Irritante LinkedIn recruiters

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 11 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Via LinkedIn (hét zakelijke sociale netwerk, voor wie het niet kent) word ik regelmatig benaderd door recruiters. Op dit moment ben ik tevreden bij mijn huidige werkgever, maar ik wil toch wel een beetje open staan voor andere mogelijkheden, dus heb ik in mijn profiel gezet dat ik alleen geïnteresseerd ben in jobs in mijn regio (regio erbij genoemd). En nóg komen ze met aanbiedingen van >100 km afstand....

Het vervelendste vind ik nog, dat ik niet kan reageren zónder ze toe te voegen aan mijn contacten. En voor zover ik weet zijn contacten permanent bij LinkedIn en kun je ze niet, zoals bij Hyves, weer zelf verwijderen. :(

Mijn Monsterboard heb ik trouwens hetzelfde gehad. Zodra je je cv openbaar zet, krijg je allerlei irrelevante aanbiedingen. Zeg je: max 20 km van je woonplaats, krijg je een aanbieding op 200 km! Geef je aan alleen op maandag, woendag en donderdag te kunnen, krijg je full time aanbiedingen.... Grrrrr..... Die van de 200 km heb ik gebeld. Ik vroeg nog: Hoe kom je erbij dat <mijn woonplaats> in de buurt van Groningen is? Zij: Waar ligt dat dan? Ik: In Brabant! Zij: Oh, dat wist ik niet.
    Nee, muts, GOOGLE dan! :x

Iemand nog meer dit soort ervaringen?

2. ladouce

ladouce Fanatiek lid

6 aug 2008
    2.698
    0
    0
    Geen ervaring mee maar je kunt ze zeker verwijderen in Linkedin.
    Als je naar my connections gaat krijg je rechts boven in add en remove connections.

Succes.

3. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Heel herkenbaar. Ik wil best wel een andere baan, maar aan sommige recuiters kan ik me best ergeren (er zitten hele nette tussen voor de volledigheid). Op je werk bellen en niet vragen of het gelegen komt. Of zo ongeveer eisen dat je je baan opzegt voor hun fantastische aanbod en dat je juist daarvoor een opzeg termijn hebt. Nee, dat ga ik echt doen voor een tijdelijke baan van een half jaar bij een bedrijf dat een groot deel van hun personeel er uit gaat gooien.

4. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Stuur ze maar naar mij door, haha... kan ze wel gebruiken ;)

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Je kan ze wel verwijderen hoor!
    op 'Contacts' klikken en dan staat er aan de rechterkant 'Remove Connections'
    succes ;)

o was al gezegd. (overheen gelezen:))

6. Maia

Maia Niet meer actief

herken het zelf niet, maar manlief heeft vorig jaar ook zoiets raars meegemaakt. Hij was op zoek naar een nieuwe baan, had idd zijn cv bij een recruitmentbureau achtergelaten, die mailen zijn toenmalige werkgever dat ze een ideale kandidaat (gewoon in het algemeen want ze waren verder niet op zoek) voor het bedrijf hadden: manlief.. was gelukkig in de spamfilter blijven hangen en manlief was daar de ict'er dus hij heeft het kunnen onderscheppen maar als dat niet zo was geweest had hij wat uit te leggen gehad.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    :$Dát is slecht!

8. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Hier hetzelfde hoor. Uitnodigingen van onbekende accepteer ik per definitie niet. Over het algemeen komen dit soort verzoeken of aanbiedingen als bericht binnen en dan kun je gewoon reageren zonder dat de persoon toegevoegd wordt aan je connecties.

Ik zit op dit moment ook niet echt te wachten op een andere job, maar wie weet verandert dat nog. Ik reageer dus wel netjes op berichten van serieuze aanbieders, wellicht dat ik ze in de toekomst nog nodig heb en ik wil mijn eigen ruiten niet ingooien :D. Zodra het wel heel algemeen is en vooral als het uit Engeland komt dan negeer ik het gewoon.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind het irritant dat ze zeggen dat ik een vriend ben, terwijl dat zo is. Betaal dan gewoon voor het premium pakket en benader mensen via DirectMail of hoe heet het...

Deel Deze Pagina