Veranderen van opticiën

Discussie in 'De lounge' gestart door Tutu, 26 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Wie heeft dit weleens gedaan?

Ik zit al vanaf mijn 4e jaar bij een opticiën, maar ik ben er niet meer zo tevreden over.

Nu wil ik graag weer op controle want mijn ogen zijn weer achteruit gegaan, merk ik ;) Bij de opticiën waar ik nu zit krijg ik nooit een oproep, terwijl ze dat wel zouden doen en mede daardoor heb ik het een beetje laten verslonzen :) Ben nu twee jaar niet meer geweest.

Ik wil graag een bril aanschaffen, naast mijn lenzen i.v.m. voedingen die ik 's nachts ga geven. Ik heb aangepaste harde lenzen (verzwaard onderin en extra geslepen) door mijn sterkte, -9,5 en -9. Vind het niet zo fijn om die dingen midden in de nacht in mijn duffe ogen te duwen en ze niet in doen is echt geen optie want ik zie echt geen bal :D

Welke optiek is nu eigenlijk een aanrader? Ook met goede deals voor monturen en glazen en natuurlijk de service :) Wij hebben hier bijvoorbeeld Pearl en Hans Anders, naast de plaatselijke "familie" zaken (waar ik nu zit) in het dorp.

Wat zijn jullie ervaringen met die "grote" namen die ook veel reclame maken op TV?

2. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Ik zat ook altijd bij een lokale familie opticien totdat deze overgenomen werd en ik er niet meer zo tevreden over was. De bril die ik nu heb, heb ik bij eyewish opticien vandaan en ben daar heel tevreden over. Ik heb ook vrij 'slechte' ogen (-7 en -7.25) en ben super geholpen.

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik kom nu een jaar of 4-5 bij pearle en ben super tevreden :)
    Ze helpen me altijd goed en verwijzen ook naar een oogarts als dat nodig is (zoals in mijn geval)

4. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar! Heb nu mijn 2e bril weg bij Pearl.. (zit nu zo'n 3 jr bij Pearl) en ben super tevreden! Kreeg zelfs mail met oproep voor "bril-apk" haha.. Had bij de oogcontrole testen die ik bij vorige opticien nog nooit gehad heb..terwijl ik daar zo'n 10 jr gezeten heb!!

5. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    ik weet niet welke van de grote ketens wel goed zijn heb in iig geen goede ervaringen met hans anders. Ik zit bij een plaatselijke opticien en ben daar eigenlijk heel tevreden over (misschien zitten we wel bij dezelfde aangezien ook wij hier alleen een hans anders en pearl hebben buiten de plaatselijke opticien). Over pearl heb ik wel goede verhalen gehoord trouwens

6. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Haha is hier ook zo hoor, en ik woon in Friesland ;)

Btw.. ook niet tevreden met Hans Anders.. qua gewone bril.. qua zonnebril vond ik ze wel ideaal omdat ze goedkope zonnebrillen op sterkte hebben... en die heb je niet elke dag op! Al hoe wel ik nu moet zeggen heb vorig jaar een Ray Ban op sterkte uitgezocht (mede mogelijk gemaakt door kado bon van de Visa kaart ;)).. en daar ben ik echt super tevreden mee! Mochten mijn ogen achter uit gaan, laat ik daar nieuwe glazen in zetten! :)

7. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Oh wacht, zie nu dat jullie beide in N-Brabant wonen.. heb dus niks gezegd..haha :D

8. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Euh, geloof dat wij raar zijn. We hebben er nog nooit over na gedacht om bij de zelfde te blijven... Wij stappen gewoon ergens binnen en als we een leuke bril met glazen onder de 100 euro vinden kopen we het. Het is voor mijn man en hij gebruikt geen lenzen. Hij laat zijn bril regelmatig vallen eb is dan kapt lkapot (3x per jaar) verzekeren is geen optie aangezien het altijd bij omstandigheden heden gebeurt dat dit niet over de verzekering valt.

Afgelopen jaar bij pearl geweest. Prima vent heeft ons geholpen

9. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Steeds ergens anders binnenstappen is voor mij denk ik geen optie. Volgens mij is er een heel dossier over mij gemaakt waar ik nu zit, waar alles in bijgehouden wordt :p

Over Pearl tot nu toe dus goede verhalen.

@Wondertje1985: Ik zit nu bij van Wely Optiek. Jij? Ik heb het gevoel dat zij best duur zijn en weinig aanbiedingen hebben qua brillen ;)

10. Porsche

Porsche Niet meer actief

Ik ging eerst altijd naar Hans
    Tot dat mijn zoon een bril nodig had en we bij Hans niet konden slagen toen zijn we Pearl binnen gestapt wow wat een service met als gevolg
    Ik nu net mijn eigen nieuwe bril heb opgehaald bij
    .... Pearl hahah

11. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik doe alleen aan brillen en geen lenzen; ik zit al 8 jaar bij Specsavers ofzo ondertussen en dat bevalt uitstekend!

12. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik heb ook "moeilijke" ogen en wilde ook naar ee goedkopere optiek keten. Meting ging daar niet goed. Verwezen naar de oogarts.
    Daar lukte alles wel, maar kreeg wel het advies om met mijn ogen geen keten te bezoeken maar een optiekzaak waar een optometrist werkzaam is.
    Daar heb ik me dus maar aan gehouden. Ik heb gisteren mijn nieuwe bril besteld.

13. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik sinds vorige week een nieuwe bril. Zat ook altijd bij dezelfde maar vond het behoorlijk duur!
    Ben dus naar de pearl geweest, ook mede door de actie die ze nu hebben (2e bril gratis + bon voor 3e bril voor iemand anders).
    Ik heb daar eerst m'n ogen op laten meten en daarna bril uitgezocht, week later had ik 'm op.
    Ben er heel tevreden over en het kost geen drol vergeleken met die 'kleine' opticiëns. Kreeg dan ook wel van de verzekering terug maar goed dan nog. Heb nu een bril + zonnebril met glazen op sterkte voor € 119,- + een bon t.w.v. €59,- geloof ik waar mijn zusje een hele leuke zonnebril voor gaat halen (ze was mee gegaan dus ze had al wat gepast ;) )
    Wilde er ook niet meer aan uitgeven daar ik twee kleine rakkers heb waardoor ik regelmatig een tik tegen m'n bril krijgt.

14. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Hier ook goede ervaringen bij Pearl. Goede service.
    Ik heb niet zulke goede ervaring, qua service, bij Specsavers.
    Maar dat kan ook aan de desbetreffende werknemer gelegen hebben natuurlijk.

15. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Uhh ik heb al 3 of 4 verschillende gehad? IS dat vreemd dan?
    Als ik weer een nieuwe bril kan halen (1x per 2 jaar word het door de zorgverzekering vergoed) dan kijk ik bij welke opticien de beste acties lopen...

16. Jurassic

Jurassic Actief lid

13 jan 2014
    475
    68
    28
    Ik zat altijd bij Hans anders, maar heb nu een leuke bril bij specsavers gezien. Ik ben nu bijna twee maanden gestopt met bv, dus nog 1,5 maand en dan mag ik weer! Hou daar wel rekening mee, dat een nieuwe sterkte niet handig is als je zwanger bent of bv geeft.

17. Mirtje87

Mirtje87 Bekend lid

1 apr 2013
    638
    0
    16
    Vrouw
    Ik kwam van een hele luxe opticien die ook vaak in de prijzen valt met beste opticien etc. Ik heb niet de makkelijkste ogen, sterkte is niet zo gek (-2,5), wel een cilinder, maar vooral vaak droge ogen. Wat er op neerkomt dat alleen de allerduurste lenzen goed zijn... Helaas!

Maar op een gegeven moment ben ik naar Specsavers gegaan en dit bevalt me prima! Ze hebben dezelfde lenzen, maar dan heet het anders :) Ook heb ik daar een bril gekocht, ook prima! In totaal koste mij dit 30 euro! Maar dan is die niet ontspiegeld, maar ik heb hem alleen thuis op dus ik vind dit niet nodig :)

18. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Waarom dan?

19. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ik denk dat ze bedoeld omdat je tijdens je zwangerschap (en kort erna) slechter kunt gaan zien :)

Ik denk dat ik vrijdag eens langs ga bij Pearl, klinkt wel oké :) Specsavers hebben we niet hier in het dorp. Ik denk dat ik aan de hand van hun adviezen wel een beetje kan merken of ik goed zit, ja of nee.

Bedankt voor jullie reacties :D

20. rums

rums Niet meer actief

Mijn man is zeer tevreden over de Hans Anders. Maar dat zal dan wel per locatie verschillen.
    En de pearl die hier in de stad zit daar krijg ik kippevel van want brrr wat een neplachjes en overdreven vriendelijk.

Deel Deze Pagina