@chantal1984 gaan we lekker muggeziften ja ? denk dat je wel clever genoeg bent om te weten wat ik ermee bedoel hé, dunk niet dat de ts comentaar vroeg op haar uren van slapen en opstaan maar om haar schoonzuster, ze noemen zoiets on-topic blijven. kan best zijn dat er betere uurregelingen bestaan maar wie zijn wij om daar over te oordelen. was tenslotte ook haar vraag niet
Nogmaals ik geef gewoon mijn mening, dit is een forum en alles wat in je topic of in een topic zet daar kan gereageerd op worden, wil je dat niet zet het dan ook niet in je topic ! ...
Die 13.00 discussie is niet geheel offtopic aangezien een deel van het probleem ook daar ligt Ze vindt het tenslotte vervelend dat haar schoonzus "al" om 13.00 uur wil afspreken terwijl zij dan nog in haar bed ligt.
Precies, het word nu zo gedraaid dat schoonzus op een ontzettend vreemd tijdstip belt/langskomt, wat dus niet het geval is. TS: wees gewoon eerlijk, en je bent er zo vanaf lijkt me.
Maar aan de andere kant lijkt me dat die schoonzus op de hoogte is van de gewoonte om tot laat te studeren en dan later op te staan. En als je weet dat iemand dan net opstaat zou ik ook niet langsgaan.
En misschien je eerst even goed laten informeren of schoonzus niet wat psychische problemen heeft en misschien wel ontzettend eenzaam is. Dat uithuilen bij haar ouders is natuurlijk ook niet echt normaal. Misschien komt ze op jou wel heel irritant over en heb je het idee dat ze helemaal niet ziek is.. wie weet voelt deze meid zich wel ontzettend rot en ben jij haar enige houvast.
Maar ze is toch verstandelijke beperkt? Misschien heeft ze wel echt een bord voor d'r kop @ meryem: tsja, ik zou me niet als eerste geroepen voelen om dan maar de grote reddende engel uit te hangen en haar dus dagelijks op te vangen vanwege haar eenzaamheid. Als je geen klik hebt met die schoonzus, dan is dat toch zo? Waarom zou je je dan voortdurend om haar moeten bekommeren? Ik kan mij best voorstellen dat TS daar niet op zit te wachten. Het lijkt me dan meer een taak van haar partner.
Ik vind 13.00 ook absoluut geen vroeg tijdstip, dus dit vind ik een beetje gek. Ik studeer zelf ook en ik denk inderdaad dat als je tot 4 uur 's nachts aan het studeren bent je iets niet goed doet of misschien boven je kunnen aan het werk bent. Enfin, dat is niet iets voor ons om over te oordelen. Wat betreft het zwart werken, daar heb ik in principe niets op tegen. Tenminste, niet als je gewoon werkt. Maar een uitkering ontvangen en daarnaast wel zwart werken, dát gaat mij te ver. Daarnaast zei iemand dat je als zij hen overtuigd dat ze arbeidsongeschikt is dat dat dan ook echt zo is, dat is echt onzin. Ik ken meerdere mensen waar lichamelijk en geestelijk echt niets mee aan de hand is (behalve dan dat ze LUI zijn) en zij hebben het ook voor elkaar gekregen. Dat was een appeltje eitje zeiden ze. Ook vind ik niet dat TS uit wraak maar schoonzus dit moet flikken. Zoiets moet je doen uit principiele overwegingen, niet uit wraak. Ook vind ik dat ze open en eerlijk moet zijn, en haar schoonzus eerst ook de kans geven om haar verhaal te doen of om zelf de situatie te veranderen.
mja merijn en toch vind ik dat wel want haar vraag is niet waarom ze pas om 13.00 uit haar nest duikelt hé , zelfs als ze om 10.00u opstaat bij manier van spreken kan voor haar 13.00 een slecht uur zijn, daarbij ze is nog niet lang wakker om 13.00u schrijft ze. nu lang is voor elk ander een ander begrip hé. kijk vraag me gewoon af of het zo moeilijk is om alleen op haar vraag een antwoord te geven. snap best dat iedereen zijn mening wilt uiten maar het is toch niet zo moeilijk om op een vraag een antwoord te geven zonder af te dwalen lijkt me... door ongevraagd meningen te geven, zorgt het er gewoon voor op dit forum dat mensen minder snel nog advies gaan vragen en dat lijkt me ook niet de bedoeling toch
Dan moet ts dat inderdaad met haar partner bespreken, hoop dat ts en haar partner een beetje redelijk hierover kunnen spreken aangezien wat dingen die ik van ts heb gelezen hier en daar nogal anders deden vermoeden.
Nou ja, als je thuis een baby hebt van 3 maanden, dan kan ik mij voorstellen dat het vreemd overkomt op anderen als zij tot 13.00 uur in bed ligt. What about the child?
Dat kan natuurlijk ook, en beperking of niet sommige mensen hebben al van nature een bord voor hun kop (in sommige gevallen een plaat van gewapend beton). Ik zou in ieder geval wel een gesprek aangaan met schoonzus eventueel in combinatie met de schoonouders.
Maar wie weet heeft ze iemand die 's ochtends op de kleine past? Of is het een makkelijk kindje dat ook veel slaapt en heeft ze haar gewoon lekker bij zich op de slaapkamer? Ik vind het ook gek, dat zal ik niet ontkennen. Maar je moet iemand niet te snel aanvallen als je niet alle feiten kent.
Ik vind bijklussen altijd een probleem hoor! Ik hou er niet van als mensen zwart een arbeidplek bezet houden, terwijl sommige mensen dolgraag willen werken en niet aan de bak komen! Even ter verduidelijking, dat ik niet bij "de meeste mensen" hoor!
Bij bijklussen denk ik aan dat jij je buurman een paar avonden helpt zijn vloer te leggen en daar wat geld voor krijgt. Dat vind ik zelf niet zo'n punt. Maar als het grotere proporties aanneemt, heb ik ook bezwaren.
Ik vind het ook niet gek dat ze pas om 13.00 uit dr bed komt, tuurlijk vind ik het wat laat. Maar toen mijn dochtertje zo oud was, sliep ik ook wel eens met haar uit tot half 12 ofzo. Vind dat sommige een beetje overkomen alsof ze dr kindje verwaarloosd ofzo. Wat betreft die schoonzus, zeer irritant!
wat een topic zeg, heb het net even rustig door gelezen. Maar als ik terug kijkt naar alle berichten van de TS krijg ik een appart gek gevoel.. Mar vooruit.. Ik zal gewoon eerlijk zijn tegen haar en ben het verder helemaal met MVliam eens! Ik haat mensen die genieten van ons geld terwijl ze het zelf kunnen verdienen!! Dus zal eerlijk tegen haar zijn, en dat je als ze zelf geen werk zoekt jij dr gaat aangeven!
ik denk dat je haar gewoon links moet laten liggen. Heb je rolluiken of gordijnen? gewoon die dicht doen en laat dr maar voor de deur staan en de telefoon gewoon niet opnemen...uiteindelijk snapt ze wel waarom. Ik heb dat ook een hele tijd gehad dat een vriendin van mij iedere dag meende langs te komen een gegeven moment heb ik de rolluiken en me telefoon 3 weken uitgehad en overdag gordijnen dicht Nu geen last meer van dr
idd zoals Merijn zegt klinkt het al wat beter, een vloertje leggen, nou ja. Maar als we het over een klus in de bouw á 20 uur per week gaan hebben (bijvoorbeeld) dan tja..kan het daar niet echt mee eens zijn, maar dat hoeft gelukkig ook niet