irritante sticker op difrax-antilekbeker!

Discussie in 'De lounge' gestart door sim, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

    sim Niet meer actief

    ik heb een antilekbeker van difrax gekocht, hopelijk heeft iemand tips om die sticker eraf te krijgen, ik heb er al eens eerder één gekocht, en toen kreeg ik die sticker er ook niet af, heb ik het geprobeerd met wat stickerverwijderaar, toen knapte de beker, er verscheen plots een heel spinnenweb over de hele beker :evil:

    maar goed ik heb me in de winkel weer over laten halen, omdat dit zo geweldig schijnt te zijn, dat ik het nog één kansje geef.

    de beker ligt nu te weken in heet water met blauwe dreft :rolleyes:

    tips zijn welkom, want deze lijm is heel hardnekkig!
     
  2. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Een keer in de vaatwasser zetten? is ie iig goed heet,misschien dat je dan het stickertje er zo af kan halen.

    Is hij echt zo groot of lelijk dat je hem niet kan laten zitten?
     
  3. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Wasbenzine. Met een droog doekje en wat wasbenzine eroverheenwrijven en daarna de beker goed afwassen. Toen ik in een boekhandel werkte gebruikten we wasbenzine zelfs op de boeken om de rotstickers te verwijderen en het werkt prima!
     
  4. Niet meer actief

    even een vraag he: de antilekbeker heeft hetzelfde als de fles: kind moet eraan zuigen om er wat uit te krijgen.
    Waarom geef je een kind uberhaubt dan zo een beker, zo leert hij toch nooit drinken?
    Als je je kind toch nog wilt laten zuigen, ga dan gewoon voor een flesje ;)

    (overigens heb ik de info over het zuigen aan de beker van de site van difrax gehaald), ik zelf gebruik een gewone tuitbeker en dan moeten ze echt zelf leren drinken en leren niet teveel drank ineens in de mond te nemen.
     
  5. sim

    sim Niet meer actief

    weet ik lentefee, maar het is meer uit praktische overwegingen voor mezelf, dus voor onderweg enzo, en het flesje gebruik ik gewoon alleen voor de melk, dus alle andere gaat in de antilek, ik had één van friso besteld, heel erg antilek, maar daar moeten ze enorm hard aan zuigen, dus vandaar :D

    ik heb m nu te weken, maar het lijkt wel kaugom!


    ik durf geen wasbezine, aangezien dat ook weer best agressief is..
     
  6. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    En gewoon een sopje en een schuursponsje?
     
  7. Kaatje85

    Kaatje85 VIP lid

    14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Dan krijg je het papiertje er wel af maar ik hou dan altijd zo'n vieze kleverige vlek over :(
     
  8. Niet meer actief

    oh oke sim, ja voor onderweg is het wel handig dan :D

    maar mischien weten ze bij difrax zelf een oplosiing?
     
  9. sim

    sim Niet meer actief

    nou dat had ik eerst geprobeerd met die vorige, en dan krijg je een heel doffe plek, ik heb nu een groot deel van de sticker eraf, maar de lijm is echt hardnekkig, nou ja, heeft ie die handvatjes ook niet nodig, blijft zo plakken aan zijn handjes :)
     
  10. Taby

    Taby Fanatiek lid

    7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Ik begrijp dat de sticker er nu inmiddels af is.

    Maar als de sticker er nog op had gezeten, dan kan je die warm maken met de fohn en zo heel voorzichtig de (warme) sticker er af trekken.
    Werkt echt super, er blijven bijna geen lijmresten over en wat er nog over is is goed eraf te halen met wasbenzine.

    Succes!

    Groetjes Taby.
     
  11. debie

    debie VIP lid

    5 jun 2007
    8.533
    0
    0
    nagellakremover wil ook wel eens werken voor de plakresten
     
  12. nimian

    nimian Lid

    12 apr 2007
    54
    0
    0
    Ik deed het ook altijd met een fohn....
    Werkt echt super...
    Succes ermee.
     
  13. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Met wasbenzine beschadig je plastic niet volgens mij. Ik doe het ook altijd op cd-doosjes en die blijven gewoon mooi. Je moet alleen niet per ongeluk terpetine nemen!
     
  14. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Met wasbenzine kun je trouwens ook goed smeer uit je bank (of uit kleding) krijgen, zonder dat je vlekken over houdt.
     
  15. sim

    sim Niet meer actief

    hee die tip van die vlekken ga ik onthouden, ;)

    en die van die fohn trouwens ook, voor als deze beker bevalt en ik besluit om er nog één te kopen.

    maar goed, ik heb m er af, na lang weken, en vegen met een droge doek. het plakt nog een klein beetje, maar daar kan ik niet mee zitten.

    bedankt voor de reacties!
     
  16. Konijn

    Konijn Niet meer actief

    Van nagellakremover beschadigt het plastic! Tenminste van de mijne... maar dat kan ook zijn omdat het troep is (ik hou namelijk ook geen nagels over).

    Blij voor je dat je verlost bent van de plaktroep!
     
  17. sim

    sim Niet meer actief

    ja dat durf ik ook niet aan hoor, nagellakremover gebruik ik ook wel eens tegen stickerlijm, maar dan niet met een plastic ondergrond..
     
  18. sunnycloud

    sunnycloud Fanatiek lid

    28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Lampenolie, het klinkt raar maar stickers verwijder je heel goed met lampenolie. Ik doe het altijd en het tast niets aan. Probeer maar...
     
  19. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zag dat je de sticker er al af hebt maar ik heb toch een ''gouden'' tip ;)

    om de plakzooi er van af te krijgen gebruik je...LAMPENOLIE ;)
    het verdwijnt als sneeuw voor de zon en je hebt geen kans dat het uit gaat bijten of dat je kleur verschil krijgt...de voor de overige dames met dit probleem...succes ;)
     
  20. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik zag net dat sunnycloud ook al deze tip heeft gegeven...ik had nog niet zover gelezen :)
     

Deel Deze Pagina