Ik zag net een topic over de steammop en dat bracht mij op het idee eens naar ervaringen te vragen met de Roomba en Scooba van IRobot. Wij willen namelijk (heel decadent) van ons trouwgeld deze apparaten aanschaffen. We werken allebei fulltime en het huishouden schiet er daardoor wel eens bij in. Ik probeer het nu goed bij te houden vanwege mijn huismijtallergie, maar toch; het lijkt me heerlijk om een ander mijn vuile werk op te laten knappen. Bovendien vind ik dweilen eigenlijk heel smerig. Je steekt zo'n ding in een steeds viezer wordend sopje en dan ga je dat smerige water over de hele vloer uitsmeren... Jak! Wij hebben beneden 40 m2 en dan de bovenverdieping en zolder ook nog... Voordat ik dat allemaal gedweild heb! Maar goed: zijn er mensen die al ervaring hebben met deze apparaten? Ben erg benieuwd of ze ècht schoonmaken. Dat het niet alleen maar een grapige gimmick is, maar je vloeren vervolgens nog niet schoon zijn. Wij hebben trouwens alleen maar harde, gladde vloeren (tegels en laminaat).
Omdat ik zo'n robot veel cooler vind, haha! Nee, een poetsvrouw is natuurlijk veel duurder. Terecht, want zij zou meer doen dan alleen de vloeren. Maar dat kan ik me helaas niet veroorloven. Bovendien heeft manlief denk ik liever geen vreemde in huis terwijl wij er niet zijn. En ik heb liever geen poetsdame in huis als ik er ben. (Ik zie mezelf nog niet op mijn krent zitten terwijl zo'n vrouwtje aan het werk is.)
bij zo'n robot moet je niet een hondje hebben die het wel eens in huis doet. Hoorde laatst een verhaal van iemand waarvan de hond een drol in de huiskamer had gedaan. De robot smeerde het vrolijk de hele huiskamer voor haar door Gatverdamme
Jak! Nee, geen binnen-dieren hier. Sowieso zou ik dat ding niet zonder toezicht z'n werk laten doen met een hond of poes in de buurt. Je weet maar nooit hoe zo'n beestje erop reageert.
Wel ik heb ze allebei en moet zeggen dat ik er niet zo tevreden over ben, de dweiler laat strepen na, allez die wiellekes zie je op je vloer staan. De stofzuiger gaat nog maar dan moet je niet thuis zijn want het duurt wel even eer hij klaar is en om hem aan te zetten terwijl je thuis bent en lekker op je gemak in de zetel wil zitten daar maakt hij iets te veel lawaai voor. Begrijp me niet verkeerd ik gebruik ze wel, voornamelijk voor boven daar heb ik kurk liggen en maakt de dweiler geen strepen op.
Oké, dank je wel voor je reactie Lenka. Mijn plan is inderdaad om ze te laten werken terwijl ik ook aan het werk ben, dus het geluid of hoe lang ze bezig zijn zou me een zorg zijn. Maar die strepen zijn wel erg zonde idd.