Irritante uitspraken tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimke77, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik kan er niet tegen dat (wild vreemden) mensen gelijk naar mijn buik grijpen. Beetje van, hallo je staat in mijn aura hoor. Brrr.

En blij ben ik echt wel hoor, bij ons duurde het ook ruim 2 1/2 jaar eer het lukte en bleef plakken, maar daarom nog geen polonaise aan mijn lijf zeg 8)

2. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant

ff offtopic
    Bij mij heeft het ook zo rond 2 jaar geduurt hoor...
    En ik ken mensen die elke dag lagen te wippen omdat ze dolgraag eeb kindje wouden... en het lukte maar niet. tot het gewoon spontaan is gebeurt... :D bevallen en al...

De vriendin van mijn neef heeft er 6 jaar over gedaan na velen onderzoeken etc eindelijk spontaan zwanger en nu 30 weken....
    Ook zij heeft zo haar irritaties tijdens zwangerschap...

DE HORMONEN MENSEN:D hahaha... in dit topic regent hormonen.:D en dat mag hahaha

3. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland

Heerlijk toch? :D

4. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    :D ja heerlijk....

5. Chai

Chai Niet meer actief

Dat lijkt me een beetje eng zelfs, wildvreemde die naar je buik graaien. Ben blij dat ik dat nogniet gehad heb denk dat ze dan echt een duw krijgen....
    Vind het echt een stom excuus om aan iemand te gaan zitten met als excuus omdat ze zwanger is.

6. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland

ja nou inderdaad, ik heb dat nu twee keer gehad en vond het echt drie keer niks!

Eerste keer was in een winkel, kom daar elke dag voor een krantje, en een vrouw loopt zo op me af aaaaaaaawwww oooh ben je zwanger?! hoppa handen op mijn buik. Dus ik zeg, nee, ik eet teveel.

Kwam er iets minder vriendelijk uit dan als ik het uittype hoor, maar de mevrouw bij kassa lag in een deuk terwijl de ander afdroop 8)

7. Chai

Chai Niet meer actief

Hahaha, mooi dat ze afdroop. Ik vind het echt belachelijk als wildvreemden zoiets doen! Zou al een beetje schrikke als familie er inneens aanzit, die zitten normaal ookni aan me lichaam namelijk. :D
    Ik hoop echt dat geen een wildvreemde het probeert bij mij, gatver!

8. Frummel

Frummel Niet meer actief

dat mensen de laatste weken continu zeggen, ben je nou nog steeds zwanger.. nee tr*t ik heb er altijd zo uitgezien..

9. Alexandra2008

Alexandra2008 Fanatiek lid

21 aug 2008
    3.438
    6
    38
    Vrouw
    Almere
    Ik zie dat er nog steeds gediscussieerd wordt naar aanleiding van mijn bijdrage hier in het topic. Het was niet mijn bedoeling om de sfeer in het topic te verpesten of om mensen een schuldgevoel aan te praten. Mijn bijdrage was luchtig bedoelt. De essentie ervan was juist: relativeer en vertrouw ook op de goede bedoelingen van mensen.
    Omdat ik mijn eigen IVF-traject aanhaalde, is er een vertekend beeld ontstaan van mijn intenties en mijn mening. (Het werd uit de context getrokken.) Ik heb dit geprobeerd te verduidelijken door te benadrukken dat sommige mensen inderdaad botte opmerkingen maken en dat ik helemaal snap dat iemand zich daar aan irriteert. Echter, positieve aandacht en belangstelling wordt door sommige dames óók al als irritant of onoprecht gezien. Daarvan zeg ik: jammer, die onverdraagzaamheid.
    Als ik zwanger ben, dan zal ik misschien ook hele botte opmerkingen krijgen en misschien zou ik ze dan ook delen op een topic als dit, maar nogmaals, daar ging het mij niet om. Ik zou hetzelfde vinden in een 'zwanger worden' topic.

10. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

oma van mijn man: Zo dat brengt de planning wel goed in de war he met je studie.....

schoonmoeder: toen we het vertelden was ze heel erg blij en een week later: Ach tot 14 weken kan het nog wel mis gaan he

NOU EN... wij zijn dolgelukkig dat we nu eindelijk zwanger zijn, en mocht het mis gaan dan zal er echt iets niet goed zijn geweest, maar we genieten en dagdromen er nu heerlijk over en van

mijn moeder: ach dat zijn je hormoontjes lieverd, hoort erbij..
    Ik reageer echt net zoas altijd!!! Niks geen hormoontjes, gewoon dom commentaar bij een tvshow....

11. mrsmiami

mrsmiami Bekend lid

8 okt 2010
    512
    0
    0
    Verkoop
    Harderwijk
    ooh ik ken ook wel genoeg uitspraken.

Ben 7 maanden kotsmisselijk geweest en moest elke dag meerdere keren spugen.
    "Ach joh meid je moet maar zo denken, het is bijna voorbij!"
    Ja nog 2 maanden kosten, dacht ik (gelukkig was dat niet zo)

En over pijn van de bevalling.
    "Iedereen kan het dus jij ook"

En toen ik 36 weken zwanger was en in de Bieb stond boeken uit te zoeken, moest ik naar de wc.
    Ik: " Mevrouw zou ik misschien naar het toilet mogen?'
    Baliejuf: "Ja natuurlijk, dat kost € 0,50 cent"
    Ik: "helaas heb ik geen losgeld bij (alleen pin)"
    Baliejuf: " Helaas dan mag u hier ook niet naar het toilet"
    Ik: " Maar ik ben 8 maanden zwanger, mag het dan ook niet? "
    Baliejuf: "Dan heeft u wel een kleine buik voor die aantal maanden, nou vooruit dan maar voor deze ene keer mag u wel"
    Ik: (in gedachten) Kreng/kutwijf!!!!!!

12. Meijke

Meijke Niet meer actief

#252 Meijke, 14 nov 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2010
    Meiden! Ook ik krijg opmerkingen en handen op mijn buik en...ik vind het heerlijk! Tuurlijk trek ik bij sommige opmerkingen wel eens een wenkbrauw op, maar dan denk ik, ze weten niet beter en bedoelen het goed. Ik snap best dat er zwangere vrouwen zijn die even klagen, als ze ergens last van hebben, zoals kwaaltjes die heel naar zijn. Maar als het wel meevalt, probeer te relativeren en geniet van je zwangerschap. Negatieve energie is het enige wat het oplevert.

@Chai, je hebt recht op je eigen mening, echter niet het recht zo respectloos te reageren. Ik vond het erg bot en dat is nergens voor nodig lijkt me...

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Wat ik irritant vind is mensen die, als je je afvraagt of je iets wel of niet zult eten ivm je zwangerschap, met zo'n afkeurende blik zeggen 'vroeger mochten zwangere vrouwen gewoon alles eten hoor...!'. Ja, onze oma's zaten allemaal aan de carpaccio, toastjes met filet americain en rauwmelkse kaas... ;) Veel producten die nu afgeraden worden om te eten, hádden ze vroeger gewoon niet! En trouwens, sinds wanneer is de wetenschap gestopt met zich ontwikkelen? Alsof er geen nieuwe kennis kan worden opgedaan van wat goed of slecht is voor zwangere vrouwen...

14. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant

WHAHAH die laatste bij de bieb...
    Dan had ik het niet bij de bieb maar tijdens een examen. Ik had een ontzettende harde buik omdat ik zo nodig moest plassen maar tijdens examen mocht je niet naar de wc...
    Nou toch gevraagd aan de serviant en hij bellen komt er zo een mevrouwtje en zegt tijdens examen mag je niet naar het toilet...

Toen riep heel mijn klas ja maar ze is zwanger... toen zei ze nou vooruit dan maar... loopt ze helemaal met me mee naar het toilet :$ alsof ik zou gaan spieken hahaha en dan blijft ze buiten op de gang voor het toilet wachten als een politieagent hahahaha dacht echt bij mezelf dit gaat nergens over... je ziet dat ik zwanger ben en denkt dat ik ga spieken terwijl dat gewoon kan als je als een dom wijf buiten op de gang op me blijft wachten hahahahaha echt onzin.

ergerde me daar zo erg aan...

15. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Ik had het in ieder geval al door dat je het niet zo bedoelde... dus wat mijn betreft heb je niets verpest ofzo...
    Alleen ja zoals iemand al zei zo een topic is nou eenmaal om te klachen en is het gewoon beter om in zulke gevallen het onderwerp "moeilijk zwanger worden" er niet bij te halen omdat dit bij velen ook gewoon verkeerd kan vallen.
    Maar ik denk ook dat de meiden die gereageerd hebben op jou post ook niet zo bedoelen om je te kwetsen.
    Maar willen juist duidelijk maken dat "we" ook als zwangeren recht hebben om ons te ergeren aan bepaalde uitspraken hoe goed bedoeld ze ook zijn.;)

Natuurlijk mag jij je mening geven... en hoef je je niet meteen niet welkom te voelen hier op de topic...

Maar het is gewoon misschien beter als je je mening wat meer neutraal houdt... en bepaalde onderwerpen er niet bij haalt...
    Want dit roept vaak onnodige discussies op.. En zo komen er ook niet opmerkingen vrij die misschien helemaal niet zo bedoeld waren.

snap je.... :) hoop in ieder geval voor jou dat het je binnen een korte tijd lukt om zwanger te worden... zodat je hier ook gezellig mee kan klagen over diiiiiiiiiiiie owwwwwwwww zo irritante uitspraken...

16. La Palma

La Palma Fanatiek lid

24 mei 2010
    2.721
    2
    0
    NULL
    NULL
    ' Heb je al last van dit en dat' ?

Nee, wat gek ik had dat wel..

Sorry, misschien had ik deze al gepost, maar eergisteren weer gehoord. Ik word er zo.... GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR van! JIJ BENT ANDERS EN IK BEN ANDERS... SJONGE JONGE ZEG

Oke fijne dag allen :)

17. Chocoladekoekje

Chocoladekoekje VIP lid

25 mei 2010
    7.799
    43
    48
    De eerste weken dood en doodziek geweest, niets binnen kunnen houden, zodat ik na een paar weken niet meer op mijn benen kon staan. Tante: 'Nou, ík kon alles nog toen ik zwanger was, hoor!' Alsof ik me aan het aanstellen was ofzo :(

Zelfde tante maakte er een hele stampij over dat wij hun niet hadden gebeld om te vertellen dat ik zwanger was, maar dat ze het van mijn oma moest horen. We zien hun nooit en bovendien had mijn oma het ze al verteld toen ik nog maar 7 weken zwanger was en we dus nog geen enkele echo gehad hadden!

18. Chai

Chai Niet meer actief

Wie zegt dat ik het respectloos bedoelde dan?
    Ik wilde alleen maar het topic benadrukken hoor met dikke letters, bedoelde er eigenlijk nietzoveel mee verder.
    Achteraf gezien snap ik dat mensen het als heel gemeen en respectloos zien, maar dit was nogmaals niet mijn bedoeling.
    De enige goede reactie naar Alexandra was, oh wat erg voor je, en dit en dat.
    Maar omdat ik dat niet deed ben ik gelijk de slechte respectloze gemenerik, jaja.. zo kan ik het ook.
    Ik ben gewoon niet zo helaas pindakaas..:p

19. Chai

Chai Niet meer actief

Die opmerking vind ik echt heel erg... :(
    Mijn moeder zei al voor ik zwanger was, nou ik had niks gekocht hoor voor 3 maanden!
    Terwijl ze weet dat ik een hele tijd terug een miskraam heb gehad.
    Dus ik had expres drie maanden gewacht met vertellen, ik haat zulk negatief geklets.

20. Acem

Acem Fanatiek lid

6 mei 2010
    1.587
    8
    38
    Brabant
    Het is altijd zo joh... bij mij in het begin was helemaal irritant... omdat ik altijd echt van die naaldhakken droeg...
    "Je mag niet met hakken lopen he is gevaarlijk voor de baby" :x door wie is dat bewezen? echt onzin

Deel Deze Pagina