Hallo, Ik ben de laatste tijd ineens 10 kilo aangekomen. Heb een miskraam gehad, en curettage. Van de week ging ik is ff voor de grap op de weegschaal staan en die gaf 68 kilo aan... Terwijl ik normaal rond de 60 zit... Nu vraag ik me eigen af, hoe kan ik nou een paar kilootjes kwijt en toch gewoon goed gezond leven? Op het moment snoep en eet ik niet meer tussendoor. 1 Keer per dag 1 koekje of iets.. En voor de rest alleen eten normaal als ik uit bed kom. en om 12 uur en om 5 uur. Maar is dat gewoon goed? als je normaal altijd dingen tussendoor neem? Of is dat een soort van afvallen?
Ik wil niet lullig doen, maar dit heeft niets te maken met zwanger worden? Gewoon maaltijden eten in gewone porties en af en toe een snack tussendoor is naar mijn weten gewoon gezond. Je komt dan gewoon aan de gewone hoeveelheid calorieën die een vrouw per dag nodig heeft. Als je wilt afvallen dan zul je opzoek moeten gaan naar een dieet o.i.d.. (Ik heb geen verstand van dieeten, ik heb er nog nooit 1 gevolgd in mijn gehele leven )
Ik probeer ook zwanger te worden en kilo's kwijt te raken. Ik eet voornamelijk natuurproducten dus krijg wel calorieën binnen maar dan van de gezonde voeding. Succes!
Hey! ik wil ook eerst 10 kilo afvallen. We willen dan in april weer beginnen met klussen. Ik volg een dieet van BEP (beter eet patroon). Hierdoor nu in bijna twee weken 3,5 kilo kwijt. Boekje is te bestellen bij o.a. bruna. Succes!
Je moet ook juist tussendoor iets nemen, al is het maar een gezond tussendoortje.... je motortje moet blijven lopen Je hebt zes eetmomenten op een dag nodig. En idd zolang je nog niet zwanger bent is het echt niet slecht om evt nog wat af te vallen.... maar zorg ook voor een gezond BMI... je moet ook weer niet te mager zijn/worden natuurlijk
Eet je wel genoeg? Is ook een beruchte valkuil en met ontbijt,12&5 uur heb je nog niet zoveel binnen. Kijk anders een naar het lijstje van het voedingscentrum. Die voor zwangeren hoeft nog niet. De gewone lijst is al behoorlijk wat. Maar let vooral op groente en fruit. En minder zoetigheid en vetten.. Ook iets minder vlees en pasta/aardappel en wat meer groente kan helpen..
ja hoor, je kunt fruit eten, een opkikker soepje, rijstewafels, cashewnoten, paranoten, gedroogd fruit zoals abrikozen, allemaal super gezond voor je, maar blijf idd wel eten. Denk niet dat het goed is, als je echt te weinig gaat eten...
Bedankt voor jullie reacties. Ik lus geen fruit... Sultana eet ik graag. Groente & aardappels eet ik veel. Dat is idd een goed ideetje van je swagartist. op kikkersoepje, rijstenwafels. Voor de rest eet ik geen chocola meer of dat soort dingen.
Lust echt geen enkel fruit? Er zijn zoveel verschillende soorten, met zoveel smaken. Zelf bij appels heb je al tig smaken (zuurder, zoeter, sappiger). Of je maakt er een smoothie van met wat soorten fruit en dan met yoghurt in de blender. Dan is het fruitiger er ook wel af. Je kunt wel een hoop opvangen door wat meer fruit, paprika rauw tussendoor snacken? Tomaatjes zijn ook gezond. Wortel kan ook prima rauw tussendoor. Bloemkool ook.
Nee, dat lus ik echt niet. Bloemkool lus ik ook. Ga gewoon een soepje of iets anders tussen door eten. Sultana..
Als je wikt afvallen zou ik eerst eens stoppen met sultana's eten. Die zitten echt bomvol suiker. Je kan dan beter kiezen voor groente (aangezien je geen fruit lust). Je zou ook smoothies kunnen maken van groente fruit en yoghurt. als je als basis spinazie hebt, proef je het fruit al niet meer.. En een goede balans tussen vetten eiwitten en koolhydraten. En minimaal 1500 calorien per dag. Vooral als er ook nog dagen zijn dat je sport. Want van te weinig eten gaat je lichaam echt kapot. je verliest dan spiermassa ipv vet.. en juist die spiermassa heb je nodig om calorien te verbranden.. Het voedingscentrum heeft een app waarin je alles kan invoeren zodat je de verhouding in het eten ziet en ook of je genoeg krijgt.
Sultana's zijn suikerbommen, daar val je niet van af. Neem dan liever een boterham tussendoor. Voel je je ook langer vol dan bij een sultana.. Hoelang is het geleden dat je fruit geprobeerd hebt? Smaak veranderd ook over de tijd.. Ik lust sinds mijn 20e langzaam ook steeds meer groentes.. Als je 1 soort een paar dagen achter elkaar toch proeft, kun je aan een smaak vaak best wennen (Zowel voor kinderen als volwassen kan dat zo'n 5-20 keer zijn) Iets als druiven bijvoorbeeld. Elke dag 2 keer tussendoor een druifje eten. Probeer dat eens een week, misschien 2. En dan merk je vaak dat de smaak je steeds minder tegen gaat staan. Het is misschien even intensief, maar het maakt je opties qua tussendoortjes wel groter. (sorry dat ik erop doorga, maar fruit is er in zoveel soorten, dat is niet 1 smaak. En er is groente die net als fruit zoeter is, of die structuur heeft. Zelfde verhaal bij anderen met vis. het is het naampje wat het probleem is, niet zozeer de smaak zelf.. )
Deepfreeze@ Misschien heb je wel gelijk.. De volgende x een boterham nemen ipv Sultana. En qua druiven, misschien moet ik die ook is een keertje gaan proberen. Vis eet ik nauwelijks. Soms is zo'n vis ding van de Lidl.