Hoi, ik heb dus de helft van de tuin met zeven blad en dit is heel naar onkruid, je trekt het er nl niet met wortel en al uit. Wie heeft er tips?
Wij hebben het ook...en ik weet ook niet wat je eraan moet doen, dus ik lees even mee. Je kan ze er wel uittrekken, maar dat is maar tijdelijk want een week later zit het er weer.
Verhuizen Nee grapje hoor. Maar ik zou niets anders weten dan er steeds uit trekken. Of je moet flink met gif gaan werken msichien. maja dat zou ik zelf dan weer niet doen.
onkruidverdelger kopen wat je op de bladeren moet spuiten, dit trekt door tot de wortels en zie je het langzaam verdwijnen Het is even een werk, maar als je volhoud is het weg.
Kom maar langsbrengen Jan is namelijk heel goed in het verwerken van onkruid in je sla Die dacht een keer bieslook geoogst te hebben en heeft dit lekker door de sla gedaan. Later vertelde hij dat en toen vroeg ik dus uit welke tuin hij dit had omdat wij dit niet in onze tuin hadden staan 8) Groetjes Anita
dames helaas hier ook zevenblad. mijn schoonmoeder weet er alles van en helaas het enigste wat zevenblad weghaald is.............................. er met wortel en al eruit scheppen. dus echt de wortel volgen en die er ook helemaal eruit trekken. ik heb nu gif geprobeerd omdat ik door bi niet op knietjes meer kan maar het komt alweer terug dus....................... met wortel en al eruit trekken is het enogste wat kan
tsja, ook hier een tuin vol zevenblad. grrrrr! ik bestrijd het nu al ruim twee jaar, met roudnup en weet ik wat nog meer. helpt allemala geek z*k. en nu we een hond hebben wil ik die troep niet meer gebruiken ook. ik heb vorig jaar ene stuk omgespit (wortels eruit gehaald) en dat is nu bijna schoon. had wel een dikke week rugpijn, dus helaas: dat is geen oplossing voor de hele tuin. de tuinman van mijn ouders had het over verstikken dor stukken plastic erop te leggen (met tentharingen vastzetten). je moest dat dan wel ruim een half jaar laten liggen... voorlopig doe ik er even niks aan, en baal ervan. sterkte jullie! verhuizen schijnt echt de enige remedie, maarja, da's ook zo wat, he?
hai ook wij hadden de tuin stampes vol met dat onkruid,maak je borst maar nat want verdwijnen zal het nooit,we hebben vorig jaar worteldoek in de tuin gelegd met nieuw zand erop,maar nog komt er hier en daar van dat zevenblad door de grond,de enigste oplossing is plukken eruit trekken en bijhouden helaas. liefs
Ik heb geen zevenblad in de tuin , maar iets wat lijkt op bereklauw of zoiets. Het zijn hele grote bladeren en ze komen overal tussendoor. Zelfs door mijn stenen van mijn terras. Weet iemand wat dit kan zijn? Je kunt deze bladeren ook niet met wortel en al eruit trekken!
Oh my, hoop dat we nooit zevenblad krijgen, als ik dit zo lees! Dat met die grote bladeren hebben wij in de voortuin, 1 plant. We hebben het laten staan, misschien komt er wel een mooie bloem uit
Wheeeeee, hier ook zevenblad Ik heb eens gehoord dat de beste remedie is om elke keer de de steel net onder het begin van de bladeren door te knippen. Zodra er weer blad terug komt, meteen weer wegknippen. Uiteindelijk zou de plant het dan op moeten geven. Geen idee of het echt werkt, want er staat hier zoveel van die troep in de voortuin, dat elk plantje appart knippen echt monnikenwerk is, heb ik echt geen tijd voor..Met wortel en al is ook niet te doen. Als er maar een miniscuul stukje wortel blijft zitten, krijg je het gewoon weer terug Het ergste is nog dat mijn tuin helemaal 7-blad vrij was toen ik hier kwam wonen. Maar mijn moeder had een leuk plantje in de tuin staan en daar mocht ik wel een stekje van hebben. Mijn moeder had dus wel 7-blad in de tuin en wss heeft er een klein stukje wortel in dat stekje gezeten. Sindsdien is de hel losgebroken in mijn tuintje :x
sorry, maar ik moet wel een beetje grinniken om deze opmerking Ik krijg morgen visite waar ik geen bal zin in heb, en ik moet nog voor ze koken ook...misschien zet ik ze wel een 'frisse lentesalade uit eigen tuin' voor...moehahaha
Kijk maar uit..Zodrekt smaakt het ze zo goed, dat ze elke week voor je deur staan 8) Of in je tuin, je zevenblad te rooien.....Hmmmmm, mss een nieuwe remedie om van die troep af te komen dan