het drinken van de fles met nenatal

Discussie in 'Prematuur' gestart door nedjla, 1 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hoi ik wil even wat vragen mischien dat jullie dit bekend voor komt mijn zoontje is dan met 30,6 dagen geboren heeft 7 weken sonde gehad hij mocht 18 januari naar huis met 60 cc in de fles hij krijgt dan de voeding nenatal maar nu zijn we al op 1 maart en drinkt nog 60 cc en ik krijg er niet meer in ja dan spuugt die ales uit nu van morgen heeft die zelfs maar 55 cc gedronken en 4 uur red die niet soms zelfs nog geen 3 uur dan komt die om de 2uur of soms zelfs 1,5 uur en meer drinken doet die niet wat moet ik hier mee aan en herkend iemand dit

2. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ooja en soms huilt die ook onder het drinken was ik vergeten erbij te vermelden

3. misschienmama

misschienmama Niet meer actief

Hmm heeft hij verder nog andere klachten of echt alleen tijdens drinken?
    Klinkt alsof het pijn doet of zo.... Is hij wel goed gegroeid in de tussentijd?Zal het in ieder geval zo snel mogelijk met je kinderarts bespreken want het lijkt me niet echt zoals het zou moeten.

4. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja aleen tijdens het drinken hij huilt niet altijd maar hij doet het wel is en dan dat onrustige gedrag met zijn hoofd schudde en uit rekken heel vreemd alemaal

5. josie

josie Bekend lid

28 sep 2007
    685
    0
    0
    Kan het zijn dat hij last van reflux heeft?

6. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    dat weet ik niet vanmorgen ben ik bij het cb geweest maar daar wordt je ook niet wijzer van maar ze zat eerst te twijfelen over zijn groei of die wel goed genoeg gegroeit was ja was net genoeg maar moest niet minder worden en ik zei dat die niet genoeg dronk en dat ik hem dan een half uurtje erna weer wat ging geven maar dat mocht niet van haar dus er komt er op neer dat als die maar 40cc had gedronken dan moest die maar weer 3 uur wachten en als die dan huilde gewoon laten huilen want na een 3 kwartier een half uur werdt die van zelf moe en gaat die wel slapen ik zei ja hallo dan weet ik zeker dat het niet goed gaat en dat die dan wel gaat afvallen maar ik heb het ziekenhuis gebelt en ales het goed is belt straks mijn ka mij terug

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ben je al gebeld door je KA?
    Wat een vreemd verhaal over het CB zeg. Daar zou ik me inderdaad helemaal niets van aantrekken. Gewoon doen wat voor jou goed voelt. En als dat wat extra te drinken geven is moet je dat gewoon doen.
    Hopelijk geeft je KA een beter advies. Sterkte hoor!!

8. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Mijn kinderarts heeft me afgeraden om naar het CB te gaan met Nikita. Juist omdat ze bij het CB geen verstand hebben van pre-/dysmaturen. Bovendien vind ik het advies wat zij geven aan 'gewone' baby's soms ook al abnormaal.
    Als ik ergens over twijfelde belde ik de KA. Die heeft jouw kindje meegemaakt en kent jouw kindje echt een stuk beter. Bovendien kan de KA beter inspelen op eventueel prematuurgedrag (zoals het overstrekken).

Misschien is het iets simpels, zoals spruw (kan ook zeer doen bij drinken), maar of het nou simpel of ingewikkeld is...je wilt gewoon dat er GOED naar gekeken wordt.
    Naar de KA dus, en het CB gewoon maar laten lullen.
    Nooit iets doen wat tegen je eigen gevoel ingaat. Moedernatuur heeft ons niet voor niks die speciale moederinstincten gegeven hoor :) Luister er naar!

9. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja ik ben gebelt door mijn ka en ik moet toch 11 maart naar haar toe maar ik moet gewoon door gaan hoe ik het nu doe als die maar 40 cc drinkt en een half uur later weer 40 cc is dat goed en 11 maart zal ze hem even goed bekijken en als het echt niet gaat kan ik haar gewoon weer bellen ze hebben liever dat ik te vaak bel dan dat ik helemaal niet bel en dat ik me zorgen blijf maken en van het cb moet ik me niets van aan trekken maar het is wel goed om het af en toe hem daar te laten wegen

10. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    waarom doet mijn profiel foto het niet ?????

11. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    hij doet het haha had het verkeerd gedaan

12. ciaransmummy

ciaransmummy Actief lid

1 dec 2009
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    ciaràn overstrekte ook heel erg in het begin tijdens het drinken.. daarom ben ik van fles met speen veranderd heb je daar al eens aan gedacht? bij hem was het geval dat hij bij de ene te hard moest zuigen en weer bij de ander dat het te snel kwam..

13. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja heb een andere fles geprobeert van avent maar die was te moeilijk nu wil ik nog difrax gaan proberen want hij heeft nu dodie met 123 standen speen nog een ander vraagje waneer begon jij met een fruithapje

14. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Haai,
    Onze dochter had dat ook.. Soms moest ik haar elke anderhalf uur voeding geven. Het werd vanzelf beter en ze ging vanzelf meer drinken. Geduld dat was bij ons de oplossing..
    Hoop dat het snel beter gaat!

Groetjes

15. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Ohja en uit de avent flessen kon mijn dochter niet drinken.. Difrax ging al een stuk beter!! En voor het spuugen kreeg ze nutriton en dan deed ik een M speen op de fles. En we deden vrij snel nutrilon OMNEO voor de krampjes. In overleg met de kinderarts. Onze dochter had kramp en moeilijke ontlasting door de nenatal.

Groetjes

16. nedjla

nedjla Fanatiek lid

16 jun 2008
    1.773
    40
    48
    ja avent kan eric ook niet uit drinken nu had ik ook een difrax gehaalt maar dan doet die helemaal net of dat die niet weet hoe die moet drinken dus dat is ook geen optie ik blijf nu maar bij een dodie fles daar drinkt die toch het beste uit ook eric heeft hele harde ontlasting dat ik hem gewoon moet helpen met poepen dat doe ik dan met de termometer er even in en dan komt het er meestal wel uit groetjes

17. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Mijn zoontje had dat ook, bleek reflux te zijn. Johannesbroodpitmeel bleek een goede oplossing te zijn ;)

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hoe gaat het nu met hem en het drinken en poepen?

Deel Deze Pagina