bedrag vrijgezellenfeest

Discussie in 'De lounge' gestart door Supi, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    #1 Supi, 12 mei 2015
    Laatst bewerkt: 12 mei 2015
    Hoi hoi,

Ik ben even nieuwsgierig wat jullie mening is. Voor mijn gevoel zeur ik misschien of valt het wel mee?

Een vriendin van me gaat trouwen, we zien elkaar niet vaak, hooguit 2 keer per jaar. We zijn uitgenodigd op hun feest en ook voor een vrijgezellenfeest.
    De meeste anderen van dat vrijgezellenfeest (5 tot 7 dames) ken ik niet (maar ja dat vind ik nog niet zo erg) en nu heb een een email gekregen dat het €65,- euro kost en of dat voor zondag wil over maken. We gaan een kookworkshop doen blijkt, leuk hoor daar niet van.

Ik vind alleen €65,- een hoop geld.
    Zeker gezien het feit dit alleen voor mij is en nog niet eens voor mijn vriend die met de mannen mee gaat. Als dat ook dat bedrag is dan zijn we nog meer aan dat vrijgezellenfeest kwijt dan dat wel aan de bruiloft willen spenderen.

Ik vind zelf €30,- à €35,- p.p. wel een mooi bedrag voor zo'n feestje, zeker omdat vriendlief alleen werkt en we om het geld moeten denken.

We kunnen ook thuis met haar gaan koken om haar dingen te leren en dat dan met zijn allen inclusief de mannen het op te eten.
    Nu gaan we het eten van die workshop ook meenemen om samen met de mannen te gaan eten.

Voor een stuk goedkoper kun je veel meer variaties maken en het ook gezellig hebben.
    Ben ik te zuinig? Of hadden hun even budget moeten overleggen van te voren?

Wat vinden jullie een normaal bedrag om uit te geven?

Even toegevoegd: het begint rond die half 2 bij hun thuis, dan naar die workshop en daarna weer bij hun thuis eten. Dan is het klaar.

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Zij hadden het budget moeten overleggen. Net als de bestemming van het vrijgezellenfeest.

Ik vind 65 op zich niet veel, maar ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
    Het lijkt mij trouwens dat het vrijgezellenfeest voor de man minder duur zal zijn aangezien het eten dus al verzorgd wordt vanuit jullie meidenfeest ;).

3. Mackwek

Mackwek Actief lid

27 feb 2015
    443
    25
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het eerlijk gezegd wel een mooi bedrag. Maar dat komt omdat ik tot nu toe bij 2 feestjes 100 euro kwijt was. Wat ik ook absurd vond!
    een hele dag vermaak voor 30 euro zal lastig worden denk ik. Alleen thuis lijkt me namelijk nou ook niet echt leuk.

4. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Ik ben ook niet zo thuis in de prijzen van vrijgezellenfeestjes hoor.
    Ik heb ga komende zaterdag naar een vrijgezellenfeest en dit kost 80€.... En toen kwam er afgelopen week nog een mail dat we van 15:30 tot 17:00 op een terras zitten en die kosten er niet bij zijn geteld .
    Schrok zelf wel van dit bedrag hoor....

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik vind het niet veel. Volgens mij zijn de meeste vrijgezellenfeestjes duurder.

6. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Hier koste het voor de dames ook 65 euro en voor de mannen 125. Ik vind het gewoon een normaal bedrag, je bent toch een hele dag weg vol met gezelligheid.

7. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind dit persoonlijk geen hoog bedrag, als ik kijk naar de feestjes die ik gehad heb. Vaak zitten die rond de 85 à 100 euro. Dat is wel vaak voor een activiteit overdag en uit eten. Stappen komt er dan vaak nog bij.

8. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Ik vind het bedrag niet echt schrokkend, maar zoals iemand anders ook aangaf ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken.
    Tot nu toe heb ik nog maar 1 vrijgezellenfeest meegemaakt. De kosten daarvoor waren ook €70,-. Binnenkort wordt er voor een andere vriendin een vrijgezellenfeest georganiseerd en ik heb al begrepen dat die kosten ook rond de €70,- zullen zijn.
    Zelf zou ik er niet echt blij van worden als mijn vrijgezellenfeest gewoon bij mij thuis word gehouden.

9. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ligt er aan wat je wil gaan doen..
    mijn laatste fuifje heb ik 100 voor betaald maar ben ook wel eens op pad geweest waar het me nog geen 50 heeft gekost.
    heb er ook 1 jaren geleden afgeslagen omdat ik dat wel te duur vond maar was met overnachting erbij zou op min 150 komen.
    voor mij maakt het ook uit wie het is en wat we gaan doen of ik het geld er voor over heb en ook wij moeten ons geld in de gaten houden

10. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind het ook best veel geld. En ja, ik vind wel dat ze dat even konden overleggen, niet iedereen kan of wil er zo'n bedrag aan uitgeven. Mijn eigen vrijgezellenfeest kostte iedereen bijna 80 euro (ja, ik heb ook mee betaald omdat hun plannen duur uitvielen. Vond het echt balen joh) en dat vond ik érg veel.

11. carriebradshaw

carriebradshaw Actief lid

1 jul 2014
    147
    0
    0
    Copywriter
    Vlaams-Brabant
    Bij ons wordt meestal het budget vooraf gecheckt bij iedereen, maar ik heb de laatste vier maanden twee vrijgezellenfeestjes gehad, telkens een budget van 100 euro. Dat pikt natuurlijk wel even, maar het lijkt me toch een beetje de richting te zijn voor een hele dag op schok. Hier zat dan wel alles in: eten, drank, workshops,... inclusief alles voor de bride to be.

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik vind het bedrag redelijk gemiddeld en ook nog acceptabel. Maar als het voor jullie veel geld is dan kun je gewoon aangeven dat je niet kan of maar de helft mee wil.

65 euro zou ik trouwens niet betalen voor een feest van iemand die ik maar 2 maal per jaar zie. Want buiten dit heb je ook nog een kado op de bruiloft zelf en wordt het wel een heel duur feest..

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Dit had inderdaad vooraf overlegd moeten worden. Je kunt niet voor een ander bepalen hoeveel geld zij neer kan en wil leggen voor een vrijgezellenfeest. En voor iemand die ik maar een paar keer per jaar zie zou ik het teveel geld vinden.

14. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Ik vind het niet zo veel. Veel mensen zien het als ik ben zoveel geld kwijt voor de bride to be. Maar je heb toch zelf gewoon een leuke dag voor dat geld?
    Als je het niet kan betalen zou ik ook gewoon niet gaan. Is op zich helemaal niet gek voor een vriendin die je zo weinig ziet

15. Silverwings

Silverwings Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.751
    918
    113
    Tsja, dat is voor iedereen verschillend.. Persoonlijk vind ik dit bedrag heel netjes, want ik heb ze veel duurder gehad!
    Maar als je het niet ruim hebt dan is het natuurlijk een heel bedrag..

16. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Het bedrag vind ik niet schokkend hoog. Maar voor iemand die je 2 keer per jaar ziet, had ik het ook niet gedaan. En ze hadden inderdaad vooraf moeten overleggen wat het budget is.

17. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Op zich valt er mee te leven als het in totaal is he, maar wat het bedrag voor mijn vriend word is Nog niet bekend. Als het ook dat is kunnen we daar ruim 1,5 week van eten. Wat goed uitkomt omdat we al erg krap komen te zitten aan het einde van de maand.

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier sluit ik me bij aan.. En ik weet dat het erg moeilijk is als je een blik vrouwen hebt, om iedereen tevreden te stellen: Dat lukt gewoon niet. Dus om alles te overleggen van te voren is ook niet altijd handig.
    Wel moeten ze er nu dus rekening mee houden, dat je misschien niet mee kan gaan. Dat zijn dan wel de consequenties als er niet overlegd wordt.

Maar dit soort dingen zijn in de regel gewoon duur!

19. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan in niemand zijn/haar portemonnee kijken, maar wij zitten vaak wel rond de 100 a 150 euro...

20. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik vind het niet veel hier is het standaard bijna het dubbele.

Deel Deze Pagina