Grrrrrr... mijn zoontje heeft een klassemoeder die maar wat doet... zo vervelend. Leuk dat mensen willen helpen maar doe dat wel een beetje behoorlijk. Ik heb nu al 3 x aangegeven dat ik niet in haar maillijst zit en of ze me wil toevoegen.. krijgt mijn man vandaag weer een mail die ik niet krijg! En oja, het klasseuitje waar ik me op dag 1 voor aangemeld heb bij de juf (er stond nergens waar dat moest dus ga ik er vanuit dat het de juf zal zijn), zit sinds de vakantie vol maar ik zit er niet bij.. rara hoe kan dat.... GRRRRRR Ze stuurt mails met halve informatie en bij voorkeur de avond (laat) voordat het gebeuren moet... Zodanig dus dat je je in 100 bochten moet wringen om nog iets te regelen. Verkleed naar school? Dat hoor je om 23:00 's avonds via de mail voor de dag erna! (mazzel dat man pushmail heeft)... kadootje voor de juf? Dat hoor je ook om 23:00 via de mail voor de dag erna! Manlief heeft me vanuit Switserland maar even gebeld...:x Als je iets doet moet je het goed doen en niet half half! Bah, even boos zijn hoor :x
oh hemel, als ik je bericht lees word ik al zenuwachtig hahaha een klassenmoeder? Wat doet zoiemand dan? En al die leuk bedachte dingen op het laatste moment? Hoe doen werkende ouders dat? (uberhaupt iedereen als je het dag van te voren hoort, maar in het algemeen. Ik kan straks echt niet zomaar op een theeochtendje op school verschijnen bijv)
adi, er zijn ook scholen waar het heel goed werkt hoor... wees niet te bezorgd. cygnet, wat vervelend zeg. Meestal ben ik van het standpunt: als je ontevreden bent met hoe een ander het doet, doe het dan zelf en anders moet je het maar accepteren... Maar dat kan natuurlijk ook niet altijd, en zo te lezen probeer je haar wel met heel concrete verzoeken te helpen om het beter te doen. Ik hoop voor je dat er gauw een meer capabele kandidaat zich aanmeldt, of misschien een duo of zo van ouders die het beter doen.
@Bri.. ik ben van hetzelfde standpunt maar deze mevrouw wil zich heel graag 'nuttig' maken en staat altijd vooraan bij het uitdelen van de taken. De juffen zouden ook graag iemand anders zien. Mevrouw doet het namelijk al jaren bij alle kinderen (3 stuks.. dit is de jongste).... grrrrr.... @Adi.. een klassemoeder ondersteunt de juf bij allerhande organisatorische taken. Inzamelen van geld, regelen van vervoer voor uitjes, doorgeven van initiatieven, spreekbuis namens de juffen etc... En hoe doe je dat als werkende moeder? Je in veel bochten wringen en proberen nog wat te bedenken al is het diep in de nacht (zus gebeld die nog verkleedkleding had liggen en daar heen gereden om 23:30....)
Bij ons doet de stamgroepouder (geen klas, maar stamgroep) ook nog de eerste opvang van nieuwe ouders Als je kind voor het eerst op school is om te wennen, gaat deze ouder koffie met je drinken en legt je heel veel uit over hoe het is om een kind op die school te hebben, en hoe je aan je informatie komt, en hoe dingen werken. Verder verstuurt die bij ons mails over zaken die specifiek voor die stamgroep zijn, zoals het regelen van vrijwilligers voor allerlei ad hoc klusjes. Andere zaken worden of door de juf/meester zelf gemaild of op de oudersite geplaatst, of door de evenementencoördinator van de school. Het werkt op alle scholen een beetje anders, maar meestal is er wel één ouder per groep die als vooruitgeschoven post tussen ouders en school fungeert.
o das zeker irritant. Lekker zo laat, wij slapen bv om 23.30 al Hier wordt het meeste door de juffen geregeld en er is 1 moeder die vaak helpt, maar dat is altijd tot in de puntjes geregeld. Is het niks om bij de juf aan te kaarten en voor te stellen dat je wil helpen...of vind je dat vervelend om "te klikken"
Nou ik zie het niet als klikken. Krijgen de juffen niet diezelfde mails om 23.00? Ik zou het zeker aankaarten bij de juf. Zij kan er vast toch wel wat van zeggen. Of je kan het uiteraard ook aan de klassemoeder zelf vragen of zulke mails wat eerder verzonden kunnen worden. Dat er niet meer ouders zijn die hier aan storen!? Ik vind het niet kunnen. Flauw als een ouder zo'n mail niet ziet en het kind als enige bijv. niet verkleed is.
Dat zou bij mij ook flinke irritatie opwekken @Cygnet Ik ben zelf stamgroepouder bij mijn zoon. We zijn met zijn drieën, de een is iets actiever dan de ander. Ik zou een gesprek met de juf aangaan en vragen of daar iets in veranderd kan worden. Wellicht aanbieden het zelf te doen samen met een andere moeder?
Is het een groepsmail? Anders ff reply all doen en de vraag stellen waarom die mail zo laat verzonden wordt Kijken wat ze dan zegt als iedereen mee leest. Ik vind het in ieder geval niet kunnen en ben dus ook heel blij dat wij bij ons geen klassenouders meer hebben.
Argh...ik zou bij Oudercommissie vragen of de school regels heeft m.b.t. de klassenouders. Als ik zou om me heen luister, op sommige scholen gaat het prima met de KO's, maar er zijn ook scholen waar het aan elkaar hangt van vriendjespolitiek, halfgaar geklus en nog wat. Vaak zijn dat scholen waar het management wat minder greep op het gebeuren heeft.
Dank allemaal voor het lezen en de reacties! Inmiddels is wel duidelijk geworden dat ook de juffen niet zo heel blij zijn met de gang van zaken en her en der wat dingen hebben recht getrokken (zo kan ik mee naar met het uitje en een andere moeder kan toch nog mee doen aan iets anders waarvoor zij zich heel vroeg had aangemeld). Helaas hebben we op dit moment te maken met twee juffen (duobaan) die beide niet helemaal lekker in hun vel zitten en het dus lastig vinden om hier nu actie op te ondernemen. Alle hulp is welkom zeg maar maar ze hebben wel al aangegeven dat de moeder in kwestie volgend jaar gevraagd zal worden zich NIET op te geven... Jammer... voor de juffen lijkt me het op deze manier nog meer werk maar goed, ik knutsel, ik zit in de MR, ik rij en begeleid uitjes, doe pleinwacht, zit de OC van het kdv voor.. het is wel even genoeg.
Ik zou dit toch eens aankaarten, als dingen zo laat worden aangekondigd dan kun je er toch niets meer mee. Is voor de kinderen ook niet leuk. Dit soort dingen moet je toch minstens een week van te voren horen! Bij ons worden dergelijke dingen met een nieuwsbrief gedaan en er is een schoolkalender waar het op staat (verkleedfeesten, schoolontbijten etc) vind ik zelf wel handig.
Jemig, zeker irritant zeg.. Ik neem aan dat je niet enige bent die zich hier groen en geel aan ergert.. Is er geen ander die haar zou willen en kunnen vervangen? Hier op de psz hebben ze ook een oudercommissie. Die regelen best wat en ook goed op tijd meestal, in samenspraak met de juffen. Ik vind het wel handig.