iritatie´s

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door silvana81, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Aan de ene kant snap ik dat je schoonmoeder graag wilt langskomen, maar aan de andere kant snap ik ook dat jij zegt dat je er misschien even geen behoefte aan hebt als je al een paar visites hebt gehad die dag.

Als je dan voorstelt dat ze woensdagavond langskomt ipv maandagavond vind ik dat ze dat moet accepteren.

Ow en een schoonmoeder die normaal amper langskomt en wel als de baby er is valt bij mij ook nog onder 'visite' .

2. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk dat het al een heleboel scheelt wat je eigen band is emt je ouders of schoonouders. dat adi zich er niks bij voor kan stellen komt omdat ze een heel goed band heeft met haar ouders end at haar ouders of schoonouders helpen met de verzorging wat natuurlijk met 3 kinderen meer dan welkom is.wellicht fungeren ze ook nogals oppas.

dan is het uitgangspunt al heel anders als wanneer je voor de zwangerschap nooit belangrijk genoeg was en nu "ineens"out of the bleu elke keer met iemand opgescheept zit waar je eigenlijk niks ( meer) mee hebt. ik die contekst kan ik me er wel weer wat bij voorstellen eigenlijk. dat voelt gewoon heel anders en heel onecht.

ik kan me dus wel wat voorstellen bij het gevoel van ts?

3. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou,ik snap je volkomen hoor.
    Mijn schoonmoeder heeft het laatste jaar echt hele botte uitspraken en acties gedaan.
    Totdat ze een week of twee voordat ik uitgerekend was, opeens om de dag belde " of er al wat aan de hand was'.
    Nu mijn zoon geboren is, wil ze opeens ook elke week hier komen of dat wij daar heen gaan.
    Dat wil ik dus niet, want voor die tijd was er echt nul interesse dus dan hoeft het nu ook niet.
    En als ze mekaar dan zien, dan is er altijd wel wat. Of ik verwen hem teveel, ga zo maar door.
    En als hij echt over de toeren is ( dus echt krijst, niet een beetje huilen ofzo) dan trekt ze hem gewoon uit mijn armen.
    Ik persoonlijk heb er wel moeite mee om te zeggen, het is de oma dus ze heeft het recht tot........
    Ik vind dus niet omdat je de oma bent, je daarmee maar alles kan en mag. Ook daar zitten grenzen aan.

4. Kirrebir

Kirrebir Fanatiek lid

24 sep 2009
    1.125
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ben ik het helemaal mee eens!

De wens van de ouders gaat nog altijd voor de wens van de opa's en oma's.

5. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    Wees blij dat ze dochter willen opzoeken..
    Mijn ouders zien ons liever niet als wel..

Begrijp je wat ik bedoel

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Eens met eerdere reacties, een oma die haar klein kind om de week wilt zien en dan nog wel op afspraak vind ik niets geks aan! Ik vind het zelfs nog weinig, wij proberen zeker eens in de week naar de oma's toe te gaan! En inderdaad, ouders hoeven hier geen afspraak te maken, dat is al vanaf de geboorte zo ( En ik heb een vrij zware kraamperiode gehad door een spoed keizersnee en een huil baby, maar zelfs toen hadden we graag dat de opa en oma's zo vaak ze wilden langs kwamen. Toen was het elke dag of om de dag! )

7. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Zoals al eerder gezegd, dit is iets heel persoonlijks. Onze familie woont ver weg, resp. 1 uur en 3 uur rijden. Dat wil dus zeggen dat spontane bezoekjes er niet bij zijn, van beide kanten niet want je wilt niet voor een dichte deur staan. Dus vinden wij het juist erg fijn als ze weer een keertje kunnen komen.

In de eerste weken na mijn thuiskomst uit het ziekenhuis (bevallen met keizersnede) hebben wij bewust het kraambezoek een beetje afgehouden, behalve onze naaste familie. Mijn moeder en zus zijn hier een weekje geweest toen ik nog in het ziekenhuis lag zodat ze toch zo nu en dan konden langskomen en mijn schoonouders zijn een paar keer langsgeweest in het ziekenhuis en daarna thuis een paar keer. Maar dat was voor mij echt genoeg hoor... ik had genoeg aan mezelf, had voornamelijk rust en ook ruimte nodig om te wennen aan ons nieuwe leventje en ons lieve kleine mannetje.

Mijn schoonouders zijn schatten van mensen en hebben heel erg veel voor ons gedaan, het zijn daarnaast ook totaal andere mensen dan ik. Ik kom uit Friesland en ben vrij nuchter en kalm, zij zijn Brabanders en zijn vrij... druk. :) Als ze hier zijn, blijven ze meestal eten en gaan ze ook niet na een paar uurtjes weer naar huis maar blijven gewoon een dagje. Ik vind het super dat ze er zijn, maar ik ben ook altijd blij dat ze weer naar huis gaan.... en dat is volgens mij helemaal niet erg. Je gezin vorm je met je man en kind(eren) en daarna komt de naaste familie en daarna andere familie en vrienden etc.
    Een bezoekje eens in de 14 dagen is echt niet overdreven vaak, maar als jij behoefte hebt aan rust moet je daarover gewoon duidelijk zijn, zo gek is dat niet na een bevalling, tijdens je kraamperiode, ze zal het heus begrijpen als je maar aangeeft dat het niet om haar persoonlijk gaat maar om jullie gezinnetje, de tijd samen en de rust die je zo hard nodig hebt.

8. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Wij wonen nu 4 jaar in deze plaats, en mijn man zijn moeder is welgetelt 1x geweest. Toen ik zwanger was, op het einde, maakt ze de opmerking dat ze 'dat kind' wel nooit zal zien. Dit schoot mij verkeerd, omdat ze minder dan een uurtje rijden bij ons vandaan woont, stap dan in de auto, doos. Maar ze is een nerveuze rijder, dus daarom kwam ze nooit. Maar goed, mijn moeder zou overvliegen en 3 weken blijven na de bevalling, smoeder zegt 'nou, jouw moeder ziet tenminste de eerste maand van zijn leven, ik niet', omg ik kon er wel wat aandoen, ik schoot ook gelijk terug dat ze dat zelf in de hand heeft en mijn moeder mijn kindje de rest van het jaar niet zal zien, dus donder op met je stomme opmerkingen.

Na de bevalling verbleef ze in een B&B in de buurt van het zh, en ondanks dat ik had gezegd dat op de laatste dag in het zh ik alleen met mijn man wilde zijn en ze niet hoefde te komen, en mijn man dit nog nadrukkelijk had gezegd, stond ze toch weer voor mijn neus, om vervolgens naast mijn man (die als trotse papa even vergat dat de nieuwe mama niet zo snel kon lopen) het ziekenhuis uit te lopen.

Ik snap ook wel dat ze oma is, en dat ze trots is, maar geef een beetje adem ruimte zeg. En als ze standaard elke 2 weken een dag zou prikken (zonder overleg) waarbij ze langskomt of wij daarheen moeten, hoeft dat van mij ook niet. Ze mag best haar kleinzoon zien, ze mag ook best een dagje oppassen, ze mag gezellig langskomen, maar ik weiger in een patroon te worden gedrukt. Mijn man werkt zich het apezuur, die wil in het weeken zijn zoontje ook zien en lekker genieten.

Dus ondanks dat ze welkom is, en dat het echt wel een schat van een mens is, kan ook ik me groen en geel ergeren dat ze zo aanwezig is ineens. Dus ja, ik kan me die irritaties wel voorstellen. Ondanks, nogmaals, dat ze echt wel welkom is.

Mijn svader is heel anders, die belt gewoon en vraagt of ie' vandeweek langs zal komen, ja is ja en nee is nee, simpel. Ligt hij ook niet wakker van en hij geniet echt wel als opa hoor.

9. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Ik zou het geen probleem vinden als opa en/of oma langs willen komen..ben blij dat ze interesse tonen in hun kleinkind...en ja, vanaf koninginnedag vind ik best lang...

10. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    sorrie maar, je kunt niet verwachtten dat de relatie tussen jou en je schoonmoeder hetzelfde moet zijn als de relatie tussen je kind en je schoonmoeder.natuurlijk wil SM de kleinkindje zien ook als ze daarvoor je niet echt leuk vond. als ze zich een beetje gedraagt en je met respect behandelt. (vantevoren bellen etc, niet teveel kritiek over opvoeding en verzorging geven etc)

maar goed, kindje is net geboren, oma opa ding is erg leuk als ze ietsje ouder is. dus als je geen zin hebt om sm zo vaak te zien kun je zeggen dat ze nog erg klein is en later heel veel met oma zal zijn, dat ze moet wachten dezer tijden enzo.

11. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Wat ik zie bij de mama's die vinden dat TS overdrijft of zich aanstelt, of dat ze blij moet zijn dat schoonouders uberhaupt interesse tonen, is een gebrek aan inlevingsvermogen. Het gaat er niet om dat jullie vinden dat ze overdrijft, hoe vaak je contact wilt met iemand is nou eenmaal puur persoonlijk. Als zij het 1x in de 14 dagen wel goed vindt, dan is dat nou eenmaal zo.

@TS: het beste wat je kan doen, is confronteren, waarom ze nou zo vaak belt om langs te komen als jullie al woensdag hadden staan. En uitleggen waarom je voor woensdag had gekozen. Dan begrijpt ze hopelijk dat het niet persoonlijke richting haar is, maar dat je het gewoon te druk vond zo veel mensen op de vloer achter elkaar, en dat je even behoefte had aan tijd voor jezelf en een momentje van rust voor je kindje. Hoe subtiel je ook je hints geeft, de meeste mensen ruiken niet wat je wilt en waarom je het niet wilt, erover praten werkt het beste.

12. misa

misa Niet meer actief

Helemaal eens én herkenbaar!

13. misa

misa Niet meer actief

Volledig eens!
    En het gaat om het gevoel van TS, niet om wat voor schoonouders en ouders wij allemaal hebben. :)

@Funkie: Wat rot dat jouw ouders niet graag komen.. Maar dat wil niet zeggen dat een ander blij moet zijn met vervelende/lastige/moeilijke (schoon)ouders natuurlijk. :)

@Belize: GHet klopt wel wat je zegt, maar het gaat natuurlijk niet alleen om het contact met de schoondochter wat ze niet hadden, maar ook om de interesse in hun eigen kind. En dus niet alleen in het kleinkind. Als ik niet met iemand kan opschieten, dan kan ik toch niet verwachten dat ze hun kind wel met mij laten omgaan..? :)

14. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    hier probeer ik ogeveer toch wel er voor te zorgen dat ze hem 1x per week ongeveer zien, vind ik ook leuk voor hem zelf, blijven toch zijn opa en oma.
    En ik heb ze nooit als visite gezien, ze kwamen zeker in het begin bijna elke dag...vind het leuk om te zien hoe ze met mijn zoontje omgaan...een echte opa en oma..

15. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Tuurlijk is dat zo...maar (bij wijze van spreken) komen ze volgend jaar maar 1 keer in maand en dan is dat ook weer niet goe'd.

Ik zeg niet dat dat bij TS zo is. Maar schoonouders kunnen nou eenmaal vaak niet zoveel goed doen!

16. LadyM83

LadyM83 Actief lid

23 jan 2010
    212
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zucht! Het was weer zover, ze is vanaaf geweest.
    Kreeg gelijk te horen " waarom hij in bed ligt", eeh nou kinderen slapen nou eenmaal in bed.
    Familie van mijn man hadden dit weekend willen komen maar helaas komt het ons niet goed uit. Was geen probleem voor familie om een andere keer te komen maar volgens schoonmoeder konden ze rustig komen. Man uitgelegd dat ik dus niet thuis ben (man werkt dan), zegt ze, ja maar dan kan ze(ik dus) toch wel thuisblijven en wat heeft ze dan??
    Binnenkort is ze jarig en of ik 's morgens met mijn zoon dan op de koffie kom. Ze heeft nog nooit gevraagd of ik op de koffie,maar nu mijn zoon is geboren moet ik komen opdraven (zo voelt dat althans).
    Sterker nog, tot 2 maal toe na een echo zijn we daar geweest omdat ze " zo benieuwd was". Komen we daar, is ze gewoon niet thuis!
    En nu hij geboren is, is het opeens dikke mik.
    Er is zoveel gebeurd en gezegd, en ik kan er steeds slechter tegen hoe ik het ook probeer.
    Dan maar weer verstand op nul en gaan met die banaan!

Hoe gaat t met de andere schoonloeders.... Eeh moeders ;)

17. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Opa en oma zijn is geen recht hoor. Kom op zeg. Natuurlijk is het leuk dat ze interesse tonen en 'mogen' ze hun kleinkinderen zien.
    Maar je hebt als jonge ouders nou eenmaal een doodvermoeiende periode en het is soms al overleven met de combinatie van gebroken nachten, kraamvisites, verplichtingen etc. dat ik me heel goed kan voorstellen dat je geen zin hebt in een opdringerige schoonmoeder.
    Het is je goed recht om aan te geven wanneer het JULLIE uitkomt wanneer ze welkom zijn. Het is jouw leven hoor, niet die van haar.

18. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    wil je ruilen met mijn schoonmoeder dan?????
    die kwam helemaal niet meer langs
    Amy-lynn was 1 jaar en ze is 1 keer thuis geweest
    dat was voor ons de rede om met haar te breken

enn 2 keer per maand op visite
    dat vind ik voor een oma heel normaal

maar waarschijnlijk mag jij haar niet
    en wil je het daarom niet

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    sorry maar ik denk dat jij t niet helemaal begrijpt ik vind t schandalig dat een oma moet smeken om haar kleinkind te mogen zien.

en koninginnedag voor t laatst nou al komen me ouders of schoonouders iedere dag even kijken hoe t met me kindje gaat geen probleem.

t is voor mij geen visite ik snap best dat je de visite zat word maar dat je steeds nee zegt terwijl ze zo haar best doet om een goede band op te bouwen met haar kleinkind vind ik echt lullig.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ow ik zou ook helemaal gek worden als mn schoonmoeder zo vaak wil langskomen! Nou liggen we met het schip gelukkig vaak te ver weg:D Maar de 3x dat ze tijdens de kraamweek kwamen vond ik al erg veel! (schoonpa is ook erg luidruchtig en ze weten alles beter "want ze hebben er zelf 8 groot gebracht")

Deel Deze Pagina