over je gezegd heeft en dan maar gezellig op verjaardag komen? Nee dank je. Het maakt niet uit wie het zegt, maar als je mij op een dergelijke manier, achter mijn rug om aan het zwart maken bent, dan is voor mij de grens bereikt en hou ik de eer aan mezelf door er totaal geen energie meer in te steken. Zoals ik al zei, mijn man is vrij om er heen te gaan en af en toe T. mee te nemen. Maar ik ga niet meer heen. Daarvoor is er teveel gebeurd.
Daar ben je geheel vrij in. Ik zou je alleen adviseren om er dan ook echt geen energie in te steken. 0.0 Gewoon haar laten gaan. maar houd de deur open als ze misschien zelf (actief) toenadering zoeken. Wees hierin dan idd verder de grotere.(doe je nu ook hoor! maar soms is het lastig vol te houden. zou het je wel willen aanraden)
@Ts meid ik weet echt precies wat je bedoeld.. tis gewoon op een gegeven moment klaar.. als wij hier de keus niet hadden gemaakt om er een stop op te zetten ahd ik nu continu ruzie gehad met manlief, mn so de overhand gehad in dit huis en ik had als een kleine meid op de bank gezeten.. Neej hoor.. Gewoon luisteren naar je gevoel!
ik heb persoonlijk geen ervaring, maar wel uren met een vriendin zitten praten of zulke dingen die dat wel meemaakte. In veel dingen herken ik haar verhaal in het jouwe. Dat stoken en eigen zin enz. willen doen. Haar man begrijpt haar wel. Na heel lang boos geweest te zijn heeft zij wel besloten dat haar kind haar als oma verdient, dus niet zo zeer andersom, maar vanuit het kindje. Zij doen het dus nu zo: man gaat op visite bij schoonouders met de kids (zijn er 3 intussen) en zij blijft thuis of gaat zelf iets doen. Van oppassen e.d. is uiteraard geen sprake. Ze heeft wel heel duidelijke afspraken met haar man gemaakt over wat er met de kleine wel en niet mag als hij bij zn moeder is, gewoon om samen geen problemen te creeeren. Misschien is dit voor jullie een oplossing.
Tsja... daarom moet de relatie met je ouders/schoonouders wel héél erg goed zijn, wil het oppasgebeuren goed verlopen. Ik hoor dit soort dingen zo vaak. Opa en oma zouden in dit geval gewoon opa en oma moeten zijn, met af en toe een zondags bezoekje. Maar geen opvoeders van je kind, want dan komen ze veel te veel in je eigen vaarwater. Ik hoop dat jullie er nog uit kunnen komen!
Hoi Ik vindt dat jij een goede keuze hebt gemaakt,monsters in law moeten het altijd beter en bemoeien zich overaL mee. Ik heb 2 maanden geleden ook het contact verbroken met schoonmoeder met een nette brief ,maar dat pikte ze niet. En kwam ruzie zoeken aan de deur heeft me uitgescholden voor gestoord wijf en me fisiek geduwd paar keer. Ik heb politie ingeschakeld,komt ze nog 1 keer aan deur en wilt ze niet weg gaan komt de politie haar arresteren. De politie is langs gegaan bij haar dat ze bij mijn deur moet weg blijven. Maar het ergste van dit alles vindt ik mijn kind is nu doodsbang voor haar, als er al post door de brievenbus valt is hij in paniek. Ze krijgt hem niet meer te zien en hij wilt ook niet meer. Ze was ook niet blij dat ik zwanger was. Sterkte en denk lekker aan jezelf en aan je gezin.
Het is jammer dat sommige ouders schoonouders keuzes niet respecteren . Hier gaat het heeeeel goed hoor mijn moeder past 1 keer in de week op en op een paar kleine dingen na doet ze precies hoe wij het zouden doen. Kijk opa en oma zijn er ook om te verwennen dus dat moet ook kunnen Ook als mijn schoonouders oppassen vragen ze echt om alles toestemming (soms een beetje te) Het ligt dus echt aan de personen en het kan dus wel heeeeel goed gaan En TS als jij geen behoefte en geen vertrouwen in je SM heb dan moet he zeker je kleine er niet achter laten
Onvoorstelbaar zeg, wat een verhaal. Ik had geloof ik precies hetzelfde gedaan als jij, wat een vals kreng zeg. Ik zou mijn zoon absoluut niet meer brengen, en idd, ik geloof dat je er zelf ook niks meer te zoeken hebt... Wees blij dat je man je steunt
precies! Daarom zorgen wij er ook voor dat er niet teveel op Collin gepast hoeft te worden. Ik heb hele lieve schoonouders die een leuke gezellige opa en oma voor Collin zijn en dat wil ik graag zo houden! Zij bemoeien zich totaal niet met de opvoeding. ze tonen wel interesse Opvoeden kunnen glimvriend en ik prima alleen af. Wat TS betreft; ongelooflijk, wat een vals kreng die SM! Hou de eer lekker aan jezelf, doe lekker je eigen ding zonder haar . Ze heeft nu door jou zwart te maken bij je vriend/man haar eigen glazen ingegooid. Als ze al niet zijn partnerkeuze kan accepteren, dan weet hij waarschijnlijk nu ook wel hoe ze over hem zelf denkt (volgens mij had je dat ook ergens neergezet?) Dat is zeker iets om over na te denken wat betreft contact houden/verbreken, hoe pijnlijk het ook is. sterkte TS
eerlijk ?? niet boos worden hé ik vind het te snel. !! mijn schoonmoeder bemoeit zich overal mee, weet het altijd beter, heeft mij 5 jaar lang uitgemaakt voor vuile kut hoer die haar zoon afpakt ik mocht niet in haar huis komen, ik ben chronische ziek en daar wist ze ook leuk in te spelen, ik zou hem niet gelukkig maken, ze vroeg hem de relatie te beeindigen want ik kon toch geen kinderen krijgen ( zou eigenlijk ook echt niet kunnen maar geluk als ik heb heb ik er nu 2) ik zou niet voor toch eventuele kinderen kunnen zorgen, (ik red me prima, okee ik heb wel 2 a 3 dagen per week hulp nodig maar verder redden we ons prima) en ik kon niet werken dus veel geld in het laatje zou ik niet brengen ( uitkering) toen onze zoon geboren was moest ik een dikkere deken over hem heen leggen want als ik haar kleinzoon ziek maakte dan zou ze me !! De eerste 4 maand heeft ze zijn naam niet eens uitgesproken ze had het altijd over hee kleinzoon kom eens bij oma wanneer ik zei dat hij een boertje moet moest hij volgens haar een schone luier etc etc, tot op de dag van vandaag weet mevrouw nog alles beter, ze heeft ons ook bij beide kinderen nooit gefeliciteerd, op de geboortedag van onze zoon kwam ze huilend en schreeuwend binnen dat MIJN moeder eerst werd gebeld, op de geboortedag van onze dochter kwam ze huilend binnen dat ze ruzie had met haar dochter en toen wij zeiden : wij willen dat nu niet aanhoren maar genieten van onze dochter werd ze boos omdat ze links gelaten werd, ze kocht dingen die oerlelijk waren heel lief bedoelt natuurlijk,of veels te klein, ik vroeg haar de te kleine dingen te ruilen, de oerlelijke dingen trok ik maar gewoon een keer aan of gebruikte het als pyjama iig toen ze dat hoorde,oehhhh ze ging door het lint, gooien met alle spullen die ze in ONS huis maar kon vinden, onze zoon van toen 1,5 zat bang in een hoekje te roepen nee oma nee oma niet doen !! mijn man heeft haar het huis uitgezet en gezegd kom maar terug als je sorry kunt zeggen, 4 maanden is ze niet geweest, en als het aan haar lag nog langer niet, maar ik vind dat mijn kinderen een oma verdienen, en dat het aan hun is of ze haar wel of niet leuk vinden, ik ben dus naar haar toegegaan, ik heb haar gevraagd of ze met me wil praten WAT is haar probleem tegen mij, WAT is haar probleem tegen mijn ouders ( omdat die volgens haar alles beter deden ) ik heb haar gezegd dat ik de goede bedoeling erachter begrijp en dat ik het heel lief vind, maar dat de tijd van toen niet de tijd van nu is, vroeger was roken "gezond"en nu weten ze dat het ongezond is, punt wat ik toen probeerde te maken is dat ze ons zoontje niet alles kon geven wat hij/zij maar wou en dat als ze niet weet wat zijn maat is ze niet moet gokken naar de maat maar mij bellen, en ja de kleding die mijn ouders kopen zijn 10 van de 10 keer perfect, ik ging regelmatig shoppen met mijn zusje en moeder dat zijn mijn dinnetjes, die kennen mij, die weten mijn smaak en als die wat halen vind ik het gewoon mooi, maar jij kunt ook vrage of ik eens met jou wat wil doen, dat jij mijn smaak leert kennen, en anders bel en vraag wat ik leuk vind, of qua speelgoed wat geschikt is... het hoeft voor mij geen verrassing te zijn hoor, het gaat om J ... voor hem blijft het wel een verrassing ! ik vind dus dat je misschien eerst eens met haar moet praten, geen verwijten maken, wat is haar probleem en waarom kan ze niet gewoon doen wat jij wil, ( met misschien af en toe even geen oppas maar oma tijdens het oppassen en toch stiekem wat lekkers geven, maar wel echt af en toe ) hier heeft het heel erg geholpen de eerst volgende keer zijn we wel er echt klaar mee, maar ik vind dus dat er eerst goed gepraat moet wordne, niet jou man met haar.... met jij met haar, jij kunt haar beter uitleggen wat jij voelt als jou man.