Ha dames, Net terug van de vk en had een vrij hoge bloeddruk.. (onderdruk van 87) dus briefje meegekregen met symptomen van zwangerschapsvergiftiging om op te letten. Nu staat er bv op hoofdpijn en sterretjes zien... ik heb wel eens een beetje hoofdpijn, maar moet je dan echt beroerd worden van de hoofdpijn of hoe erg is dit? En ook sterretjes zien heb ik een paar keer gehad al, maar dan bv nadat ik gepoetst had of iets anders wat intensievers had gedaan... wanneer is het erg genoeg om te bellen zeg maar? Wie heeft hier ervaring mee of kan hier tips over geven? Ben namelijk zelf eerder van het niet bellen dan wel en heb nogal een hoge pijngrens, maar goed... wil ook niet dat het kindje gevaar loopt ofzo...
ja heel bekend, ik wordt ook altijd helemaal nerveus van dat lijstje! Bij mijn vorige zwangerschap zat mijn onderdruk ook de hele tijd net onder de 90, dus mijn vk bleef ook maar steeds hameren op dat lijstje. Nu zit ik nog op de 80, maar wel aan het stijgen, dus het briefje is weer uit de la gekomen Maar mijn vk zegt dat je het echt wel voelt als het niet goed zit. Je moet je echt ziek voelen, echt niet jezelf voelen. Je ineens in een paar uur heel anders dan normaal voelen en je steeds akeliger gaan voelen. Dus niet als je savonds erg moe bent en je hebt een beetje vlekken voor je ogen. Of je bent iets te snel opgestaan en je ziet een paar sterretjes, dat mag best, daar hoef je niet voor te bellen. Maar bij mij ging de vk toen ook 2x in de week checken of ik geen eiwitten in mn urine had. Dat is het belangrijkste symptoom eigenlijk, als je dat hebt is het echt foute boel. Dus dat vond ik eigenlijk geruststellender dan dat ik de hele tijd zat te turen of ik al sterretjes zag
Die strips kan je geloof ikr ook bij de apotheek kopen. Maar je voelt je echt ziek hoor. Bij mij ging het wel allemaal maar achteraf. ..ik kon niks mee plassen. Bij opstaan of alles wat ik deed sterretjes en echt zo een benauwd band gevoel om je buik hoog.
Gelukkig ben je al heeel ver in je zwangerschap.. Ik had vorig jaar zwangerschapsvergiftiging. Ging voor controle naar verloskundige ( in ziekenhuis) en bloeddruk veel te hoog. Mn gewicht was in een week tijd denk ook twee kilo gestegen. Urine en bloed getest en moest in zh blijven. Heb ik klachten gehad van tevoren? Ikzelf zeg niet echt, maar als ik nadenk..., benaltijd redelijk in de weer geweest en had de laatste dagen na inspanning echt een strakke band om mn bovenbuik. Een gevoel dat me echt dwong om kalm aam te doen en wat dan nog aanhield. Ik begon steeds meer vocht vast te houden, met name op mn voeten, echte 'lellen' En net alsof er allemaal stofjes door de lucht heen dwarrelden. Als je t niet vertrouwd, bellen hoor. ( werd opgenomen met 36.4 en door inleiden geboren op 37.1)
dank jullie wel dames! Dan weet ik een beetje waar ik op kan letten... niet te druk maken in elk geval, dat merk ik wel...