Irritante uitspraken tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimke77, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lea

lea Fanatiek lid

mensen vragen ook altijd meteen aan me of ik wil weten wat het wordt.........dan zeg ik ja, maar ik zeg er dan niet bij wat het wordt, dat houden we liever voor ons zelf, en dan wordt het ook altijd een pijnlijke stilte........... Niet dat ik me hier aan irriteer, maar tja......... gesprek loopt altijd beetje vast dan haha......;)

2. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Nou, ik ben niet in een zucht en een scheet zwanger geworden, bij ons is heeft het ook 14 lange maanden MMM gekost.
    Ik begrijp heel goed wat Alexandra bedoelt hoor, dat we blij moeten zijn dat we überhaupt zwanger hebben mogen worden, en vervolgens lopen te klagen.
    Toch ben ik het met de opmerking van Chai eens, al had het misschien wat netter gebracht kunnen worden, maar ik kan me er niet aan storen.
    Dit topic is bedoeld om even lekker te kunnen klagen, niet om iemand voor het hoofd te stoten.
    Het is niet alsof de meiden die hier een bericht hebben geplaatst niet blij zijn dat ze zwanger zijn.
    Dit zijn gewoon irritaties over wat andere mensen zeggen en die kunnen bloedirritant zijn, zeker als je welke opmerking dan ook minstens 10 keer op een dag hoort, iedere dag weer.
    Ja, dan word je daar een beetje gek van, en ja dan is het lekker om dat even kwijt te kunnen in een topic als deze.
    Als je in het zwanger-gedeelte komt kijken, kun je verwachten dat dit soort topics er zijn.

3. Chai

Chai Niet meer actief

Meest irritante en onnozele opmerking van de dag vind ik deze, het begon zo offtopic maar uiteindelijk is het dus helemaal ontopic geworden. En de rest negeer ik maar..:p

4. soofie

soofie Nieuw lid

13 aug 2010
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou ik heb er ook een hoor...

meid dat lichaampje van jou daar kan geen baby uitkomen hoor, dat word een keizersnee. misschien kan je dat alvast aanvragen!
    pardon!!!

5. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik hoor juiste het tegengestelde... Zo meid je bent niet aangekomen (terwijl er toch 10 kilo bij zijn gekomen).... je moet wel goed eten hoor want nu eet je voor 2, toen ik zwanger was at ik echt alles en was ik echt heel dik... :x NOU EN!!!!!!!

:x grrrrrrrrrrrrrrrrrr die kan ik gewoon niet meer horen... en dat aankomen jezus... wat maakt dat nou uit.. iedereen is anders... de een komt 5 kilo aan en de ander 30 kilo tja so what! zolang je goed blijft eten!

Ik heb dat ook vaak bij de kapper zeg maar... alsof er alleen op mij gelet wordt en op mijn buik en hoe ik eruit zie...
    Andere zwangere vrouwen die langs komen lijken daar helemaal geen last van te hebben! grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
    I HATE IT

6. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Nou inderdaad, Goed verwoord!
    Ik heb ook respect voor de dames,echt waar.
    Maar aan de andere kant is dit het zwangerschaps gedeelte zoals de meiden die het niet goed wil lukken een ivf topic enzo hebben.
    Ga je het zwangerschaps topic in kan je dit soort topics verwachten.

7. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Meid je bent haast niet aan gekomen joh! Je moet wel voor 2 eten hoor!!:p
    Neeej geintje mop ik snap heeeeel goed wat je bedoeld!

Wel moet ik eerlijk zeggen dat ik jou heel mooi zwanger vind! Niet boos worden hoor:)

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja die heb ik ook al een paar keer moeten horen! Alsof je, als je klein en smal bent, niet kunt bevallen...

9. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Natuurlijk zijn er cliches rondom zwangerschap en irritante uitspraken, maar ik zou ze niet irritant noemen........met de normale kwalen heb ik altijd zoiets bij mezelf iid, het hoort er nou eenmaal bij.
    Echter heb ik deze zwangerschap heel veel kwalen, veel bekkenpijn en veel last van harde buiken en vooral de bekkenpijn in het begin was heftig.......(zeker met een kleintje al rondlopen) en dan moest je ook niet tegen mij zeggen van: het is voor een goed doel, liep hier huilend van de pijn door huis te strompelen.
    Maar tis een hot item, want ik ken genoeg mensen die nog niet zwanger zijn na veel pogingen.......en die kunnen het ook niet begrijpen dat je je zo beroerd kan voelen dat je ff je verhaal kwijt wil, maar dat neem ik ze ook niet kwalijk, anderzijds..................ik weet dat die mensen er een **** zouden voor doen om dan maar de bekende kwalen te hebben.

10. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Damiana, en anderen, dat je er aan ergert is vervelend maar tis ook een beetje hoe je er zelf in staat denk ik. Of je haalt je schouders op en denkt van ik weet wel beter, of je gaat je er aan ergeren, persoonlijk doe ik dat eerste, en heb dan zoiets BOEIEN......tis mijn zwangerschap.
    Relax erin staan helpt enorm om je niet op te vreten over zulke uitspraken.

11. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier sluit ik me volledig bij aan Alexandra, meiden begrijp me niet verkeerd, je kan veel last hebben van kwalen e.d ik weet dat als geen ander, maar om helemaal over de zeik te gaan zitten zijn om wat mensen zeggen en desnoods iedere dag???? Je bent er zelf bij, kom voor jezelf op en zeg: ik vind het niet fijn als ik elke dag die vraag krijg, zou je het wat minder willen vragen, en klaar ben je, jou bui van je afgeschud en de vraag krijg je niet meer.

12. snoetetoet

snoetetoet Fanatiek lid

20 nov 2009
    2.517
    0
    36
    geondheidszorg
    zeeland
    weet je aan welke uitspraken ik me het meeste stoor? vrouwen die de competitie met elkaar aan gaan. iedereen maar dan ook iedereen die hier komt (zwanger of niet) is welkom om te reageren in dit topic. als wij hier elkaar gaan aanvallen dus elkaars mening niet respecteren zijn we geen haar beter als al die mensen die in onze ogen domme opmerkingen maken.... respecteer elkaars mening toch eens! er staat nergens in de regls van zp dat niet zwangeren niet gewenst zijn op het topic zwangeren.....

deal with it yourself

13. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Ben ik het helemaal mee eens meid maar aan de andere kant denk ik persoonlijk dat je deze topics gewoon vind in een zwangerschaps forum, en ik vind het erg jammer dat er van het topic onderwerp afgegaan moet worden.

En daarbij heb ik mijn respect voor de meiden waarbij het niet lukt op het forum meermaal uitgesproken.

14. Chai

Chai Niet meer actief

#234 Chai, 13 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010
    Ik heb trouwens nooit gezegt dat bepaalde mensen niet welkom zijn in dit topic. Ik vind het alleen niet leuk als iemand offtopic binnenkomt en mensen af gaat kraken. Ik ga ookniet in een ivf topic zeggen dat die mensen zeuren. Ben trouwens wel benieuwd wat ik dan voor lading over me heen zou krijgen met me snel zwanger raken. Denk nog wel ff een standje hoger als wat ik heb gezegt, dat merk ik hier namelijk al.

Ik weet niet hoe zij zich voelen netzo goed als dat mensen die nooit zwanger zijn geweest zich de ergernissen en moeilijke momenten niet 100% zullen begrijpen van een zwangere vrouw. En als, als, als, kan iedereen zeggen maar betekend niks tot je iets zelf mee hebt gemaakt (Dit geld voor alles).
    Ik bedoel er is een heel ivf pagina hier waar ze fijn kunnen praten en daar kan ook een "irritante opmerkingen over ivf/vruchtbaarheidsbehandelingen" topic geopend worden.
    Daar hoef je niet zwangere vrouwen een schuldgevoel aan te gaan praten of wat ze ook proberen met dingen als, jij raakt lekker makkelijk zwanger en ik heb het moeilijk en dit dat.
    Of bijvoorbeeld zinnetjes als deze "je hebt liever irritante vragen omdat je zwanger bent, dan omdat je in een lichamelijk en geestelijk zwaar IVF traject zit met onbekende uitkomst".
    Ik vind dat nietzo gezellig, bovendien erg dramatisch voor in een topic als deze allemaal maja.
    Ik wou allang weer ontopic gaan maar dat is inmiddels onmogelijk volgensmij, jammers...

En dat ik bot uit de hoek kom wil niet zeggen dat ik iets heel gemeen bedoel of iemand probeer te kwetsen. Ik zeg gewoon niet graag wat mensen willen horen als ze bepaalde reacties proberen uit te lokken helaas...;)

15. Wortel

Wortel Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.472
    0
    36
    Zal ik dan maar weer ontopic gaan?

Mijn schoonzusje riep zo'n 1 minuut nadat we ons grote nieuws verteld hadden; "Dan mag je de kattenbak niet schoonmaken, dan krijg je, bla, bla, bla, bla...." Eigenlijk niet irritant, maar gewoon lollig; mijn man maakt al vanaf dat we het wisten onze 2 kattenbakken schoon.
    Dat heb ik haar aan het eind van haar relaas dan ook maar verteld. Toch wel lief...

16. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Maar daar gaat het helemaal niet om!
    Door dit topic lijkt het misschien wel alsof we allemaal alleen maar zitten te klagen over alles wat we aan moeten horen, maar dat komt omdat in dit topic alles verzameld is.
    Ik vind dat een forum juist bedoeld is om dingen kwijt te kunnen die je niet altijd in het dagelijks leven zomaar tegen iedereen zou zeggen.
    Als je een opmerking krijgt die je niet zo aanstaat, slik je die meestal maar omdat je WEET dat diegene het goed bedoelt.
    Dat neemt niet weg dat het voor jou zelf minder prettig is en zoals ik in mijn vorige post ook al zei, dan is het prettig om even je gal te kunnen spuien in een topic als deze.
    Dit topic is niet bedoeld om lekker met zijn allen te gaan lopen zeiken over hoe zwaar we het hebben.
    Dit topic is bedoeld om even je ei in kwijt te kunnen.
    Vervolgens worden het meer en meer pagina's en heb je een hele verzameling uitspraken, waardoor het dus lijkt alsof iedereen alleen maar klaagt.
    Echt waar, waar maken sommige mensen zich druk om?
    Ja er is een klaag-topic.
    Zo zijn er wel meer klaag-topics en echt niet alleen in het zwanger gedeelte.
    En ik heb lang genoeg bij het zwanger worden en vruchtbaarheidsbehandelingen gedeelte gezeten om dat te kunnen weten.
    Kunnen wij hier ook wel gaan zeiken dat iedereen daar alleen maar loopt te klagen dat ze het zo zwaar hebben.
    Hebben ze ook, en wij ook, vinden wij hier.
    Dus wij mogen lekker een klaagtopic volspammen als we daar zin in hebben.
    Geen zin om het te lezen? Dan lees je het lekker niet.
    Big-f*cking-deal.

17. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    aaaah zo lief hahaha dank je wel.... :D dat vind ik dan helemaal niet erg om te horen... dat hoor ik ook vaak namelijk "je bent wel erg mooi zwanger" hahahaha thanks meid

18. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    dat zeiden ze toen ik nog 6 weken zwanger was... hahahaha
    Maar ja.. wij kleine meiden kunnen ook prima een dik buik krijgen... hallo!!!!!

19. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ja ik vond het al zo vreselijk dat iedereen tegen me zei zo wat ben je afgevallen meid... maar ja straks kom je wel weer aan want dan ga je voor 2 eten...
    Is dat met 34 weken nog niet het geval en dan hoor je nog steeds zo wat ben je lekker slank, je gezicht is nog wat smalletjes....
    en dan met zo een uitdrukking en zorgmakend gezicht...
    Hoe frustrerend .... en dat iedere keer als ze je zien...
    dat je dat 1x zegt prima maar niet iedere keer.

20. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    "Is het gepland?" werd er op school gevraagd. Nou nee, niemand 'plant' een zwangerschap in haar examen jaar, retard!
    Maar goed, ik had zelf ook wel wat vooroordeeltjes over 'tienermoeders' voor ik zelf zwanger raakte. Nog steeds dolgelukkig overigens, wat ook vreemd schijnt te zijn. Nu is de vraag "ben je nog steeds met de vader" weer helemaal in.
    Ja, we zijn samen, en we gaan voor een 2e frummel. Lekker puh!

(daar moet ik bij zeggen dat we niet direct een MTV senario hebben; getrouwd, huisje gekocht en gewoon normaal gelukkig)

Deel Deze Pagina