Over 2 werken komen vrienden eten en ik ben me nu al druk aan het maken over het menu. Ik ben totaal geen keukenprinses, maar als we bij hun eten koken ze altijd heel uitgebreid, met ingewikkelde recepten. En het is altijd heerlijk! Nu wil ik natuurlijk ook iets lekkers op tafel zetten. Vorige x iets met ossenhaas gemaakt, dat was wel ok. Heeft iemand nog een "culinair recept" voor een voorgerecht, hoofdgerecht of toetje? Alvast bedankt!
Als voorgerecht carpaccio van peer! Lekker bij het warme weer... google even en je vind heel veel recepten....
Hmm, ik doe het volgende best vaak.. Friends love it! Voorgerecht : - Stukjes meloen met rauwe ham eromheen. of - Lekker zelfgemaakte soep. ( Honig pakje + groente + soepballen ) en dan stokbrood met kruidenboter / pesto / tapenade. of Hoofdgerecht : Aardappel - partjes, krieltjes, kroketjes, puree.. Groente zoals : salade, sperzieboontjes, asperges in ham, witlof uit de oven. En vleesje : Biefstukje, varkenshaas, gordon bleu, kippenpootjes, gehaktballetjes ( in tomatensaus ).. Nagerecht : - kaasplankje - Verschillend ijs, met slagroom, vruchtjes, choco-aardbei saus. - Koffie verkeerd / ijskoffie. - Tapas! Dat doet het altijd goed. Even kijken voor lekkere recepten op het internet. Ik doe meestal het volgende. Koude gerechten : Olijf+Fetta / Tomaat+mozerella+oregano / meloen+rauwe ham / salade / stokbroodje met zalm. Warme gerechten : Gehaktballetjes in pittige tomatensaud / stukjes kip / biefstukpuntjes / gevulde champion ( met gehakt ) en kruidenboter / gevulde paprika ( met gehakt ) / Prei+Paprika+Wortel+Doperwtjes roerbakken. Sauzen : Aolie / Chilli / Pittige tomatensaus. Zoo heb ik nog veel meer! Succes
Ik heb laatst voor 15 man allemaal tapas gemaakt. Nou nou tapas.. Mijn eigen versie ervan! Heb verschillende kleine hapjes gemaakt van zalm met spinazie in bladerdeeg tot een vissalade. Kleine kipspiesjes, gehaktballetjes, gevulde champignons en gevulde cherrytomaatjes. Je kan het zo gek niet bedenken. Was een erg leuk avondje!
idd allemaal tapas, kun je makkelijk van te voren maken en zit voor iedereen wel iets lekkers tussen. Je kunt het zo makkelijk of moeilijk maken als je wil
Ik zou dan kiezen voor gerechten waarvan je een deel kunt voorbereiden dat scheelt je op de avond zelf stress. Vooraf bijvoorbeeld een paprikasoep of erwtenmuntsoep of zoiets, heel makkelijk om zelf vers te maken zonder een pakje ofzo en 's avonds alleen nog even tegen de kook aan opwarmen. Stokbroodje met geraspte kaas en italiaanse kruiden (gewoon uit een potje) even in de oven op grillstand en erbij serveren. Of boekweitpannenkoekjes met carpaccio of gerookte zalm, rucola en een sausje van citroen en sour cream. Als hoofdgerecht zalm in bladerdeeg, ook echt niet moeilijk, maar in zo'n bladerdeegjasje ziet het er meteen bijzonder uit. Groene salade erbij met wat tomaatjes, pijnboompitten, komkommer er in en aardappels uit de oven. Toe aardbeien gemarineerd in balsamicoazijn en suiker , serveren met vanilleijs en een wafeltje er in. Of als je tijd hebt een lekkere taart bakken, hoeft ook echt niet moeilijk te zijn! Hopelijk heb je zo wat ideeën! Als je iets lekker lijkt laat het dan even weten, dan zoek ik er recepten bij. Ik vind het altijd leuk om zo'n avond een beetje luxe te beginnen met een lekker glas wijn en een lekker borrelhapje en dan de tafel mooi te dekken, fles wijn en karaf water op tafel, dat geeft al meteen dat gezellige diner-met-vrienden-gevoel.
Als het mooi weer is zal ik lekker voor een BBQ gaan met een lekkere pastasalade of couscous-salade. Zeg maar als je een recept wil hebben van een salade. Barbecue is altijd goed denk ik dan maar..
Als het lekker weer is zou ik ook voor een BBQ gaan en dan niet met BBQworst en een speklap maar met wat luxere vlees en vis. Lekkere salades, stokbroodje met tapenades/sausjes en een lekkere sorbet na. Wat ik zelf altijd erg lekker vind is varkenshaas met spek en brie.. * kwijl* lekker met stoomgroenten en gebakken krielaardappeltjes of aardappelkroketjes. Voorafje: Soepje met broodje kruidenboter of zelf gemaakte kaasstengels, gefrituurde champignons in bierbeslag met knoflooksaus, bladerdeeghapje oid. Na: Kwarktaart met versfruit, yoghurtijs met bosvruchten en slagroom, zelf Irishkoffee oid maken.. **** Lastig he?!!
De lasagne van Jamie oliver is lekker en goed te doen Recept - Lasagne van Jamie Oliver - Albert Heijn
Wat het hier altijd goed doet is Mexicaans. Zet allemaal bakjes met: Warm: Gehaktmengsel Kipmengsel Groentemengsel Koud: Ijsbergsla Stukjes tomaat/paprika Geraspte kaas Tacosaus Guacamole Zure room Vul zelf maar aan Doe er taco's en tortilla's bij en iedereen kan zijn of haar Mexicaans gerechtje naar smaak creeren. Je kan alles van te voren voorbereiden en klaarmaken en aan tafel doet iedereen zijn eigen bordje! Als aperitiefje/voorafje kan je tortillachips nemen en dan lekker met veel geraspte kaas in de oven. Krijg er nu al zin in!
Makkelijk te maken, voor ieder wat wils en je kan vrijwel alles voorbereiden! Volgende keer als wij weer gasten hebben zal ik ook weer tapas maken. Ik ben verkocht! Super! Er is altijd wel iets wat iemand niet lust en nu je veel verschillende dingen.
Toetje na Mexicaans, echt supersimpel en zomers: lekkere handsinaasappelen in halve schijven of partjes snijden, beetje kaneel erover strooien en klaar
Mmm.. ik krijg er maar zo trek van!! Die gemarineerde aardbeien lijken me ook heerlijk! En aardappeltjes uit de oven is natuurlijk ook prima te doen. Bedankt voor alle tips!