Ik geef zelf ook wel eens langere lijsten. Die stel ik dan inderdaad samen, kopieer ze niet van een ander site oid, want dat voegt inderdaad weinig toe. In topics van anderen ga ik die lijsten ook niet doorlezen, dat is voor mij namelijk niet zo boeiend, maar als het mijn eigen topic zou zijn, dan zou ik het wel waarderen. Wat is het verschil als een iemand veertig namen noemt die hij/zij er echt bij vindt passen of als er veertig mensen samen veertig namen noemen die zij er bij vinden passen? Als ik zelf op zoek ben naar een naam, dan waardeer ik iedere inbreng. Hetzelfde geldt voor meningen over namen, mits ze respectvol gebracht zijn.
De op maat gemaakte langere lijsten vind ik heel attent. En je hoeft idd niet alles 'tot je te nemen' wat je langs ziet komen. Gelukkig stoor ik me niet zo snel aan iets... Beetje off-topic: hoewel ik graag rondneus op een forum is het ook eigenlijk maar een raar iets. Wildvreemden vellen een oordeel over iets persoonlijks als een naam. Denk je een leuke naam te hebben en is er wel iemand die een hond kent die zo heet.. Van de ene kant is het aardig om even te polsen hoe een naam 'in de markt' ligt of wat inspiratie op te doen maar van de andere kant... Het zijn maar reacties van vaak mensen die je in het 'echte leven' niet eens interesseren.
Wat ik trouwens wel grappig vond, was dat negatieve reacties op de naam mijn keuze eigenlijk alleen maar bevestigden. Dat ik mijn mening er niet door veranderde, maakte voor mij enkel meer duidelijk dat de naam die we in ons hoofd hadden echt De Naam was. In die zin waren alle reacties dus nuttig.
Zo kan het ook! (Enne, niet dat het nog wat uitmaakt, maar als jouw meiden Nieke en Kris heten kan ik je wel zeggen dat ik dat juist hele leuke namen vind! )
Ik irriteer me daar niet aan. Ik vind dit juist een beetje apart: Iemand heeft een leuke naam gevonden en wil graag de meningen over deze naam weten. Dus of je de naam leuk of niet leuk vindt met desnoods de reden. En vervolgens krijgt ze ongevraagd allerlei andere namen aangedragen.......
Haha ja dat is ook altijd wel fraai! Veel mensen lezen vaak niet goed wat er van ze gevraagd wordt. Oké ik heb er nu genoeg over gezegd.
Nee, zijn heel ander soort namen. Hoewel de namen wel in hetzelfde 'genre' vallen (de een Fries/Scandinavisch en de ander wat stoerder).
Mee eens! En dan echt over elke naam die voorbij komt.. En bijvoorbeeld als iemand vraagt welke van de twee het leukst is, hele andere opties gaan noemen...
Mee eens!!! Veel moderne namen worden ordi genoemd merk ik. En natuurlijk zijn er veel namen die je vaak hoort bij tokkie-gezinnen Maar dan bedenk ik die naam bij een kak-gezin en dan klinkt het vaak niet ordi meer haha Mening geven over namen is niks mis mee, maar ik vind wel dat er nogal hard gereageerd wordt soms. Ok, als je daar niet tegen kunt moet je misschien niet om meningen vragen...daarom zal ik zelf ook nevernooit niet vragen wat mensen van de naam vinden die ik in gedachten heb. Zou enorm gekwetst zijn als mensen die naam dan gaan afkraken Dan heb je met veel liefde een naam uitgekozen, ben je benieuwd wat anderen er van vinden en wordt die naam keihard onderuit gehaald met de woorden "vreselijk, ordinair, saai, zielig, enz." Ook al is een naam mijn smaak niet (en die zijn er veel, want ik hou persoonlijk niet van de top10 namen...maar een hoop mensen blijkbaar wel, anders zouden ze niet in de top10 staan hihi), dan probeer ik er toch vriendelijk op te reageren. En lukt dat niet, dan sla ik het topic gewoon over
Inderdaad. Ik zie wel vaker van dit soort "irritatie-topics' voorbij komen en dan denk ik negen van de tien keer :"waar maaaaaaak je je druk om" Als ik iets niet hoef te lezen scroll ik er gewoon langs. Ik heb wel betere dingen om me mee bezig te houden dan me te ergeren op een forum.
Maar dan is elk discussietopic nutteloos Want er zijn idd zoveel onderwerpen die eigenlijk het discussieren niet waard zijn haha
Ik vind dat juist heel erg leuk dat jij zo probeert mee te denken en je best doet een lijstje samen te stellen. Kan me echt niet voorstellen dat je je hier aan kan ergeren hoor, degene die het topic opent moet er toch iets mee? Lees jij er dan maar lekker overheen als het je zo stoort.
Ik begrijp het punt wel, maar ik stoor me er eigenlijk nooit aan. Je leest idd misschien wel wat sneller over namen heen als er een hele lijst staat. Maar denk dat het voor degene die om advies vraagt alleen maar fijn is, dan lees je wel alles uitgebreid lijkt me Wat mij betreft zou het meer een verbetering zijn als mensen hun hele negatieve nix toevoegende reacties op een naam voor zich houden. (Dan bedoel ik een naam compleet afbranden.) Als je niets aardigs kunt zeggen, zeg dan niets.. Denk ik altijd. Er zijn altijd mensen die hun kind al zo genoemd hebben en dan lijkt het me niet leuk om te lezen. Zoveel namen, zoveel smaken.. Zelf reageer ik gewoon niet in topics waar mensen om advies vragen over namen die totaal niet mijn smaak zijn
Toen ik op zoek was naar een naam vond ik het juist fijn. En o.a. Michelle kwam ook echt met voor ons treffende namen, al hebben we uiteindelijk als roepnaam geen van de namen die hier voorbij zijn gekomen gekozen.
Snap je helemaal. Ook die eeuwige discussie van welke namen aso namen zijn vanwege een beroemdheid ofzo stoor ik me aan , maarja wie zijn wij he ?
Ik stoor me niet echt heel erg aan die lange lijsten. Ik vraag me soms wel af of de persoon die om een naam vraagt zo'n waslijst altijd leuk vindt. Maar de kans dat er wat leuks tussen zit wordt wel groter. Waar ik me wel aan stoor is een discussie die hier nu ook al ontstaat.. Dat je zogenaamd niet zou mogen zeggen welke associaties je bij een naam hebt.. Er wordt toch vaak serieus gevraagd wat je van een naam vind? Ik denk dat de betreffende persoon dat meestal vraagt om echt iemands mening te horen, ze vraagt het niet voor politiek correcte antwoorden. Laat mensen dan ook hun mening geven..
Ik erger me totaal niet aan die lange lijsten, ik snap eigenlijk ook helemaal niet wat er te ergeren valt...... Ik ben het hier gedeeltelijk mee eens. Je vraagt om een mening, dan kan je ook meningen verwachten... (duh). Maar het is wel een manier van brengen hoor. soms worden er echt dingen gezegd als: "dat doe je je kind toch niet aan". Dat vind ik behoorlijk kwetsend. dan had je ook gewoon kunnen zeggen, het zou absoluut niet mijn keus geweest zijn om die en die reden..."
Ik erger me vooral aan het feit dat ts bijvoorbeeld vraagt een naam met 5 letters. Komen er namen met 3-4 letters. Of mag absoluut niet met een L (of welke letter ook) beginnen en komen er namen. Laura,liza, Lorenzo enzo...
Ja, zo vroeg laatst een TS letterlijk 'vinden jullie ..... een aso naam? Vervolgens antwoordden een paar mensen 'ja' en volgen er opmerkingen van dat ze dat niet mogen zeggen.