Irritante uitspraken tijdens je zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kimke77, 6 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik kreeg heel veel vragen/opmerkingen, ( ik was 19 bij de 1e,)

* was het gepland ?
    * hoe ga je het doen in je eentje ?
    * aaah wat zielig.... die heeft zich laten verneuken
    * pff een kind die een kind krijgt
    * die was zeker bang dat haar vriendje bij haar weg ging dus is ze extra zwanger geworden,
    * weet je wel wie de vader is ?

toen hij eenmaal geboren was

* weet je wie de vader is ?
    *is het moelijk om alleen voor een kindje te zorgen ?
    *weet de vader wel dat hij vader geworden is ?
    * als hij huilde : ehh je zoontje huilt hoor, ja zei ik, hij heeft honger, ik zoek even een terrasje waar ik hem de fles kan geven.
    pff typisch tienermoeders.... alleen maar aan zichzelf denken ze willen gewoon op een terassje zitten.
    *een opaatje vroeg me hoeveel ik nu betaald kreeg op elke dag op dit kindje te passen... toen ik zei dat elke dag de mooiste lach van de wereld te zien kreeg, en een dikke knuffel en heel veel kusjes van het kindje verklaarde hij me voor gek,

waarom zou ik voor een kind zorgen zo veel voor zo weinig alshet toch niet van mij was ;) drong niet tot hem door dat het MIJN kindje was

* aah wat lief.. mag jij even met jou grote zus wandelen ?

bij de 2e zwangerschap was ik 20 ( bevallen op 21e)
    * ach gut... ze heeft duidelijk niet van de eerste keer geleerd.
    * agossie, mannen willen geen 2 kinderen, nu zal ze het wel helemaal alleen moeten gaan doen,
    * die kan geen opleiding meer doen.... word niets met haar en 2 kids

ja ze durven het hier allemaal hard op te zeggen, soms zeggen ze het extra hard genoeg dat je het kunt horen, maar zacht genoeg om je te laten denken dat hun denken dat jij het niet hoort ;)

ondertussen wisten ze dus niet dat ik een maand voor de eerste zwangerschap getrouwd ben, al 2,5 jaar samen woonde, en we het financieel goed op de rit hebben.... men heeft gewoon oordelen,
    wanneer je jong bent krijg je opmerkingen... maar wanneer je oud(er) bent ook.... het is nooit goed ;)

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

@ mejojo: najaaa, bizar hoor! mensen zijn echt wel onbeschoft eigenlijk!

Hier ook vaak: 'nou het zal binnenkort wel komen he?' Ehh, nou nee, nog 12 weken ofzo. 'Nou je ziet eruit alsof je zo gaat bevallen' thanx...:(

'Het zijn er toch geen twee'? Nee hoor, dat is uitgebreid gecheckt... 'Ja, maar je weet het nooit zeker'.... pfff

Je mag dit niet, je mag dat niet, je moet zus, je moet zo..

'Was het de bedoeling dat je zwanger raakte?' (was net getrouwd, dus blijkbaar onlogisch ofzo?). Wat verwachten mensen dan dat je zegt, 'nee, eigenlijk niet, maar nu zit het er nou eenmaal?' Zelfs al zou dat zo zijn, dan zou ik ze dat nog niet vertellen!

En deze vond ik ook vreemd:
    'Moest je dit van je ouders?' ehhhh.....serieus? vraag je dat nou echt?
    Ik bedoel 23 is wel jong, maar halloooo zeg, doe even normaal.

Nu valt het gelukkig mee en ben ik eraan gewend. Het ene oor in, het andere uit!! Dat werkt vaak het beste ;)

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

owja en deze vergat ik nog:

was ik inmiddels 7,5 maand ofzo... joh, ben je zwanger ofzo? nee hoor, ik ben gewoon dik, wat denk je zelf! Had echt een megatoeter!

En 'hoeveel ben je aangekomen' van de meest wildvreemde mensen, vond ik ook niet zo netjes. Vraag ik toch ook niet aan hen als ze terugkomen van vakantie ofzo?

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Ik hoor steeds: 'weet je al wat het wordt?' (nee dat weten we niet)... en dan er achteraan: 'oh je wil het niet vertellen'... (nee inderdaad, als we het wel hadden geweten hadden we het niet vertelt :p' )
    En dan iedereen: 'oooh je draagt naar voren, DAT wordt echt een jongen', maar NET ZO VAAK hoor ik: 'ooooh je draagt naar voren, zeker weten een meisje'...

Oh ja en: 'was het wel gepland' krijg ik ook regelmatig te horen.... :$ uuuh, ben 28 en we wonen ruim 2 jaar samen... beetje rare vraag. Die vraag verwacht je eerder als je 17 bent en niet samen woont..

5. fafje

fafje Niet meer actief

weet je wat het wordt" =ja het wordt een jongen..

vervolgens HOE GAAT IE HETEN?...alsof je dat gaat zeggen

6. angel2004

angel2004 Lid

7 jun 2010
    33
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de tips voor misselijkheid vliegen je echt om de oren
    ik ben nu morgen 29 weken zwanger van een tweeling en ben nog steeds veel ziek

mensen zeggen dan echt nee je moet eerst een crackertje eten en wat thee drinken en dan langzaam op staan

jeah right net of ik dat allemaal niet geprobeerd heb maar niks helpt alleen gewoon daadwerkelijk alles uitkotsen lucht op

en een vriendin zei ach ik ben ook tot de 15de week ziek geweest dus geeft niks, en bedankt maar zij hoefde niet bijna opgenomen te worden omdat ze aan het uitdrogen was

en iedereen zegt ja pijnloos zal de bevalling niet zijn , nee natuurlijk niet dat snap ik zelf ook wel

7. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    Vorige week had ik mijn laatste dag op mijn werk voor ik met verlof ging, zegt een van mijn 2 bazen (die al vaker heeft laten merken hoe belachelijk lang hij dat verlof wel niet vindt) "nou veel plezier dan maar he met je zwangerschaps - euh - vakantie... of hoe noemen jullie dat tegenwoordig" ;).

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    hoe voel je je dan moet je zeggen geweldig want als je zegt dat je moe bent ofzo dan zeggen ze ja het hoort erbij...

Ik heb nog nooit gehoord dat er 1 is blijven zitten

Zo je kan nou eidelijk zien dat je zwanger bent want je hebt een dikke reet

9. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    * wat een klein buikje! Leuk! een maandje of 4? Grrrr neeeeee 38 wkn.. en dan nog navragen of ik wel goed geteld heb..

* Smoeder; oeii nu is je jeugd verpest.. :S dus als je een kindje heb kan je niks meer? grr

* op het terras; - oke was best laat half 1 ofzo en was 36 wkn zwanger.. een meisje --> oeh jij bent zwanger.. ik zo ooooh echt?? :p

10. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ja grappig he? Je moest eens de gezichten zien als je dan doodleuk de naam WEL verteld! ;) Dat verwachten ze dan ook weer niet! (ze stellen toch zelf de vraag ;))

11. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Jeeetje dat is alweer een flinke buik ....

Of wat ben je alweer dik !! Weet je zeker dat het er 1 is ??

Weten jullie het geslacht ?? Ja wij heel trots een meid!! Ow NOG een meisje erbij is ook.. Euh ja idd heeeel erg leuk!! Ja nou ja als het maar gezond is .... Laat dan die OOK weg!! Grr

12. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ik kreeg dat helaas erg andersom :x
    Na 3 maanden bijna niks te kunnen eten, spugen en alleen maar afvallen, was ik dolblij dat ik in maand 4 weer wat kon eten!!

Wat zegt mijn vader (en broertje, en rest van de wereld)
    'niet voor 2 eten he?!' en 'let je op wat je eet'
    of als ik net als ieder ander een koekje neem 'zou je dat wel doen'....

grrrrr....

13. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Waar ik me over verbaas:

Goh, je buik groeit wel lekker door hè?

Wat verwachten ze dan??!? Ik heb echt een normaal buikje, nu zeker wel op maat voor mijn termijn, maar zeker niet extreem!

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Dat ons huwelijk toch wel mooi was voor een "moetje".

15. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Hier juist,
    Meid je hoeft niet voor 2 te eten is nergens voor nodig word je alleen maar dikker van:$ en dan eet ik gewoon normaal, gezond,veel fruit en groente en volkoren producten.
    Ik eet wat IK wil, en hoeveel IK wil.

16. MeMyself

MeMyself Actief lid

5 mei 2010
    456
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    #36 MeMyself, 6 nov 2010
    Laatst bewerkt: 6 nov 2010
    Idd.. bemoei je met je eigen zaken en zeg gewoon niks!!!!
    Het is of:
    - Je buik is te groot/klein (maar nooit het goede formaat)
    - Je bent misselijk("dat hoort erbij") Je voelt je goed ("ben je niet misselijk???")

Vaak kijk ik zo van: Ooooookeeee.. zeg dan niks.. hahaha wat zijn mensen toch simpel en grappig :p

Volgens mij willen ze gewoon iets horen dat ze kunnen doorvertellen, want als alles goed gaat met die persoon dan hebt je niks speciaals te vertellen natuurlijk..ze zijn immers "anders"
    Je bent te jong of je oud.. Is het wel gepland? Voel je je goed ja niet misselijk? Tja uuuh je weet waar je aan begint.. het is voor een goed doel.. wat erin zit moet eruit blablabla.... Wat een domme opmerkingen!!

17. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

25 dec 2008
    5.486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Wat ik heel irritant vond was dat ze vroegen: hoelang nog?!?
    En je zei: nog 10 weken...
    Dan was het: oooooooooh, dat duurt nog even...

En dan was je verder...hoelang nog?!
    Ik: 1,5 week...
    jaaaaaaaaaaa, maar het kan ook nog even duren hoor!
    Tja...het is ook nooit goed, hoelang je ook moet!

Wat ik ook raar vond is dat we zeiden dat we niet wisten wat het werd, dat ze dan reageerden met, maakt ook niks uit, als het maar gezond is...

En dan zei ik: ja...maar als het niet gezond is is het ook meer dan welkom en zullen we er ook heel gek mee zijn!
    Net of het dan niet welkom is ofzo...

18. Maryam86

Maryam86 Bekend lid

17 mrt 2010
    527
    0
    0
    NULL
    NULL
    -De vraag hoe het gaat en als je dan antwoord dat je nergens last van hebt men je met hele grote ogen aankijkt, want ja, als zwangere vrouw MOET je toch zeker allerlei kwaaltjes hebben ;)

-Als eerste de vraag krijgen wat het wordt ipv of alles goed is met het kindje... laatst stapte ik uit de auto, was er een overbuurvrouw in haar tuin bezig. Ze begint tegen mij te praten en ziet opeens mijn buikje "ooooh!! heb jij een baby daar?" ik "ja, ben 6 maand zwanger" "ooooooh!! en weet je al wat het wordt?" "Ja dat weten we, maar we houden het nog voor ons zelf" "oh...wordt het een jongen?" :)$;)) ik weer "nou, 50% kans dat je het goed hebt"....

Of vaak als ik zeg dat we het dus toch niet willen zeggen "en verder is alles goed hoor, kindje is helemaal gezond"..dan wordt er ook weer even zo gekeken van "oh ja, dat zijn eigenlijk de vragen die je stelt als het je ook ECHT interesseert"

-commentaar op het formaat van mijn buik "zoooo, je begint het nu al goed te zien he! dat is een aardige buik al! (ja, mag het! ben verdorie 6 maand zwanger!)
    -of dat ik toch al een "flinke" buik heb...jaja...tot week 18 was er nog geen drol te zien en ik vind mijn buik nog steeds niet mega, volgens mij zit ik nu lekker ergens tussen de middenmoot, maarja, omdat ik verder niets mankeer is het net alsof men wel iets MOET/WIL zeggen over je zwangerschap...

Leuk hoor, zwanger zijn (en dan een soort publiek bezit zijn waar iedereen over mag oordelen en speculeren) "geniet ervan" zeggen ze er dan ook nog bij (en dat doe ik hoor ;)), maar het zou beter lukken als sommige mensen gewoon hun mond zouden houden :p

19. sweetchocolate

sweetchocolate Niet meer actief

met een week of 28 door de moeder van een vriendin: zijn jullie er al gewend dat jullie OVER EEN PAAR WEKEN papa en mama worden? Wou eigenlijk antwoorden: nee nog niet, gelukkig heb ik nog 12 lange weken de tijd om te wennen.

Via Hyves. Vriendin van mijn zusje vorige week... Gefeliciteerd met je zwangerschap. Was je niet misselijk, moe etc? Hallo, was toen 30 weken zwanger! Heb maar niet gereageert.

Dat mensen, vrienden van vrienden, vrienden van je zusje, oud collega's etc je willen toevoegen op hyves "omdat je zwanger bent".

Was het gepland? Antwoord ik, nee, nog niet. Klanten:waarom laat je het dan niet weghalen?! PARDON???

Zo, klein buikje. Denk dat je rond 20 weken zwanger bent. En dan vriendelijk proberen te zeggen, nee MENEER al ruim 30 weken.

Van die hangpubers die gewoon dom zijn: kijk, daar komt een dikkerd aan en dan kei hard lachen en me uitschelden. Kneuzen...

Op mijn werk neem ik nog wel eens lichtgewicht spullen mee naar voren om in te ruimen (werk in een winkel) zegt collega: doe voorzichtig. Ben zwanger, er mankeert niks aan mijn handen.

Diezelfde collega als ik een zakje snoep haal:zou je dat wel doen? Ik zou gewoon brood eten. Ze is ten eerste niet zwanger, ten tweede zelf moddervet.

Nog meer nodig?

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    jeetje...

ik heb de meeste van bovenstaande opmerkingen wel gehad maar ik vind ze eigelijk helemaal niet zo erg/irritant.
    Ik bedoel het is toch leuk dat mensen intresse tonen? En jah dat soms iets een beetje oenig is, is toch niet zo vreselijk...
    en ik vind het al helemaal niet erg als iemand vraagt of het een jongen of meisje wordt... en als ze vragen hoe die gaat heten dat zeg ik gewoon dat ik het voor mezelf hou of dat ze dat over een maand of 3 wel weten...

Mensen zeggen heel vaak tegen mij... "ja het is wel snel he..." (er zit straks 20 maanden tussen). Maar dan weten ze niet dat we ook nog 8 maanden bezig zijn geweest... dus dan zeg ik altijd "heerlijk toch, had van mij wel nog sneller gemogen hoor..." ach ja, mensen mogen hun mening geven toch?

Deel Deze Pagina