Welke auto rijden jullie?

Discussion in 'De lounge' started by Mukkie11, Feb 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Zelf zit ik te denken aan een kleine auto aangezien ik alleen ben met mijn zoontje.ik zag fiat of Peugeot en dacht dat het goede auto's zijn, maar ik ben een leek!

Welke kleine auto rijden jullie en wat kostte deze auto (evt tweedehands)?

Wat vind je er fijn aan?

2. claudje1981

claudje1981 Bekend lid

May 31, 2012
    612
    0
    16
    Brabant
    ikzelf heb jaaaaaaaren renault gereden een cliootje degelijk autootje niet kapot te krijgen , nu hebben we 1 auto een fiat grande punto omdat dat voordeliger was aangezien ik niet werk .
    ik heb toendertijd mijn auto voor 1.250 gekocht (was veel te veel afgezet door de buurman) ik weet eigenlijk niet meer wat per maand kwijt was, maar volgens mij kun je dit checken op internet ik geloof dat ik per kwartaal iets van 70 euro kwijt aan de wegenbelasting en 2 x per maand tanken. succes met het vinden van een leuk autootje :D

3. nazli21

nazli21 VIP lid

Jul 28, 2006
    7,052
    9
    38
    fulltime mama
    Wij rijden in een bmw 7 serie en ik wil graag zelf een klein auto kopen , omdat ik binnenkort ga werken.. Ik ga denk ik zelf een toyota aygo kopen..

4. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Mijn eerste auto was een Peugeot 107 prima auto rijd goed
    Tweede een Peugeot 207 rijd ook prima en ook wel ruimte achterin voor spullen
    Derde was een Peugeot 207 sw maar die was binnen drie maanden totall loss door een ongeluk :(
    En nu rijd ik ook weer een Peugeot 207 sw ben er erg tevreden mee! Maar niet klein.. Maar wij hebben hem met twee kindjes echt nodig..

5. Momisake

Momisake Fanatiek lid

Jul 27, 2010
    1,641
    173
    63
    Female
    Ik heb een VW Polo gehad, vond het een erg fijne auto!!

6. zustertje12345

zustertje12345 Bekend lid

Jul 12, 2012
    851
    0
    0
    verpleegkundige
    Zaandam
    Ook hier een Polo! Echt heerlijk!

7. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    Ik heb sinds 2 jaar een peugeot 107, nieuw gekocht. (Maar dit kon financieel omdat ik een auto ongeluk heb gehad)

8. me1985

me1985 Bekend lid

Jan 5, 2012
    615
    0
    0
    gastouder
    hooge noorden
    Ik zou voor een duitse of japanse auto gaan.
    Heb zelf jaren in een opel corsa gehad. Heerlijk autootje en niet duur in onderhoud. Nu een opel astra

9. Krabje

Krabje Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    3,549
    2,018
    113
    Ik ben begonnen in een toyota corolla sport.
    Daarna een vw golf.

Toen ik ging samenwonen met mijn man hebben we eerst een fiat cinquecento gehad. Waardeloze auto!!
    daarna een VW polo gekocht en hij was super!!

Daarna een ford focus station en nu rijden we Toyota Verso.

Maar als je wil gaan voor een goede, kleine,degelijke en betrouwbare auto wil gaan zou ik echt een VW aanraden. Dat zijn super auto's en die laten je nooit in de steek.

10. ecl

ecl Niet meer actief

Ik wil persoonlijk niet in een kleine auto rijden. Voel me dan niet veilig. Maar dat is een een dingetje van mij hoor:);)
    Wij hebben eerst in een VW Golf IV gereden. We hebben een benzine(2000) en diesel(1999) gehad. Vindt het nog steeds heerlijke auto's!
    Nu hebben we een Ford Focus van 2007, met alles erop en eraan. Door een fout van de dealer hebben we er uiteindelijk veel te weinig voor betaald. Jammer voor hun, heeeeel fijn voor ons:D.

Succes met je zoektocht!

11. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    We hebben een Honda FRV (voor als we allemaal weg moeten of als ik alle 3 de kids mee neem). Daarnaast een Toyota Aygo voor de kleine dingen en m'n man gaat er mee naar z'n werk omdat hij nog 1 jaar belastingvrij is en erg zuinig rijdt.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Toyota aygo. Toyota staat erom bekend dat ze het betrouwbaarste zijn en zeer lang op de weg blijvenzonder grote gebreken. Hij is superzuinig en niet duur in wegenbelasting en verzekering.

Ik zou kijken voor een toyota of een daihatsu. Daihatsu is een dochteronderneming van toyota en blijven ook zeer lang op de weg. Persoonlijk zou ik niet voor merken als fiat en franse merken als renault en peugeot. Die staan niet zo super goed bekend. Snell mankementen en fiat is in verhouding duur in onderhoud.
    Uitgezonderd de peugeot 107, dit is een exacte kopie van de toyota aygo met een daihatsu motor dus eigenlijk niets van peugeot. Behalve het merk en het uiterlijk.

13. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ik rij zelf een ford focus station uit 2006
    Mijn vriend rijd een peugeot 206cc
    Maar never nooit niet meer een franse auto...
    Wat een drama hebben we met die bak zeg...

Ik wil binnenkort een VW transporter T5 of T6 aanschaffen (net ff iets praktischer met 3 honden en een kind. En wij mogen grijskenteken rijden dus betalen we dan aanzienlijk minder wegenbelasting dan dat ik nu op geel kenteken betaal voor mijn focus... (scheelt €200,- per kwartaal)

De 206 gaat dan ook weg en de ford blijft...

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Mijn eerste autootje was een Twingo uit 93, best leuk autootje, maar niet met 2 kinderen en voelde me er op de snelweg niet echt veilig in.

Mijn tweede auto was een Hyundai Excel uit 98, 5 deurs.. Reed lekker, maar veel gebreken!

Nu heb ik een Fiat Palio Weekend, uit 2000 of 2001(?) grote station, zuipt benzine! Geen aanrader dan ook haha.

Ik hoor vooral positieve verhalen over VW, Opel, of BMW of Audi, ik ben nu zelf aan het kijken naar een kleine (5 deurs hatchback) diesel... Lastig hoor!

15. Ytest

Ytest VIP lid

May 11, 2012
    13,444
    9
    38
    Toyota starlet :D

16. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

Nov 13, 2012
    3,695
    2
    0
    Opel astra station :D Lekker groot en makkelijk.

Wel een diesel, aangezien mijn man elke dag 80km heen en 80km terug moet rijden naar zijn zaak :)

17. Cayth

Cayth Fanatiek lid

Nov 17, 2010
    1,216
    0
    0
    Bad Nieuweschans
    Als gezinsauto een vw passat, daar gaat mijn man mee naar zijn werk
    En ik had een Toyota Yaris, 4 week terug aangereden, maar vanaf volgende week weer een Toyota Yaris, alleen dan een automaat!

Ik zou écht voor een Toyota of een vw gaan..

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    Bedankt voor de tips!

Goh ik dacht dat Peugeot wel goed was...daar wilde ik eigenlijk naar gaan kijken...maar heb ook gehoord dat Japanse auto's erg goed zijn.

VW is prima, heb er zelf vroeger een gehad, n oude maar prima ding.alleen, zijn ze niet prijzig alsnog tweede hands?

19. Amy32

Amy32 Bekend lid

Jun 28, 2010
    700
    76
    28
    Hier een Daihatsu Sirion uit 2005 en Toyota Avensis station 2010. Wij zweren bij Japanse en Duitse auto's.

20. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    2,938
    58
    48
    Ik heb een VW Fox. Buiten wat kleine probleempjes verder nooit wat mee. Hij koste toen hij 5 jaar oud was, geloof ik, 5000 euro.

Daarvoor reed ik een KA, heerlijke auto. Het was een oud dingetje, maar had er nooit problemen mee. Het is dat ie begon te roesten aan de onderkant en daardoor niet meer door de keuring kwam, anders had ik er nu nog in gereden, denk ik.
    Nu roesten ze schijnbaar niet snel meer, de nieuwere modellen.

Succes met zoeken naar een auto! Altijd leuk he, een nieuwe auto kopen...

Share This Page