Kindjes 3 + 1 jaar. Hoever reizen voor vakantie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Hoe ver gaan jullie weg met kleine kindjes op zomervakantie?

Ik vind het verder weg wel mooier dan dichterbij denk ik, maar heb gewoon geen zin in al dat gesleep en lange autorit.

De hele ochtend op internet vakanties gezocht, ben het ff zat...

Wat gaan jullie volgend zomer doen?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Wederom naar mijn schoonouders. Die wonen in Azie, ongeveer 6000km verderop. Misschien wippen we nog even de grens met China over

3. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Wij gaan gewoon overal heen met de kleine. We zijn met zn 3en al naar: duitsland, tjechie, denemarken, zweden, egypte, usa en canada geweest;)is echt geen beperking vind ik.

4. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Op de 3e verjaardag van N vertrekken wij voor 2 weken met de auto naar het Gardameer in Italië, een stacaravan. B wordt drie maanden later 2. Na een paar jaar in Nederland, hebben we er echt zin in om weer ouderwets naar ons vaste vakantieland te gaan. Wij gaan 's avonds rijden rond hun bedtijd, en dan zijn we er de volgende dag eind van de ochtend.

5. tulip

tulip Niet meer actief

wij gaan altijd met de auto, naar oostenrijk, frankrijk of luxemburg ofzo. We rijden s nachts, kleine slaapt lekker de hele weg door. Wij kamperen, ze kan doen en laten wat ze wil, heerlijk.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.157
    8.133
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    wj gaan 3 weken naar hongarije in Juli

7. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Wij gaan meestal naar de canarische eilanden. Met het vliegtuig 4.5 uur vliegen. Als je al vroeg moet vertrekken dan slaapt de kleine altijd in het vliegtuig.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Ik heb ook echt nog geen idee voor een vakantie....zit te denken aan Rhodos...paar uurtjes vliegen maar en heerlijk weer.

Maar een verre reis lijkt me ook super maar met kleine kinderen lijkt me dat gewoon niet zo leuk. Je bent toch beperkter vind ik en als ik zo ver weg ga wil ik wel dingen van het land zien.

9. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Wij gaan naar Frankrijk (weet nog niet precies waar naar toe), maar ik wil liever niet meer dan 1000 km rijden, dat vind ik wel welletjes voor die kleintjes.

Wij gaan niet 's nachts rijden, maar vertrekken 'smorgens (heel) vroeg.

10. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier reizen we nog net zo vaak en ver als voor dat we kinderen hadden.
    Ook gewoon een rondreis en bijna iedere nacht een ander hotel bijvoorbeeld.
    Onze kids zijn 1 en 2 en een half en we zijn tot nu toe naar Marokko (rondreis ook in de woestijn overnacht), Menorca en Turkije(huurauto genomen en het binnenland in)

We denken er ook aan om komend voorjaar naar de USA westkust te vliegen, dan is de jongste nog geen twee.

11. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Okee best verre reizen dus. Maar wat als je kindje het niet trekt in de auto?

12. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb nog geen flauw idee, we hadden het er van de week toevallig over. Zijn altijd ver weg geweest, ook met de kleine meid, maar zitten nu toch te denken aan dichtbij. Frankrijk of Hongarije of zo. Of zuid-spanje in de bergen, vind ik ook altijd super mooi!

Maar ik denk dat we het er een beetje op aan laten komen, weten ook niet hoe het zal gaan met medische onderzoeken, zwanger worden etc.

Eerst maar eens op wintersport! :D

13. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Als we met de auto gaan, zoals op wintersport, rijden we 's nachts. dan slaapt de keine lekker en kun je goed doorrijden. Ze is nu 21 mnd en voor mij is zo'n 3 uur met zo'n wakkere smurf in de auto toch echt wel het maximum hoor! Dus een actieradius (met 's nachts rijden erbij) van zo'n 1000 km.

Dan kun je beter vliegen, kan je kleine nog een beetje spelen en rennen in het vliegtuig.

14. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Wij zijn nu 2 keer naar Florida geweest, eerste keer was de jongste 17 maanden en de oudste 2,5, de laatste keer werd de jongste 2 in de vakantie en de oudste was 3.
    Dit jaar blijven we thuis (moet in juni bevallen) maar misschien dat we in de herfst nog een weekje zon ergens pakken.

15. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Toen mijn dochter 14 maanden was, zijn we ook naar frankrijk geweest en eigenlijk ging dat super goed!
    We zijn 's morgens vroeg vertrokken (wij wiilen niet 's nacht rijden) en hadden een dvd speler aangeschaft voor de moeilijke momenten... nou, ja... dat ding stond na een half uur al aan maar goed...;)
    Ondanks dat ze niet heel veel heeft geslapen hield ze het goed vol. (moet er wel bij zeggen, dat we 1x overnacht hebben, we hebben dus niet volle dagen in de auto gezeten).

16. Wij zijn afgelopen zomer in Juni naar Kreta geweest.. Ze was toen bijna 9 maandjes..
    Gewoon van alles gedaan, totaal geen beperking gehad, op het terras wat drinken savonds, en zij sliep gewoon..

Totaal geen last gehad van de andere omgeving, slepen met koffers e.d.
    Vond het heel relaxed en in het vliegtuig ging het ook allemaal super.

Verder zijn we al 2x een weekendje met haar weg geweest in Nederland, maar dat is gewoon dichtbij natuurlijk.

In Februari gaan we op wintersport naar Oostenrijk, zo'n 9uur rijden zonder pauzes en files.
    Maar dat komt ook wel goed :) .. We rijden op vrijdagochtend weg, stoppen lekker vaak en komen dan eind van de middag in Huttau aan, eten daar, en overnachten daar en dan smorgens ontbijten en nog 20minuten tuffen, heerlijk uitgerust ;) .. Naar het huisje!

En volgend jaar willen we in het najaar nog naar familie in Houston en ook nog zomervakantie.
    Ik zie wel waarheen.. Maar zie de kleine totaal niet als een beperking.

Wil ik mooie dingen zien, ga ik dat doen, mits het geschikt is voor de kleine.
    Met de auto, vliegtuig, ver weg of dichtbij.. :D

17. Oh en om auto ritten maak ik me niet druk. Straks naar Oostenrijk ook niet.
    Ze trekt het prima in de auto. En is altijd lekker wakker en vrolijk. Gaat na een tijdje even slapen. En worden ze vervelend, stoppen we gewoon bij een autohof en laten we de kids even lekker spelen en ravotten..

18. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij houden van verre reizen, maar dat is met onze dochter erbij helaas nog geen doen. Misschien het jaar daarna weer :)

Aankomende zomer gaan we waarschijnlijk naar Kroatie, camping aan zee, lekker burgerlijk ;)

19. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ja dat deden wij ook. Gewoon de schema's uit je hoofd laten over hoe snel je zou kunnen rijden, en gewoon lekker de kleine loslaten. Alle pauzes duren hoe dan ook langer onderweg met zo'n kleine :D

20. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Lijkt me heerlijk als je kindje slaapt in de auto en de wandelwagen. Ik ben al blij als ze in een vreemde kamer in een campingbedje slaapt...

Deel Deze Pagina