Ik ben heel blij dat ik een andere relatie heb met m'n schoonouders. We zien elkaar vaak. Nooit 'zomaar', we bellen wel even van tevoren (allemaal een druk leven), maar soms wel 2 of 3 keer in de week. En dan weer 2 of 3 weken niet, maar dan merk je wel dat het lang is geweest. Ik ben heel blij dat ik vaak bij ze terecht kan en dat mijn kinderen zich bij hen (bijna) net zo thuis voelen als bij ons. Het is ook geen visite. Als ik andere dingen te doen heb terwijl schoonouders er zijn, ga ik andere dingen doen. Vindt niemand hier raar. Maar goed, ik snap dat je een heel andere relatie met jouw schoonouders hebt. Dan wordt het eerder 'te veel'. Wat je zegt over 'dan kan ze toch wel thuisblijven' en 'waar moet ze dan naartoe' vind ik nogal brutaal van je schoonmoeder. Blijf lekker je eigen leven leiden, maar realiseer je wel dat het logisch is dat zij anders naar jou is gaan kijken. Je bent voor haar ook iemand anders geworden; niet alleen de vrouw van haar zoon, maar ook de moeder van haar kleinkind. En dat verandert de zaak, of je dat nou leuk vindt of niet. Al met al realiseer ik me weer eens hoe gelukkig ik mijzelf mag prijzen met de schoonfamilie waar ik in terecht ben gekomen.
HIer kan ik me helemaal bij aansluiten We zijn bijv zaterdag bij de schoonouders wezen eten. Maandag was mijn schoonmoeder hier voor het oppassen, woensdag zijn de kinderen en ik weer daar geweest/ zomaar omdat ze een leuke speeltuin hebben achter het huis, en gisteren is de s-moeder hier geweest om te helpen met de was en het strijken omdat ik ziek ben, en we volgende week op vakantie gaan. En wij vinden het eigenlijk niks 'te veel' aan. Soms vragen wij ons af of we die mensen niet te veel lastig vallen hahaha
ik snap het niet!! 1 x in de 2 weken??? mijn moeder komt bijna elke dag even langs om bij Chloe te kijken! en dat vind ik helemaal niet raar of erg! het is juist leuk dat ze zo vaak komt en interesse toont! en als ze hier 3 dagen niet is geweest, ga ik met de kleine even bij haar langs. wees blij dat je schoonmoeder af en toe komt, ook al is het alleen omdat je nu een kleintje hebt! het is erg belangrijk voor je kleine dat ze haar opa's en oma's vaak ziet en er een goede band mee op kan bouwen! mijn dochter heeft helaas nog maar 1 oma en ook daarom ben ik zo blij dat mijn moeder zo vaak komt!
Hier sluit ik me bij aan mijn kids hebben ook nog maar een oma. Sm is al 8 jaar dood. En vind het voor mijn kids wel eens jammer dat ze de moeder van hun vader nooit zullen kennen. en ik kan nooit vragen hoe me vriend vroeger was of tips vragen met hem om te gaan haha. Als ze dat nog zou weten na 12 kids maar ja ze is er niet meer. Mijn moeder mag ELKE dag langs komen als ze wilt om alleen haar kids te zien dan geniet ik juist dubbel. En oma ook. En ik weet het zeker mijn moeder ziet haar kleink liever dan haar twee volwassen dochters En ik ben totaal niet jaloers.