-slikgeluiden (alsof je de plee doortrekt gatver haha). -snurkgeluiden (mijn half snurkende naar adem happende man). -mijn man die altijd een scheet laat als ik iets eet en dan heel dommig sorry zegt achteraf. -mensen die chips eten en dan bij de eerste paar keer kauwen hun mond nog open hebben AARRGH. -mijn gerbils die met hun tanden langs het glazen deurtje van het terrarium gaan.... -mensen die restjes eten tussen hun tanden en kiezen vandaan zuigen, blergh. -oja en als mijn man een computerspelletje doet en zenuwachtig heel hard en snel de toetsen zit te molesteren (hihi erg ben ik he )
- Als mijn man met zijn hand over zijn neus wrijft om te krabben, ik ben altijd bang dat zijn neus of breekt of eraf valt - Het hoesten van mijn schoonvader, hij hoest heel vies, zo'n rochelend geluid. - Piepschuim, ik heb het niet meer. Ik wordt echt gek als ik dat hoor. - Als mijn moeder eten opschept en echt keihard met de lepel gaat slaan om alles eraf te krijgen.
Wat herkenbaar, ik dacht dat ik de enige neuroot was . Mijn vriend moet het helaas vaak ontgelden en hij snapt er niets van. Mijn lijstje: - Het gekraak van reclamefoldertje/krant. Van jongs af aan al last van - Smakken tijdens het eten - Chipszakgekraak - Het roggelen van mijn vriend (hij noemt het hoesten) - Als iemand heel vies z'n neus ophaalt - Gesnurk of gewoon wat zwaarder ademhalen. Dan kan ik écht niet in slaap vallen. Als ik m'n vriend dan een duw geeft gaat hij vaak nog harder snurken, of wordt half wakker en erg onrustig (ook erg irritant ) - Getik met een pen - Neurotisch getik op een toetsenbord, vooral irritant als iemand 10 keer zo hard tikt dan nodig is Mijn vriend zegt altijd dat ik me niet zo druk moet maken, alsof ik het erom doe om ruzie te zoeken ofzo, maar ik krijg er echt de kriebels van, kan er echt niet tegen en zit mezelf dan echt op te vreten... kan er echt niets aan doen. Maar ik moet zeggen dat de afgelopen jaren ik het iets beter van me af kan zetten. Het stomme is dat ik er alleen last van heb als anderen dit doen, als ik het zelf doe maakt het me niets uit. Mijn vriend zegt dus ook heel vaak dat ik ook smak, maar het verschil ik dat hij het wel prima vindt en ik kan er helemaal niet tegen.
Nou, hebben julie even....... *mijn collega waarmee ik samen op een kantoortje zit en die altijd de toetsen uit het toetsenbord ramt tijdens het typen. (typt met twee vingers, dus dan weet je het wel). *Mijn collega die dus al hard typt, daarbij ook nog eens hardop zegt wat ze steeds denkt of wat ze aan het typen is. *een zorgvraagster die zo erg in haar eigen wereldje zit, ze praat echt keihard en maar op een toon, zegt alles wat ze hoort, ziet ze ondertiteling, dan spreekt ze dit keihard uit, ziet ze de cijfers op de klok, dan zegt ze echt net zo lang 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 totdat je haar met haar gezicht de andere kant opdraait, leg je een foldertje voor d'r neus, dan weet je aan het eind van de dag echt wel hoe duur die week de waspoeder is. Maar goed, ze zit daar niet voor d'r zweetvoeten, maar soms ben ik blij dat ik een functie heb dat ik even kantoor op kan vluchten. *Iemand die een groene jongen echt vanuit zijn longen even ophaalt naar zijn keel. * En dat ook als iemand dat doet met zijn neus. * Als het hard waait en het stokje van het rolgordijn steeds tegen het kozijn tikt, zodra ik het hoor, dan spring ik uit bed en trek het raam dicht. dat was het zo wel even geloof ik hihi.
@Snoopy, mijn man zegt ook dat ik chips eet met kraakgeluiden?! Ik denk dat het zo is dat hij gewoon wat terug wil zeggen.. haha, want ik let er echt wel op. Bléégh. Waar ik ook echt van kan walgen is wanneer iemand echt moeite doet met kauwgom, overdreven kauwgeluiden en bellen blazen.
Oh, wat ook zo irritant is (is niet een geluid op zich maar heeft wel met geluid te maken) is als ik in de badkamer sta, en de droger staat aan, en mijn man gaat tegen me kletsen vanuit de slaapkamer. HALLO, na 100 keer weet je toch inmiddels wel dat ik je niet kan verstaan als de droger aantstaat?! Zelfde als 'ie weer eens vanaf de wc begint te kletsen... met de deur dicht:x. .... maar verder hou ik wel van 'm hoor
met nagels over een spijkerbroek nagels over zo'n 3d bewegend verzamelkaartje een kikker in de keel, bah sommigen praten met een kikker in de keel en vind dat zoooo irri om aan te horen (zon roggeltje)
Haha, dat is heel vaak hier met de afzuiger. En als hij TE hard praat (raam staat dan bijvoorbeeld open) Zeg ik.. , Pak een megafoon, kan de hele buurt ons horen!'
Pfff, gelukkig ik dacht dat ik gek was en echt de enige was die zich hier vreselijk aan kon irriteren. En als ik het weet, wordt het ook steeds harder. Waar ik me ook mateloos aan irriteer is dat muziek zo zacht staat dat je alleen de hoge tonen hoort. Dat gaat door merg en been bij mij. Wordt er ook lichtelijk agressief van. Zet het hard of zet het uit denk ik dan
Ja, het graaien in een zak chips of snoepzak oid staat bij mij ook op 1. Wordt er echt giftig van Afgelopen weekend ook, waren mijn man en ik er even uit naar de bios. Zat er iemand twee rijen achter ons de hele tijd in een zakje te ritselen, ik kan het gewoon niet negeren dan ook he, komt gewoon door de harde bioscoopgeluiden heen Dit geldt ook voor snoepjes in zulke knisper papiertjes die mensen dan heeeel langzaam en voorzichtig loshalen, snoepje in hun mond doen en dan uitgebreid het papiertje gaan vouwen of zo voor ze het weggooien.
Ow jaaa, dat is ook irritant. Schraap je keel dan even... En dan ga je zelf al automatisch je eigen keel schrapen wat uiteraard niet helpt
Ik had dit gisteren nog haha mijn vriend zat een koekje te eten of een chocolaatje ofzo weet ik het, en vond het zoeen irritant geluid. Niet dat hij smakte ofzo hoor maar gewoon dat geluid bah! wat hij ook wel eens hebt snachts is datie smakt in zijn slaap, en ik heb daar echt zoeen gruwelijke hekel aan, ik heb liever hard gesnurk dan smakkende geluiden echt ik kan me daar groen en geel aan ergeren haha en idd chips! ook dat vind ik zo irritant, ook als ik het zelf eet uit een zakje dat gekraak telkens haha ik erger me eigelijk al snel aan dingen, maar dit zijn toch wel me top punten
Met stip op nummer 1: Mijn vriend als hij slaapt. Smakken, knarsetanden, kreunen, snurken, noem maar op. En kwaad worden als ik hem dan aanstoot. *smakken tijdens het eten. *gekletter van bestek tegen de tanden. *continu ophalen van de neus. *mijn buurjongen als hij huilt. Het kind is een jaar of 12 en het is net een wolf als hij huilt. 'wwwwwwwwWWWWWooooOOOeeEEEEEEhhhhHHH' *Vriendlief is heel ritmisch aangelegd en als hij muziek hoort, 'drumt' hij met zijn tanden. heel vreemd. Pfffffffff en nog veel meer.
Hihi, manlief doet dit ook regelmatig, en dan daarna boeren moeten laten vanwege de lucht die hij steeds meeslikt met een slok, en dan vind hij het raar dat ik me daaraan irriteer! En als hij 's avonds een zak chips eet ligt terwijl ik lig te slapen, dan doe ik dus geen oog dicht omdat ik zelfs boven het gekraak van de zak hoor :x
- Een klapperende deur als je net in bed ligt - De wind die langs het huis fluit - Het waardeloos gesproken en geschreven Nederlands van één van mijn leidinggevenden - Het geblaf van mijn hond die denkt dat de buurman een inbreker is als mijn zoontje net ligt te slapen - Piepjes en fluitjes uit neuzen brrr (horen die mensen dat zou echt zelf niet???!!!) - Het geluid van de wekker, any wekker!
- Als je lekker in de tuin ligt te lezen en het irritante geklinkel van zo'n windorgel van mensen uit de buurt moet aanhoren. Of zo'n stom verkeerd afgesteld watervalletje van een vijver, waardoor je steeds moet plassen. - Onze buurhond die bij elke scheet aanslaat, niet alleen thuis kan zijn en gerust 2 uur lang non-stop blaft. Mijn buurvrouw is nog irritanter, want die vind het niet nodig daar wat aan te doen. - Volwassenen met kinderstemmen en een kinderen voor kinderen accentje. Vrouwen met hese mannenstemme of mannen die heel hoog en hysterisch lachen. Hou op! Ik had eens een vriendin vroeger waarbij als ze ging lachen allemaal bellen tussen haar tanden enuit haar wangen kwamen van het spuug! Ik durfde gewoon geen grappen meer te maken als er andere bijwaren.
Momenteel onze vaatwasser. Die laat als ie klaar is een piep van 10 seconden horen. WAAROM? Was 5 seconden niet genoeg? En wáárom moet dat om de minuut net zolang tot ik die deur opentrek? Aaargh! Verder: eetgeluiden. De allerergste is smakken of met open mond eten. Of mensen die zoveel chips in hun mond stoppen dat het eigenlijk teveel is en ze dus met open mond de boel kapot moeten kauwen. Echt, dan vergaat mijn eetlust :x Ik wil altijd iets van muziek of tv aan als we aan het eten zijn. Ik trek het echt niet als ik iemand iets hoor vermalen, of het nou binnensmonds is of niet. Vooral m'n schoonvader en z'n vriendin zijn er goed in. Zij is echt wereldkampioen in luidruchtig binnensmonds Japanse mix eten. Ze doet dat zó hard dat je bij elke kauw haar kiezen op elkaar hoort klappen en ondertussen hoor je de nootjes één voor één vermorzeld worden. Vaak gaat ze nog even door terwijl haar mond al lang leeg is, ik krijg er echt kippenvel van! Vlak daarachter staat gegraaf in een appel, whoaaah, daar kan je mij helemaal gek mee krijgen! Helemaal als ze daarna het sap van die appel af gaan slurpen. (ik geloof dat ik even pauze moet, ik zit mezelf helemaal op te vreten hier hahaha)