irritante CB grrrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

MOet ff mijn hart luchten hoor... Ik ging gisteren met Kyano voor de tweede keer zijn prikjes halen en dat ging allemaal heel erg goed alleen vond dat vrouwtje van het CB dat hij nog te slap was en dat hij nu eigenlijk wel meer zijn hoofd omhoog moet houden omdat dat volgens het boekje moet :confused: Kom op zeg .... Ik zei tegen haar dat niet ieder kind het zelfde is en dat Kyano heel goed zijn hoofdje al vast kan houden en dat hij de hele dag oefent... Maar omdat Kyano bij zijn geboorte 4660 gram woog vond ze dat hij nu vanwege zijn groote al helemaal zijn hoofd op moest houden en al een beetje recht op gaat zitten... Ik vond dit zo raar dat ze dit zei want ik kan toen moeilijk tegen die kleine zeggen dat hij zijn hoofd al omhoog moet houden omdat dat van het boekje moet :( dat CB heeft af en toe opmerkingen dat ik denk mensen waar zijn we mee bezig... Ik moest gisteren ook nog 45 min wachten voordat ik aan de beurt was en er was iemand die iets later was voor haar afspraak en dan gaat ze aan mij vragen of ik haast heb omdat ze anders die andere vrouw eerst helpt, nou ik had dus haast en zei dat ik liever voor ging en al 45 min stond te wachten... NOu word ze me daar een partij kwaad en zegt '' NOu als je nou al 45 min staat te wachten dan maakt dat andere half uurtje toch ook niet uit '' :confused: '' maar kom maar dan word je wel geholpen '' pffffffffffff doe ff normaal zeg....

Stel ik me nou aan of is dit gewoon raar dat ze zo doet ?

sorry moest het ff kwijt :oops:

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    jij stelt je nie aan hoor

ik viindt het wel heel lullig
    maar de meeste CB's zijn erg hier

zo kwam ik vorige week met youame op het CB
    zeiden ze kruipt ze al
    ik zo van nee ze wil staan
    ze mag nog niet staan ze MOET kruipen
    ik zeg sorry maar niet elk kind is hetzelfde
    bij ons in de familie slaan ze het kruipen vaak over en gaan lopen

k ga er vrolijk heen en ga weer kwad weg ik kan ze niet uitstaan
    de kinderarts geeft mij gelukkig gelijk die vindt ook dat het Cb erg zeurt

3. chantal1984

Ja dat heb ik ook het is altijd leuk voordat we bij die mutsen naar binnen moesten.... grrr

Ik had ook nog mijn afspraak verzet want ik zou eigenlijk afgelopen woensdag moeten zijn gegaan maar omdat ik geen auto rijd moet ik dus zelf lopen als er niemand is en ik had dus geen zin om in de regen te lopen dus mijn moeder zei nog als je nou donderdag gaat dan kan ik je ff brengen dus ik belde ze maandag op om te vragen of ik het kon verzetten zegt dat irritante mokkel aan de telefoon '' Nou daar kom je ook lekker vlug mee '' Ik zeg ja ik ga er ook niet van uit dat het gaat regen maar ik moet best een pokke eind lopen dus als je dan onderweg zo'n hoos bui over je heen krijgt dan is dat geen pretje '' Zegt ze je kan toch een paraplu mee nemen '' Ja mij god ik ga een half uur lopen in de stromende regen met de kinderwagen die is echt gek hoor grrrrr

4. beertje1985

beertje1985 Bekend lid

4 dec 2006
    733
    1
    0
    Dan ga je voortaan toch alleen maar voor de prikken? Als die lui zo irritant deden was ik na de prik gewoon naar huis gegaan..
    Aan mij vroegen ze de vorige keer op een heel rare manier of ze soms ziek was geweest of heel slecht eet. Want Fienne was qua lengte wel gegroeid, maar niet veel aangekomen.. Nou je wilt niet weten hoe goed Fienne eet. Soms denk ik echt: kind stop met eten anders ontplof je zo...
    Als ze de volgende keer bij mij weer zoiets zeggen heb ik mijn woordje al klaar.. Volgens mij doen ze dit ook omdat je een jonge moeder bent. Dan denken ze ohh die zal ik eens wat vertellen..

5. Sterrekind

Sterrekind Bekend lid

15 aug 2006
    738
    0
    0
    Hier ook zo'n CB.
    Ik krijg nu de 2de maar ik ga allen heen voor de prikjes en voor de rest ga ik wel naar mijn huisarts.

paar vb-tjes:

Mijn zoontje had 1 balletje wat niet ingedaald was en zij zeiden van wel en anders kwam dat wel.
    Mijn HA stuurde me gelijk door en wat denk je mijn zoontje moest gelijk geopereerd worden.

Mijn zoontje huilde heeeel veel, ik kreeg als antwoord dat moeders altijd denken dat hun kindje veel huilt.

Mijn zoontje had een scheef hoofdje maar dat zou vanzelf wel goed komen.
    De HA stuurde me gelijk door naar kind fysio en daar kreeg ik te horen dat ik bepaalde oefeningen moest doen anders zou zijn motoriek niet goed werken.

Ik word al kwaad als ik te lang an het CB denk.

6. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Jeetje wat erg zulke mensen.
    Ik zou daar ook niet tegen kunnen. Zit je met je kleintje al 3 kwartier te wachten, of je nog een half uur wilt wachten. Die zijn niet goed hoor!
    Vind het al knap dat je er na 3 kwartier nog zat.
    Denk ook wel dat er heel veel mensen zijn die je vertellen hoe je het MOET doen. Terwijl ze een adviserende taak hebben.
    En wat je zelf ook zegt, ieder kind is anders. Ik zou zelf de volgende keer daar gewoon heen gaan, prikjes halen (eventueel meten en wegen) en dan weer wegwezen.

7. chantal1984

NOu weet je wat het was er waren andere moeders en het was onderling wel lekker geklets dus dat was niet zo erg maar om dan nog eens 30 min te gaan wachten... die moeders werden ook gewoon geholpen....

8. Yvon

Yvon Actief lid

25 okt 2006
    319
    0
    0
    Ik hoor het toch best vaak, dat mensen ontevreden zijn over hun CB. Terwijl het toch juist een adviesbureau zou moeten zijn waar je je prettig voelt?

Maar het is niet verplicht... Dus als je je er niet prettig bij voelt, zou ik ook alleen nog voor de vaccinaties komen, en verder niet.

9. Ik heb dit dus absoluut niet, de dames die ik dus heb die werken er allemaal al tussen de 25 en 30 jaar, en ondanks dat ik een jonge moeder ben, zeggen ze van je weet zelf het beste hoe en wat met je kindje, maar je zou bv dit kunnen proberen dan slaapt hij wat langer door misschien,
    Mijn zoontje is namelijk nooit om de 4 uur gekomen maar altijd max 3 uur, en had tussen 7 en 8 laatste keer eten sliep door tot volgende ochtend 8 uur, en at dus in 12 uur tijd de max aantal flessen, hij gaf niets trug en kreeg niet teveel alleen korter op elkaar, heb dat gemeld en ze zeiden er niets over.

nu had ik gister ff een vervangertje, de mijne was even in gesprek met een moeder, ivm onenigheid met een andere arts. nou dat vrouwtje was 25 en zonder kids, nou dat kon je goed merken.

10. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Ja dan kan ik me ook wel voorstellen dat het niet erg is om even te wachten :D

Maar je komt er voor advies en niet voor een " veroordeling".

11. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    cb's :) het ene oor in en het andere weer uit lol

heb er al 2 rondlopen in de leeftijd 14 en 13 dus komt vast goed met Caitlin ;)

12. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven kreeg een keer een enting, en toen wou dat jonge verpleegstertje hem zetten met een hele dikke naald.
    Toen heb ik gezegd, je pakt toch wel een dunnere he?
    Toen zei ze verschrikt oh ja hoor.
    Voor de rest hebben ze altijd makkelijk praten met adviezen, maar de arts is een hele aardige vrouw.
    Verder vind ik het er ook wel gezellig, leuk om andere moeders te zien.

13. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Bij ons op het cb zijn eig best aardige mensen :)
    zit er 1 tussen die altijd zeurt etc. Magoed, mij is opgevallen, hoe onzekerder je zelf bent, hoe meer ze je gaan vertellen hoe je het moet doen.

14. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Dat idee heb ik ook! Als je bv vraagt: kan ik die andere voeding gaan proberen, gaan ze je vertellen wat je moet doen, en als je meedeelt dat je op n andere voeding bent overgestapt is er niks aan de hand.

15. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Helemaal mee eens :) .Ik heb me nog nooit wat aangetrokken wat hun zeiden en doe het wel op mn eigen manier en niet hoe hun het altijd willen volgens het zgn boekje :confused:

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    hier ook alleen maar aardige mensen, en ze zeggen zelf dat ze adviseren, en de beslissing ligt bij mij.

maar als ze tegen mij zo had gedaan, dan had ik daar wel wat van gezegd. en even gevraagd waar je klachten indienen kan.

17. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    zijn richtlijnen hoor vind ik wat ze daar je geven , aan jou de keus wat je ermee doe :)

ik zeg altijd doe wat je hart je ingeeft

18. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bij ons zijn ze ook altijd aardig, dat van het zelfverzekerd overkomen heeft er wel mee te maken ja.
    Die vrouw die mij meestal helpt, is een type wat je helemaal omver lult als je haar een beetje ruimte geeft.
    Ik ben heel zelfverzekerd met mijn kind, ik weet gewoon zeker dat ik (en mijn man) hem het beste ken.
    Daarbij sta ik natuurlijk wel open voor advies.
    Ze vertelde mij na het eerste bezoek dat ze het opvallend vond hoe zelfverzekerd ik was, en dat ze dat niet vaak tegenkwam. (dat heb ik verder nog nooit in mijn leven gehoord hoor haha)

Maar ik laat gewoon geen loopje met me nemen als het om hem gaat.

En ik vind het ook altijd heel vervelend als je vraagt of een afspraak of iets anders verzet kan worden, dat mensen dan dingen gaan zeggen als "daar kom je lekker op tijd mee"
    Ik zou zeggen 'hou je brutale mond dicht, ik vroeg je niet om commentaar, ik vroeg of het mogelijk was, dan mag jij ja of nee zeggen'
    Oke, dat eerste zou ik nooit zeggen hoor, alleen maar denken hahaha!

Ik heb het op mijn werk ook wel eens, dan vraag ik of ik volgende week een dagje vrij kan hebben, beginnen ze meteen te zuchten en moeilijk te doen.... Terwijl ik het alleen maar vraag, ik weet heus wel dat het kort dag is en als het niet lukt, dan is dat gewoon mijn pech, mag het toch zeker wel vragen?

Stomme rotmensen allemaal LOL :p :p

19. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hier ook een raar CB hoor. Mitchell was bij zijn geboorte qua lengte en gewicht onder het gemiddelde. Na een paar maanden was hij boven het gemiddelde met beide. Zeiden ze dat hij niet goed groeide.

En hij had een heel erg scheef hoofd bij zijn geboorte. Zeiden ze: ach, dat is puur cosmetisch. Tuurlijk, als je hersenen zich niet gelijkmatig kunnen ontwikkelen, dan heb je daar helemaal geen last van.

20. Ivonne

Ivonne Actief lid

9 apr 2006
    441
    0
    0
    Nee hoor doen ze ook bij mij, heb precies hetzelfde gehad ooit, wachte al 3 kwartier en kwam er iemand binnen en die werd meteen geholpen, was op het inloop weeginloop.
    Toen ik er wat van zei zei ze ook nog dat ze ons als laatste wilde helpen omdat Kathara groeiachterstand had. Ik ontplofte zowat en wilde alweer weggaan. Ik zei ik wil gewoon geholpen worden en niet wachten tot de laatste, achtrlijke trut...
    Ook hebben ze steeds commentaar over haar ontwikkeling ben het ook zo zat want ze moet dit al doen en dat al..... :evil:

Deel Deze Pagina