Waarom nou zo moeilijk doen? Ik zou het gewoon zeggen dat je graag wil gaan eten. Ik zeg het altijd met een grapje van 'ik ga je er nu uit gooien want we moeten eten/naar bed etc.' Vind dat zo raar dat veel mensen niks durven zeggen en dan achteraf wel erover gaan roddelen.
ik zou het iig gewoon eerlijk zeggen, ik ben wat dat betreft heel eerlijk, soms te eerlijk.. maar ik kan het ook op een grappige manier zeggen; bijv; doen jullie het licht uit ? dan ga ik alvast naar bed hahaha
nou ik vind het ook wat jij zegt! iemand een vriendin noemen en haar eigenlijk nooit meer willen uitnodigen beetje vaag eerlijk duurt het langst wees gewoon open tegen haar als jij gewoon zegt:meid ik vond het onwijs gezellig maar wij gaan zo lekker met ons gezinnetje eten en daarna wil ik nog een rustig avondje met mijn man op de bank. dus als je het niet erg vind....
Ik heb de reacties niet gelezen omdat het 7 pagina's zijn maar ik vind het ook irritant. Wel zou ik het gewoon gezegd hebben en dan zoiets van "meis de verjaardag is afgelopen, we willen nog even van de dag nagenieten met ons gezinnetje (en eventueel nog; en ik heb niet op eters gerekend)". Voor de volgende verjaardag zou ik het gewoon zo aanpakken of eventueel nu al met haar bespreken.
Ik zou gewoon heel eerlijk zijn, en als ze het niet wil vatten, zelf bot zijn. Als je er geen trek in hebt, om wat voor reden dan ook, dat ze blijft zitten, dan niet. Je bent dan niemand verder tekst en uitleg verschuldigt. Hier is het met verjaardagen vaak vrij makkelijk. Er staat genoeg op tafel, aan salades, stokbrood, toast, kaasjes, chips, mensen kunnen genoeg eten en drinken. Niemand hoeft met een lege maag naar huis, maar ik ga verder niet nog apart staan koken. En over het algemeen is het verder redelijk (!!) zoete inval hier, mensen zijn bijna altijd welkom. Maar de meesten, bellen uit zichzelf als ze al in de buurt zijn, of wij thuis zijn, en of het uitkomt. En vaak zijn we thuis, en vaak is het prima. Kunnen altijd extra eten maken, als ze blijven eten. Maar soms komt het ook wel voor, dat we zeggen, ja we zijn thuis, maar nee, we hebben geen zin in bezoek. En dat moet ook kunnen bij vrienden vinden wij. Bij vrienden moet je jezelf kunnen zijn, en vooral ook eerlijk. Als je tijd voor jezelf wil, moet je dat kenbaar kunnen maken, zonder daarop aangekeken te worden.
Ik vind t persoonlijk erg onaardig om het zo op te lossen; als t een vriendin van je is dan moet je dit heel duidelijk met haar bespreken en haar niet zo bot behandelen lijkt me....