Ohhh wat liefff! hihi! Oma van mijn vriend heeft 2 keer mooie truien gebreid! Ze is helemaal door dolle heen dat ze voor het eerst overgrootma word!
Als ik zo bij de meeste lees vind ik de schoonmoeders best gul ... de mijne zou geen cent aan het kind uitgeven. Ik heb een goede band met mijn ouders waarvan wij al heel veel hebben gekregen voor de baby uitzet. Maar mijn schoonouders zijn geen mensen die hun portemonnee opentrekken voor zulke dingen ..
nou! Ik heb ook geluk met mijn schoonmoeder! Wel heb ik direct, en niet alleen aan haar, mijn grenzen aangegeven voor wat betreft tips, bemoeienissen etc. In de vorm van een grapjes, tijdens mijn zwangerschap en een serieuze opmerking bij de eerste keer dat het gebeurde. Nu bemoeit zij zich niet met de opvoeding, kleding etc van ons kind en als ze oppast vraagt ze aan ons hoe wij het graag willen hebben. De afspraak is, als ze bij ons oppast is ze de oppas (onze regels gelden) en als onze dochter bij haar is, is ze Oma en mag het allemaal wat losser. Het werkt perfect. Maar het zijn intelligente mensen waarme dingen te bespreken zijn. En als ik iets verkeerds zeg (gebeurt me nogal es ahum) dan bied ik ook altijd mijn excuses aan. Zeker nu ik weer zwanger ben willen dingen nog wel eens rottig mijn strot uit komen! ze moet ook het nodige geduld met mij opbrengen, bedoel ik maar.
er word altijd zo lekker makkelijk gepraat over schoonouders totdat het je eigen moeder is die JOU vriend/man niet mag zoals bij mij.je moet niet denken aan jezelf maar aan je partner,ik heb er nu al 3 jaar moeilijk mee dat mijn vriend om elk wissewasje probelemen maakt met mijn ouders(moeder en stiefvader)ze kunnen niet eens normaal hier komen omdat mijn ruzie maakt met mijn stiefvader.ik heb er zelf over na gedacht een tijdje om bij hem weg te gaan doordat hij zo doet,maar praten met hem erover helpt niet want hij zegt je houd het hand boven zijn hoofd daar word ik nog pissiger van.zie dat wel vaker mijn schoonmoeder dit of mijn schoonouders dat,ga eens in de schoenen van je vriend/man staan voel je je heel anders.
De irritantste opmerking... Toen we het geslacht vertelde.... zei ze oh had je al een naam dan als het van het andere geslacht was, ja zei mn vriend, oh zei ze... Magk het weten? I.p.v. blij te zijn met wat het word gooit ze er gewoon een stomme vraag in! brrr.. schoonmoeders!
Nou ja zeg... ik hoop dat wij als "schoonmoeders" het toch echt heel anders gaan doen dan deze dozen (het duurt gelukkig ook nog wel heel lang voor ons hihi)