bijna al 1 1/2 jaar eten weigeren

Discussie in 'Voeding' gestart door ikke1981, 22 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Zoals de titel het al zegt, Quinn is geen makkelijk kind het avond eten dus.

Het begon toen we met vaste voeding mochten beginnen, hij was toen 6 maanden, potjes, hij walgde ervan. Nou ja prima toch, geen probleem
    Vers gemalen wilde hij ook totaal niet, toen maar rapley gedaan, en dat ging ongeveer 2 maanden goed, toen was het over met de pret.
    De echte ellende begon, meneer wil geen avond eten, hoe we het ook aanbieden hij wil het gewoon niet.

We hadden op een gegevn moment macaroni dat luste hij wel, daar dee ik dan de groente in, heeeeeeel erg fijn anders was het kokhalzen spugem en niet meer willen eten.

Maar ja na een lange tijd alleen maar macaroni komt het je neus uit natuurlijk
    Nou rijst wilde hij wel eten, maar de stukjes die geen rijst zijn, eet hij om heen.
    Alles waar een velletje of een laagje op of aan zit, wordt hij helemaal naar,

Quinn eet ook geen aardappels, hij gaat er werkelijk van kokhalzen en laat de rest van zijn eten gewoon staan als hij teveel aardappel naar binnen heeft gehad in zijn ogen.

Ik heb naar mijn idee al van alles geprobeerd, maar nu, ik weet het echt niet meer.

Iedereen zegt het is een fase, maar een fase van 1 1/2 jaar duurd mij nu wel te lang.

Hij groet wel goed, het cb vind hem zelfs aan de zware kant, snap niet hoe maar goed

Overdag eet hij

ochtend: 1 a 2 boterhammern
    tussendoor, plakje worst of fruit
    middag: 2 boterhammen
    tussendoor krentjes

daarna dus eigelijk weinig meer.
    Quinn eet wel zijn vlees, maar als we die hem ook niet geven eet hij dus gerust nisk

Na het eten doen we fruit of een toetje, dat nemen we hem dus echt niet af, nog nooit gedaan ook

Wie of wie heeft de goude tips voor dit meneertje zodat hij weer gaat eten

2. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Je zou een kinderdieetist kunnen raadplegen.
    Die zijn niet alleen voor verantwoord eten maar ook om te kijken naar de manier van eten. Ook kan zij achterhalen waarom je kind geen avondeten wil. Soms komt ze dan thuis om te kijken hoe het avond ritueel gaat.
    Wat ik uit je verhaal begrijp is dat hij in principe gewoon uit het vuistje eet, zoals kaas,worst en brood, en dat het probleem zit in het soort eten zoals groente en aardappels.
    Kijk even in je verzekeringspolis hoe het zit met de declaratie van een kinderdieeetist, de meeste verzekeraars vergoeden dit,of een gedeelte ervan als je doorverwezen bent door de HA.

3. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bedankt voor je bericht, stom dat ik daar niet eerder aan heb gedacht
    Ben zojuist gelijk opzoek gegaan naar een kinderdieetist.
    Ga haar mijn verhaal mailen over Quinn en dan kijken wat zij er overzegt!

Over Quinn zn eten, ja hij eet alles (bijna want hij heeft kma, gaat gelukkig wel steeds beter hoor) Maar nee avond eten groente aardappels weigerd hij dus, hij word er helemaal naar van

4. Lovetrust

Lovetrust Actief lid

27 jan 2010
    390
    171
    43
    Rare vraag maar eet hij het wel als het koud is?

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Dat zou wat zijn! Wellicht het proberen waard!

6. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee helaas dan ook niet. Hebben we ook geprobeerd inderdaad.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.285
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Mijn zoontje is ook een lastige eter, vooral het avondeten. Gelukkig gaat het bij hem wel met fases. In een slechte fase eet hij wekenlang helemaal geen avondeten en geen fruit, brood en toetje gaat wel altijd op. In deze slechte fase drinkt hij ook nauwelijks melk. En dan is opeens deze fase weer voorbij en dan wil hij wel weer avondeten. Vanaf dat we met bijvoeding zijn begonnen met 6 maanden is dit al zo.

Dit is zijn eten in een goeie fase. Vlees lust hij altijd wel maar groente dat raakt hij niet aan, helemaal nooit. Alleen als ik het verstop tussen de rijst/pasta en saus dan eet hij het. Als we aardappel/vlees en groente eten dan eet hij alleen het vlees en de aardappels als ze gebakken zijn, dus geen gekookte aardappel. Ook wij hebben van alles al geprobeerd. Daarom wisselen we het het af, de ene dag aardappel/vlees/vis/groente en de andere dag pasta/rijst/veel groente/vlees. Zo krijgt hij toch nog wat groente binnen.

Volgende week moet ik weer naar het CB, zal daar ook eens overleggen.

Veel succes.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Of 's middags warm eten? Soms zijn ze tegen de avond toch te moe om goed te kunnen eten..

9. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Bij Quinn krijg ik er op geen enkele manier aardappels in, patat, gebakken, gekoookt, gekruid, zoutloos, veel zout, saus, geen saus, geprakt, verstopt, hij vind het echt overal, en hij word er helemaal naar en boos van

We hebben het ook in de middag geprobeerd, zelf in de ochtend, nee hij weigerd, en verklaard me voor gek ahhaha

Zodra Quinn stukjes in zijn eten ziet, gaat hij lopen vissen, er uit pulken dus.

Wij maken geen drama van eten, oke eet je niks, krijg je ook niks anders, boeit hem niet.
    Vlees eet hij wel graag, we doen eerst gewoon eten en als hij getragt heeft te proberen te proeven wat we echt toe juichen mag hij daarna vlees.

Het is gezellig aan tafel, hij doet alles zelf.

Ik zoek nog steeds de gebruiksaanwijzing van Quinn betreft het eten

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Goh, het zou m'n eigen verhaal kunnen zijn. Hier is ze in dec 2008 gewoon 'gestopt' met avondeten, tot die tijd at ze alles! Overdag eet ze prima, ze is gek op brood en fruit enzo, maar als het avondeten is, dan weigert ze gewoon.

Ook alle foefjes en trucjes al geprobeerd en uiteindelijk op advies van het cb naar een kinderpsycholoog gegaan. Deze heeft ons wat geobserveerd en ik moest een zooi vragenlijsten invullen. Om te kijken of er misschien meer aan de hand was en het niet-eten wellicht gewoon een symptoom was zeg maar. Tot m'n opluchting was psycholoog van mening dat er niks aan de hand is, dat het inderdaad gewoon een fase is en dat ze verder niks tekort komt. Ze ontwikkelt goed, ze groeit goed. Haar advies..gewoon laten gaan, geef haar savonds gewoon lekker een boterham en biedt het avondeten niet eens meer aan. Dat houdt het gezellig aan tafel en dr voedingsstoffen krijgt ze toch wel binnen.

Geen idee hoelang dit nog gaat duren, ik hoop dat ze op een gegeven moment toch zin krijgt in warm eten. Maar tot die tijd kook ik dus voor mezelf en smeer voor haar een boterham. Loslaten dus..moeilijk hoor.

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Eet hij wel soep? Misschien kun je s'middags soep geven met groente oid?

Ik denk idd dat het gewoon een fase is, hier weigerde de jongste ook een hele tijd zijn eten en nu eet hij als een beest.
    Vangelis eet het liefste ook alleen maar vlees en laat vaak ook zijn groente staan, ik maak der geen problemen van, dan maar een extra boterham oid.

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Aan de ene kant heb ik het gelukkig wel los gelaten, en is het inderdaad gezellig aan tafel.

Maar ja vind het wel een hele lange vervelende fase dus, eigelijk vanaf het begin dat hij mag eten zeg maar.

Soep eet hij inderdaad wel, nou ja de boulion dan, want nee de groente eet hij natuurlijk niet.
    Stukjes eet hij gewoon dus niet, heeft hij nog nooit gedaan, ook.

BEetje raar kind.

Gelukkig groeit hij inderdaad wel goed, maar ohw ik ben soms echt jaloers op andere als ik zie wat hun kindje zit te eten.
    Wil ik ook voor Quinn

MAar goed, kan hem niet dwingen en was ook niet van plan

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.250
    4.480
    113
    Het kan natuurlijk ook gewoon zo zijn dat hij aardappels simpel weg niet lust.

Heeft hij zich ooit eens flink verslikt in zijn warme eten (met stukjes) en ligt daar misschien de link?
    Ik zou anders gewoon eens naar de huisarts gaan en met hem overleggen (als je een goede band met je huisarts hebt tenminste) en je eventueel door laten sturen naar een dieetiste of zo nodig psychologe als dit na alle andere mogelijkheden nodig blijkt te zijn.

Groetjes Anita

14. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik herken je gevoel hoor Dees, dat is hier net zo. Op zich ben je blij dat t zo goed met ze gaat, maar als je dan ziet hoe andere kindjes lekker eten, dan voel je dat toch. Heel herkenbaar. Ach, voor ze 18 zijn zullen ze t wel door krijgen toch?

Overigens eet Angelina ook geen soep ofzo. Zelfs bordje pap wil ze niet meer ;) Ja ook een raar kind dus haha

15. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Nee hij heeft zich nog nooit verslikt, gelukkig ook

Ja wij hadden ook zoiets aardappels lust hij echt niet, prima, maar ja om nou te zeggen dat hij ook geen groente lust, hij proeft niet eens.
    Wilde hij ook nooit :S

Het is echt, wat de boer niet kent eet hij niet, dus niks

16. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ja inderdaad.

Quinn heeft ook nooit pap van een bord willen eten, ging hij ook van kokhalzen, maar wel uit zijn fles

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Heerlijk hoe je het omschrijft; ik zie dat "beetje rare kind" van je echt de stukjes aardappel eruit vissen!:) Maar het lijkt mij niet leuk nee.

Hier had ik echt een aardappeletertje de eerste maanden na het starten van bijvoeding. Maar dat is dus verleden tijd. Hij pakt de aardappel op en gooit hem boos op de grond. Hij probeert het soms nog wel, maar rilt er dan letterlijk van en knijpt zijn ogen dicht.

Gelukkig eet hij wel genoeg andere dingen als rijst/pasta/brood/peulvruchten en volop groente en fruit. Ik ben zelf ook niet heel dol op gekookte aardappel en laat het erbij; ga er geen strijd van maken.

Goed hoor dat je hem niet dwingt, het los kan laten en dat het gezellig is aan tafel en hij goed groeit.

Ik neem aan dat hij nog wel veel flessen drinkt dan? En als je daar wat mee mindert, krijgt hij dan geen trek in andere dingen?

18. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hij drinkt alleen nog een ochtend pap fles en in de avond voor het slapen gaan, maar dat is net aan 60cc.
    Het is meer het ritueel, en het even samen ontspannen
    Verder drinkt hij dus geen flessen meer

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik zat me vanavond ineens te bedenken, Quinn is gaan weigeren met eten, nadat hij streng op dieet is gezet ivm KMA, daarvoor at hij dus wel. en ook alles, toen hij 8 maanden was is het offocieel geconstateerd namelijk (duurde heel lang, mar dat is een ander verhaal)
    Sinds dien eet hij dus geen avond eten meer
    Het leek wel of er ineens vanavond een kwartje viel uit het niks

20. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Deel Deze Pagina