Irritant geluid !

Discussie in 'Prematuur' gestart door sGaaphOofd, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sGaaphOofd

sGaaphOofd Actief lid

26 jun 2007
    144
    0
    0
    Mijn dochter is met 36 weken geboren en heeft daarna nog 4 weken op de NICU gelegen ..
    En daar had je altijd als der bloeddruk laag werd ofzoo .. kwam die irritante dongdongdong ..
    En dan moesten ze hem even uit drukken , op dat moment had ik er niet zo last van ..

Maar hebben jullie dat ook , zodra je dat dongdong geluid op tv of in het ziekenhuis weer hoort .. schiet je dan ook vol?

Dan komt in 1 keer alles terug naar boven .. op 1 of andere manier toch me onderbewuste denk ik ?

2. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL

bij was dat als mijn bloeddruk te hoog was .. ze konden wel naast mijn bed blijven staan op een gegeven moment kwamen ze niet eens meer als de onderdruk boven de 100 ging... ik zat toen namelijk nog vrolijk rechtop in bed (neit voor lang hoor)
    ik heb daar nog steeds laast van nu 7 maanden later en ook geluiden van de monitor waar de kleine aan lag als zijn zuurstog te weinig was..
    afgelopen maandag moest hij er weer aan (zie blaasonsteking topic) ik was als de dood mijn ogen waren helemaal gefixeerd op dat rot ding en maak janken...
    gelukkig ging hij geen 1x af...
    ik heb dit ook met een masker over de neus ivm de narcose ik kan ze niet zien of eraan denken of ik schiet in de stress...
    ik wil bijna zeggen tegen je heel normaal maar dat is het natuurlijk niet..
    vraag me af hoelang het duurt voordat het minder wordt.

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ja herkenbaar, wat een klote geluid. Mijn jongens hebben 8 weken in het ziekenhuis gelegen dus zo vaak dat geluid gehoord. Toen ze een paar weken later weer in het ziekenhuis lagen, lagen ze aan de saturatie meter. Die ging ineens af, vloog zo wat tegen het plafond aan en kreeg gelijk een rot gevoel.

4. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Ja erg herkenbaar. Mijn dochter heeft vorige week weer in het ziekenhuis gelegen, ook weer aan de monitor, weer die stomme rotgeluiden idd. En wat ik ook erg heb, is met die desinfecteer geur. Ze komen hier eens in de maand de RS spuit prikken en dan desinfecteert ze haar handen en die geur doet me ook onmiddelijk weer denken aan toen.

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ja ik had dat eerst altijd bij liften. Maar nu ik een nieuwe droger heb..ahhrg die zoemer, heeft exact hetzelfde `deuntje`als het alarm wanneer je kindje aan de volledige beademing moet, en het helemaal niet goed gaat. Dat is ons overkomen toen Ons Kleintje 3 weken oud was.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heel herkenbaar! Ik kijk regelmatig naar ziekenhuisprogramma's en als er dan een 'klingelende' monitor te horen is zap ik het liefst verder. Of ik denk; 'Druk toch op die knop, er is niets aan de hand!!' ;)

7. adi

adi Niet meer actief

oohh, zo herkenbaar allemaal.

Die geur inderdaad. Elke keer als we in het zkh zijn, ook voor de controle of bij de fysio. Overal hebben ze dezelfde desynfectie spul. Als ik die ruik ga ik in één ruk terug naar die zkh-tijd. Maar ik vraag me af of de kindjes het ook herkennen... Ik bedoel, ze zijn veel meer gevoelsmatig ingesteld en herkennen hun ouders ook aan de geur (in het begin). Zouden ze hun 'eerste huis' dan ook herkennen?

En alarm-geluiden... word ook altijd heel akelig van...

8. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Herkenbaar. Verschrikkelijk die alarmen. Als we filmpjes terugkijken van in het ziekenhuis lijkt het alsof ik er weer echt sta.

Niet leuk.

Deel Deze Pagina