Oke, het is al een tijdje geleden, maar hier een paar "subtiele" dingen die me bij zijn gebleven, die ik naar mn hoofd geslingerd kreeg: - "Weet je zeker dat het geen tweeling wordt?" wijzend naar mijn grote buik, waar toch echt maar 1 kindje in zat - "Ha, dikke!" (en dat dan 3 keer per dag, door een collega) - "Ha, waggeleendje" - "Je bent ook lekker bol geworden he? Ook in je gezicht!" En collega's die waggelend voor me uit gingen lopen, alsof ik er iets aan kon doen dat ik zo liep (had bekkeninstabiliteit)
wat ik ook erg irritant vond van een collega, dat iedere keer als ze me zag ze vroeg: "Hoe gaat het met jullie?" Op zich niets mis mee, maar van begin tot eind zwangerschap pfff wat irritant ik ben zelf ook nog iemand apart van de zwangerschap. Oja en ze verbeterde zichzelf ook iedere keer als ze vroeg hoe is het met je? uh ik bedoel jullie.....8)
grappig topic, en ongelooflijk wat sommige mensen zeggen tegen een zwangere vrouw!! Maar aan de andere kant zou ik veel van de opmerkingen hier zelf niet te serieus nemen, ik denk altijd maar, het is meestal goed bedoeld. Ik vind het vooral lief als mensen voor je willen zorgen, en het trekt natuurlijk ook wel bekijks zo'n zwangere buik! Natuurlijk, als je een klein buikje hebt vind je het jammer als er niks over gezegd wordt, en met al vroeg een dikke buik wordt er snel al van alles aangenomen. even een tipje voor alle dames die ongewenst betast worden: ik zag laatst een t shirt van noppies met "do not touch" misschien helpt dat Zelf gelukkig geen nare opmerkingen gehad, behalve 1 van mijn moeder die niet zo bedoeld was maar die bij deze hormonenbom verkeerd aan kwam. Op mijn uitgerekende datum (1 juni): "oooh maar het kan ook nog wel duren tot mijn verjaardag tot ie komt! (twee weken later). Daar wilde ik niks van horen!
Vriend en ik wilden het geslacht niet weten. Hoe vaak we niet gehoord hebben 'jullie weten het wel maar willen het gewoon niet zeggen'! Schoonzus bleef dit volhouden tot ik bevallen was. En nee, we wisten het toen nog steeds niet.
mijn vriend vertelde aan zijn vrouwelijke collega's dat we een meisje krijgen..oh en hoe gaat ze heten..zei die ja dat ga ik niet zeggen natuurlijk...nouja waarom niet? flauw! zeg nou! pfff heb niet gauw irritatie..maar aan zulke nieuwsgierige aagjes kan ik me wel ergeren...net of we gaan vertellen hoe ze gaat heten? Dan zijn zij nog wel de laatste die het zullen weten!
Wij waren vorige week op een verjaardag en iedereen vroeg hoe het met me ging. Als ik dan als antwoord gaf dat het goed ging, en vervolgens vroeg hoe het met hen ging zeiden ze maar jij bent zwanger. Joh! Ik mankeer gewoon niet zoveel, thank god!
Haha, ik werd van de week gek aangekeken door de verloskundige. Ze vroeg heel lief en belangstellend: gaat het allemaal nog een beetje, trek je het nog? Ik zei vrolijk; joh het gaat geweldig! Heb me heel mn zwangerschap niet zo goed gevoeld als nu de laatste paar weken! Voel me helemaal super, zo mag het van mij nog wel een poosje duren! Blijkbaar zijn de meeste vrouwen bij 38 weken niet zo opgewekt want ze was echt verbaasd
Jouw idee is mijn idee! Ik hoop met je mee dat het jullie gegund is meis! Bij mij was de kans dat ik zwanger kon worden erg klein. Maar het wondertje groeit nu heerlijk in mijn buik. En alle kwaaltjes en opmerkingen: nou en! Heerlijk van genieten! En als het je irriteert: zeg er op een rustige toon iets van tegen die persoon en anders gewoon van je af laten glijden, er zijn echt ergere dingen in deze wereld! Denk wel dat het een grote rol speelt of je nou "gewoon" zwanger bent geworden of dat het echt een wondertje is (dat is eigenlijk elke zwangerschap, alleen beseft niet iedereen dat)!
Mmja. Of als iemand vraagt hoe het gaat, en je zegt 'met mij prima hoor, en met jou?' dat ze dan zeggen: nee, ik bedoel met HEM *naar buik wijs*. Nah, alsof je alleen nog maar een wandelende baarmoeder bent Maar ik erger me er ook niet echt aan hoor, al die zwangerschapsopmerkingen zijn toch maar lief bedoeld <3
Owja dat heb ik deze zwangerschap niet gehad. hoe gaat het? Goed en met jou. Ja ik ben niet zwanger. Ik denk dat ze ervan geleerd hebben en nou zeggen ze hoe gaat het met je buikkie?
Ik respecteer jou mening echt waar! Dus omdat jij niet snel zwanger word en het mij is gelukt in 12 maanden mag ik niet klagen??(al heb ik mezelf nog niet echt horen klagen want ik besef me echt wel dat een zwangerschap heel bijzonder en niet vanzelf sprekent is) Of mogen wij iets niet irritand vinden?? Niemand hier heeft jou of iemand anders zijn zwangerschap in de hand hoe hard het ook klinkt. Maar aan de andere kant kan ik me wel voorstellen als je dit leest dat je denkt,"He wat zeuren julie nou wees blij dat het gelukt is!!" Maar aan de andere kant iedere keer als wij zo genoemd "zwanger in een zucht meiden" (al was ik echt niet zwanger in een zucht) een topic maken waar wij even willen klagen krijgen wij wel zo'n reactie, begrijpelijk echt waar, maar aan de andere kant wij hebben het niet in de hand of dames die iets langer bezig zijn zwanger worden of niet. Met alle respect voor hoelang je bezig bent, daar voel ik echt voor serieus! Want waar julie allemaal door heen moeten is gewoon heel heel moeilijk,, soms wou ik dat we vruchtbaarheid door konden geven, dan zou ik dat met liefde doen.
Ik snap je opmerking aan de ene kant wel, maar wil hier wel even op inhaken... Als je zwanger bent, dan mag je best klagen over misselijkheid, kotsen en enorme bekkenpijn. Natuurlijk ben je dolblij met je zwangerschap en heb je het er heel graag voor over, maar dat betekent niet dat je er niet eens een keer over mag klagen. Maar ook irritante opmerkingen kunnen gewoon irritant zijn, hoe blij je ook bent met je zwangerschap. Denk eens in; elk smsje wat ik nu krijg, elk telefoontje dat ik pleeg, en als ik ergens langs ga, iedereen zegt "En, is de baby er nog niet?" Jeetje, nee ik laat het heus wel weten als die geboren is hoor, maak je geen zorgen! Dat word op den duur gewoon heel vervelend, hoe geweldig onze zwangerschap wel niet is!! Wat ik bedoel te zeggen; ik wens de meiden die moeilijk zwanger kunnen worden het echt zo enorm toe, dit grote geluk, maar doe nou aub eens NIET alsof mensen die snel/makkelijk/natuurlijk zwanger geraakt zijn een minder groot wonder dragen, alsof het voor ons minder bijzonder is als wanneer je moeilijk zwanger kan worden! Want elke zwangerschap is bijzonder, alleen hebben sommige mensen er langer op moeten wachten, maar omdat ik in 1x zwanger was, ben ik echt niet minder blij met mn zwangerschap als wanneer je behandelingen hebt moeten ondergaan!
dank u ik begon me al te irriteren.. .. Lijkt wel alsof je nergens meer even je hart over mag luchten hier wat o jee de meiden bij wie het niet lukt ja die zouden het graag allemaal overnemen.Al hoop ik dat de pijn die ik in een zwangerschap heb jullie bespaard blijft.. We gunnen iedereen een kindje en ik snap dat je het soms graag over wilt nemen, maar neem ook een iets met een korrel zout .. Als jou 30 x per dag gevraagd word of je nog een snotneus hebt, als je verkouden bent, zou je er ook geiriteerd van raken. zo on topic.. Ik krijg steeds vaker ehh weet je zeker dat je nog maar 29 a 30 weken bent?? je buik is zo groot.. ehh nee na 10 echo's weten we dat niet zeker.. of gewoon NOG 10 weken.. kijken naar de buik oke.. ehh succes..
Ik merk dat mijn reactie nogal in het ridicule wordt getrokken. Er worden nu aannames gedaan van dingen die ik niet gezegd heb. Voor de duidelijkheid: natuurlijk mag je klagen over nare dingen zoals bekkenpijn en andere kwaaltjes. Natuurlijk mag je je storen aan daadwerkelijk botte opmerkingen van mensen. Natuurlijk ben je blij met het wondertje in je buik. Maar als mensen oprecht medeleven en interesse tonen en die worden als irritant afgeschilderd, dan vind ik dat intolerant en onnodig. Ik begrijp daadwerkelijk niet waar die achterdocht en onhebbelijkheid jegens "aardige mensen" vandaan komt. Maar goed, het is jullie irritatie en jullie hebben ermee te dealen en niet ik. Ik vond het alleen wel op z'n plaats om even de andere kant te belichten. Count your blessings, or not, if you wish.
Snap niet waarom er altijd een discussie moet ontstaan bij bepaalde onderwerpen die blijkbaar bij andere heel gevoelig ligt. Ik ben wel eens wezen kijken bij "zwanger worden" en al die irritaties van mensen die niet zwanger kunnen raken is nog tien keer erger dan de zwangere irritaties. Word ook veel geklaagd over opmerkingen van mensen die het ook allemaal goed bedoelen... omdat het gewoon op den duur vervelend word, dat geldt dus ook bij zwangere dames klaar. iedereen bedoelt het goed maar er zijn gewoon momenten dat je even niet op die goed bedoelde uitspraken zit te wachten. hoewel je achteraf wel waardeert dat mensen er zo naar vragen. zo is dat ook bij mensen die niet zwanger zijn en er jaren over doen om zwanger te worden. "ach meid het komt goed" ach meid als je er teveel mee bezig bent dan raak je niet zwanger, je moet er niet teveel aan denken en het gebeurt vanzelf" ach meis ga lekker eens op vakantie dat helpt vaak wel" terwijl je 10 jaar bij wijze van spreken probeert zwanger te worden... Ook allemaal goed bedoelde uitspraken... maar nogmaals soms zit je daar gewoon niet op te wachten klaar. Deze forum heet nou eenmaal zwangerschap, hier kun je dus ook alles in kwijt dus ook waar je aan ergert.. het zijn op deze forum 90% zwangere vrouwen die het leuke vinden ervaringen te delen met andere en in mijn ogen is dat gewoon meer dan normaal. Als mensen zich hier toch aan storen dan denk ik van waarom dan meepraten? ( het is niet op jou gericht alexandra) maar gewoon over het algemeen. Er ontstaan altijd van die "vervelende" situaties terwijl deze topic helemaal niet zo bedoeld is... Straks wordt er ook met zand gegooid naar elkaar bij de topic waarin iemand schrijft "ik ben er echt klaar mee nu" straks mag je dat ook niet eens meer zeggen omdat je zogenaamd je zwangerschap niet waardeert ofzo... Man, let it gooooo, het onderwerp moeilijk kinderen krijgen en wel zwanger zijn (every time the same history).... laat het leuk blijven joh dammmmmmmmmmnzz.... irritante uitspraak nr 110 : Als je kind er is dan draait je ex wel bij hoor meid... :x @ suusje: mee eens!
Zeurkousen zitten overal, zwanger of niet. (Zie bijvoorbeeld de vrouwen die klagen als ze niet meteen in ronde 1, 2, 3 zwanger zijn.) Er is echter wel een verschil tussen zeuren en gekwetst zijn. Ik zie hier zwangeren klagen over vragen als "Gaat het een beetje. Trek je het nog wel?" Mensen die al heel lang bezig zijn met zwanger worden en in een lichamelijk en psychisch zwaar traject zitten krijgen die lieve vragen vaak niet en stuiten juist op groot onbegrip. Die voelen zich vaak gekwetst door opmerkingen als "Je bent er teveel mee bezig." of "Anders adopteer je toch gewoon." Zoals ik al eerder schreef, sommige mensen kunnen regelrecht bot zijn. Ik vond bijv. die opmerking over dat "fokken als konijnen" behoorlijk stuitend! Maar als mensen dan wél aardig en begripvol zijn, hartstikke fijn toch?
Het topic is bedoelt om te klagen voor vrouwen die in verwachting zijn, deal with it. De enige die als een "zeur" overkomt uiteindelijk ben jij eigenlijk.