peettante/ oom, hoe met tweeling?

Discussion in 'Zwangerschap' started by susanselten, Feb 6, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susanselten

Nov 12, 2008
    11
    0
    0
    Haai Ladies,

We zitten behoorlijk in dubbio, hoe zouden jullie het doen?

Wij krijgen eind juli een tweeling maar vraag je dan de peettante/oom voor alletwee de kindjes
    of alletwee de kindjes ieder een peettante/oom? We weten eigenlijk niet zo goed wat nou "gebruikelijk" is.

Dus brand maar los!

Liefs susan.

2. Olove

Olove Actief lid

Oct 23, 2008
    406
    0
    0
    Sales medewerkster
    HHW
    dat zou ik ook wel willen weten..tis toch wel een opgave peetoom/tante te worden/zijn van meteen 2 kids ;)

3. randi

randi Niet meer actief

ik heb voor elk van onze meiden een peetoom en tante. wij hebben het wel zo verdeeld dat ieder een jongere en een oudere heeft dus als volgt

nina; peettante schooenmoeder (oud :) )
    peetoom een vriend van mijn man ( jong)

tia; peettante mijn vriendin ( jong)
    peetoom vriend van schoonmoeder (oud)

4. marianm

marianm Lid

Jan 29, 2009
    22
    0
    0
    hoi
    ik ben zelf de helft van een tweeling, en mijn zus en ik hebben allebei andere peetouders

5. Roosje75

Roosje75 Fanatiek lid

Aug 1, 2007
    1,281
    0
    0
    Hoi,

Mijn broer en schoonzus krijgen een tweeling en zij hebben voor elk kindje een peetoom en een peettante gevraagd.

Groetjes,
    Roosje

6. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Het gaat er bij peet oom/tante toch ook om, dat als er iets met jullie gebeurt jullie kind(eren) daar terecht kunnen. Dat zij de zorg op zich nemen.
    In dat geval lijkt het mij een fijn idee dat de tweeling bij elkaar blijft.

7. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

Jul 8, 2006
    7,561
    0
    0
    wij hebben dezelfde peetoom en peettante voor onze tweeling. Zou niet willen dat ze uit elkaar gehaald worden.

8. randi

randi Niet meer actief

euh en zijn die peetoom en tante dan ook van hetzelfde gezin? nuja hier is alang via notaris vastgelegd naar waar de 2 meiden gaan in geval wij er niet meer moesten zijn en dat is bij geeneen van de peetooms en tantes maar bij mijn broer en tuurlijk blijven ze ook samen :)

9. Maia

Maia Niet meer actief

dat is tegenwoordig niet echt meer zo. Vroeger waren peetouders idd. vaak ook voogd, tegenwoordig niet. Mijn eigen peetoom en peettante waren heel wat anders dan de voogd van mij en mijn zussen (dat was een zus van m'n moeder en peetoom/tante waren andere mensen).

10. susanselten

Nov 12, 2008
    11
    0
    0
    Hmmmmm nou weet ik nog niet wat ik moet doen, hahahahaha!

11. hanna26

hanna26 Actief lid

Jun 16, 2008
    128
    0
    0
    Dit wilde ik ook vertellen, het is niet zo dat zij voogd zullen zijn als jullie iets overkomt. Dit was vroeger ook al niet zo, je moet dit namelijk bij de notaris vastleggen en niet via de kerk.
    Een peetoom en peettante hebben wel de taak (volgens de kerk) erop toe te zien dat jullie de kinderen goed opvoeden.
    Toevallig zijn wij net gevraagd als peetoom en peettante voor ons nichtje, haar broertje (is ouder) krijgt andere peetouders, ze worden wel tegelijk gedoopt. Misschien maakt dit de keuze iets makkelijker. Succes.

Share This Page