irritante CB grrrr

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chantal1984, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Hier in Amersfoort zijn ze ook niet al te geliefd (in ieder geval niet bij mij!). Ik ga omdat ik wil dat mijn kinderen geënt worden, verder hoef ik geen advies.
    Toen mijn dochter anderhalf was, moest ze vlgns het cb elke 2 uur voeding hebben (ook 's nachts :confused: ). Mijn man was toen naar de afspraak gegaan en hij stond daar met een 'mond' vol tanden. Ik had ze uitgelachen als ik daar was geweest! Mijn dochter is nou eenmaal klein en ik ga geen eten door haar strotje proppen. Ze is toch geen gans!

Over mijn zoontje hebben ze nog niks gezegd. Ik maak 't zelf wel uit wat ik wel en niet doe. Ik heb het idee dat er in zijn (en die van mijn dochter) dossier staat dat ik mijn kind(eren) toch beter ken!

2. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik heb maar eenmaal problemen gehad met het CB en dat was omdat ze zeiden dat mijn dochter geen danone mocht, geen rosevice (alleen water) en geen koekjes. ( uiteraard krijgt ze echt niet veel zo af en toe een rijstewafel en na het eten een toetje)
    Daar zou ze namelijk dik van worden en later problemen mee houden ....... ik was geneigd om te zeggen dat haar ouders dit dus duidelijk wel hebben gegeven ;) ....
    Ik trek me er verder niks van aan, ik vindt het overigens wel irritant dat ze de prikjes in de arm geven, zo zielig ik wilde het graag in haar beentje maar dat doen ze niet en als je vraagt waarom niet hebben ze geen antwoord ?

3. Vennetje

Vennetje Actief lid

3 aug 2006
    261
    0
    0
    ben nu 2 keer geweest en hier nog geen ongevraagde adviezen gekregen; maar ook nauwelijks gevraagde adviezen :(
    ik had een aantal vragen opgeschreven, maar kreeg antwoorden als: ja, hoor, dat kan; de ene baby heeft het zo, de andere weer anders. Ik gaf aan wat problemen te hebben met regelmaat & slapen, maar dat het wel al wat beter ging, maar daar reageerden ze eigenlijk helemaal niet op.. Helemaal geen tips ofzo.
    Nou ben ik daar ook niet onzeker over, ik zie dat het goed gaat met mijn meisje. Maar da's toch ook raar?!?

Verder zijn ze erg aardig, dus geen klachten van mijn kant...

4. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Pff, hier vond ik het vannochtend ook een drama....

We moesten vandaag voor de 2e keer naar CB, Robin kreeg vandaag z'n eerste prikjes. Vorige keer was er niks aan de hand, hartstikke aardige vrouw.. Omdat Robin 4 weken in het ziekenhuis heeft gelegen en ruim anderhalve week op infuus heeft geleefd, is hij nogal gehecht aan z'n flesjes nu, dus hij komt 's nachts ook nog gewoon. Dit was helemaal geen probleem, kijk maar wanneer hij zelf wilt doorslapen. Toen had ze schema opgeschreven voor wanneer hij ging doorslapen 5x150 cc.

Sinds vorige week was Robin steeds jengelig na zijn fles en we hadden al een vermoeden dat hij flink was aangekomen (5 kilo), dus zijn we zelf overgegaan naar 150 cc. Af en toe komt hij aan de 5 voedingen en af en toe aan 6 voedingen. Hij laat meestal overdag ook 5 uur tussen zijn voedingen. Ik voed volledig op verzoek.

Was niet goed volgens dat mens van vandaag, want hij zat qua lengte tegen het gemiddelde aan (56,5 cm), maar met gewicht tegen de bovengrens (hij woog bij zijn geboorte al 4175 gram, is toen afgevallen naar 3700 gram in het ziekenhuis). Zegt ze: als hij doorslaapt, mag hij nog niet eens 150 cc hebben. Dus ik zeg tegen dr: dat hebben jullie vorige keer zelf opgeschreven! Oh ja, zegt ze...stomme muts...

Krijgt ie z'n prikjes, helemaal over de rooie natuurlijk, dus ik blaas in z'n gezicht, omdat ie geen adem haalde. Mocht ook niet van d'r. Vraagt ze: ben je nogal schrikachtig? Ja duh, dat kind heeft in die 4 weken tijd eens stuk of 10 infusen aangelegd gekregen en de meest verschrikkelijke onderzoeken...Wordt er nog gewoon kwaad van...

Hopelijk heb ik volgende keer de andere vrouw weer, die was tenminste lief en aardig!

5. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Hier zijn het wel aardige mensen, ik heb er alleen niet veel aan.

Ben 2 weken geleden met Dylan geweest. Krijg ik de vraag, waarom denk je dat hij huilt? Ja wat denk je, eerst zit je aan hem te friemelen, dan vouw je z'n benen dubbel en dan jens je er ook nog 2 prikken in. Waarom denk je dat ie huilt? :) :rolleyes:

En nog zo een: Hij doet het ongeveer goed.... Hoe kan dat nou? Je doet het goed of je doet het niet goed. Hij is een beetje aan de kleine kant. Maar hij is vrolijk, en levendig, en heel lief. De volgende keer zal hij wel te groot zijn....

Maar antwoord op vragen die ik heb, die krijg ik niet. Nee, ik ga alleen nog voor de prikken.

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

het is echt verschrikkelijk ja... tegen ons zeggen ze ook telkens '' je moet hem nu wel meer eten geven hoor '' ( hij loopt met zijn groei en gewicht boven het gemiddelde maar goed ) dus ik zei tegen dat vrouwtje nou ik kan wel meer maken maar hij drinkt het toch niet op dan vind ik dat gewoon zonde van die voeding als hij nadat het flesje op is nog te kennen geeft dat hij meer wilt dan kan ik het altijd bij maken.. Zegt die muts '' dan moet je pushe '' ik zeg pardon als jij drie boterhammen smeert en je hebt na 2 boterhammen geen trek meer dan eet je het toch ook niet meer op .... en toen zei ze niets meer.... pfff

waar zitten die mokkels voor ..

7. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Mij god als we zouden weten waarom een kindje zou huilen dan had alles veel makkelijker geweest hoe kan je nou altijd maar weten wat een kind wil, oke op een gegeven moment merk je het wel wat hij wilt maar je kan moeilijk aan dat kind vragen '' hey, waarom huil jij? '' dan hadden we die stomme mokkels op dat CB ook niet nodig gehad.. ( ik heb ze niet nodig alleen voor de prik )

8. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    Vandaag voor de 3e keer bij het cb geweest en die kleine meid heeft de 2e prikjes gehad. Mama had het er moeilijker mee dan zij :)
    Wat betreft de rest zit ik daar gewoon zelfverzekerd en begon over de 1 hapje. Ik had aangegeven dat ik daar straks mee wil beginnen omdat Kim heel erg loopt te kwijlen. Heeft ze ook tegen mij gezegd dat dat kan omdat het dan mindeer wordt omdat ze dan gaat leren slikken.
    Wat dat betreft zegt ze wel dat het je eigen keus is en dat je het zelf het beste weet.

9. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Ik ben met Finn 4 keer geweest tot nu toe en alle keren heb ik gemiddeld 45 minuten moeten wachten tot ik aan de beurt ben. Op zich niet zo erg want je praat met de andere mama's maar de hele tijd die kleine staand vasthouden is een opgave en het is er ook altijd heel warm. Het is namelijk maar een klein hokje. Er is ruimte voor 1 plank met 3 aankleedkussen en 1 aankleedkussen op het aanrecht bij de weegschaal. Er staat 1 stoel om op te zitten.

Toen Finn 3 mnd was moest ik een afspraak maken voor over 3 weken om te kijken hoe het aanstippen van zijn wildvlees zou gaan. Zei ik nog is het niet verstandig om die afspraak voor 4 maanden ook te plannen, zei ze nee dat is niet nodig. Je raad het al toen ik 3 weken later kwam en een afspraak wilde maken voor een week later zei ze kom je een beetje laat mee. Wie ze fout is het nou.. Het is dat de consultantieassistente zei doe maar ergens tussen anders had het niet gekund.

Ook mag ik Finn nog geen fruit en groente geven pas met 6 maanden. Maar Finn en dat heb ik ook al tig gezegd is een jongen wat honger heeft en het eten en het drinken uit je handen kijkt. Volgens hun moet ik mijn kind maar laten huilen van de honger.. Nou dacht het dus niet. Hij krijgt elke dag wat fruit en hij vind het heerlijk en zit te smullen.

Ik ga ook alleen maar naar het cb voor te wegen en de prikken. Ze zoeken het maar uit.

Hun adviezen leg ik ook naast me neer. In het begin kreeg Finn de stempel koeimelkallergie en moest ik meteen overstappen op andere eten. Na 2 dagen werd Finn zo beroerd dat wij het ziekenhuis opgebeld hebben wat we moesten doen. We moesten meteen stoppen en de voglende dag naar de huisarts gaan, die deelde mede dat hij helemaal geen allergie had en hij had al met het CB ondervonden dat ze die stempel te snel gaven. Na een paar dagen weer gewone voeding gegeven te hebben ging het stukken beter met hem.

Mijn huisarts weet hiervan en die heeft gezegd als het te gort wordt dan kan hij ook nog de prikken doen.

10. Chiena

Chiena Lid

8 jul 2007
    41
    0
    0
    Ik snap het niet zo goed, waarom zijn sommigen van jullie zo boos op het CB? Het CB geeft toch alleen maar adviezen. Je bepaalt toch zelf welke je wel en niet opvolgt. Als het CB zegt 'Je moet dit of je moet dat' vraag ik waarom ze dit advies geven en ik bepaal vervolgens zelf wel of ik het een goed advies vind of niet. Steeds lang moeten wachten is natuurlijk wel vervelend, daar zou ik ook chagerijnig van worden.

Echter ik vind het alleen maar fijn dat er in Nederland een instantie is waar je terecht kunt met vragen en die even kijkt of je kind goed groeit. Ik weet niet hoe dit in andere landen gaat, maar volgens mij is ook dit in Nederland goed geregeld. Mocht je er geen gebruik van willen maken, dan ga je toch gewoon niet.

11. Chiena

Chiena Lid

8 jul 2007
    41
    0
    0
    Ik snap het niet zo goed, waarom zijn sommigen van jullie zo boos op het CB? Het CB geeft toch alleen maar adviezen. Je bepaalt toch zelf welke je wel en niet opvolgt. Als het CB zegt 'Je moet dit of je moet dat' vraag ik waarom ze dit advies geven en ik bepaal vervolgens zelf wel of ik het een goed advies vind of niet. Steeds lang moeten wachten is natuurlijk wel vervelend, daar zou ik ook chagerijnig van worden.

Echter ik vind het alleen maar fijn dat er in Nederland een instantie is waar je terecht kunt met vragen en die even kijkt of je kind goed groeit. Ik weet niet hoe dit in andere landen gaat, maar volgens mij is ook dit in Nederland goed geregeld. Mocht je er geen gebruik van willen maken, dan ga je toch gewoon niet.

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    Mijn oudste is bijna 3 en heb eigenlijk nooit vervelende cb bezoeken gehad. Ik vertel gewoon hoe het gaat en ze kunnen advies geven maar ik doe wat mij het beste lijkt. En als ik advies nodig heb dan vraag ik hun wel. Tot nu toe altijd leuke mensen daar gehad

13. angelinaatje

angelinaatje Actief lid

4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik denk dat het meer gaat over de manier waarop dit "advies" gegeven wordt. Bij mij kwam het echt betweterig over en vooral dat ik niet goed bezig was. Ik ben daar dus niet van gediend. Mijn vriend en ik weten als de beste hoe ons kindje in elkaar zit en ik sta voor alle adviezen open, mits het op een normale manier gezegd wordt. De vrouw die ik de keer daarvoor had, gaf op een hele normale manier advies, zo kan het dus ook!

14. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

1 jan 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Het geeft adviezen maar als je voor de 1e keer mama bent en zelf niet zo goed in je schoenen staat is het wel moeilijk om daar tegen in te gaan of wat van te zeggen.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Tot nu toe heb ik geen klachten over de mensen van het CB, maar ik vind het wel een lopendeband organisatie.

Trouwens, ik ben gelukkig een heel stabiel en mondig persoon, dus ik laat niet over me heen lopen en dat merken ze.

Ze ruiken het gewoon als je onzeker bent.

Deel Deze Pagina