hier ook behoorlijk gek geworden van: * weet je zeker dat het er maar 1 is ?? * eten voor 2 * niet tillen, dat mag niet * je mag dit niet en dat niet ...... (hele opsomming) * @ 24 wkn: oh jij moet zeker al bijna bevallen ???? * 'kijk maar uit straks met die hond van jullie' (hartstikke lief beestje!!!! ja natuuriljk het is en blijft een hond dus nooit vertrouwen maar het komt op die manier net over of ze een gevaarlijkerd is) * weten jullie al wat het wordt?? waarom niet ??? * als je eens een keer boos ergens op reageerd 'OHHH zeker hormonen....' grrrrrr daar was ik zonder die hormonen net zo boos over geworden hoor!
Ik vertelde dat ik het idee van de bevalling toch wel een beetje eng vindt. Krijg ik als reactie: het is er toch ook in gekomen. Ja duh, wel in een beetje een ander formaat dan dat hij er straks uit komt.
' Het komt door de hormonen' .. O, ik kan daar zo kwaad om worden En al die praatjes; o voel jij je zo? Dan wordt het een meid Trek in dat? Dan wordt het een jongen. pFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF
toen ik een moeder op school vertelde dat ik zwanger was (had het met een andere moeder/vriendin over) zei ze: ow maar dan zit er wel een heel groot leeftijdsverschil tussen je zoontje (dan 6 jaar) en deze..... eeehm ja dat klopt... de schoonmoeder van mn zus maakte een opmerking waar ik keihard om het moeten lachen (alleen al om hoe ze het bedacht heeft!) "het gaat er heerlijk in maar komt er echt niet lekker uit" ik was laatst jarig en was toen iets van 7 weken zwanger.. stond soep voor het avondeten warm te maken en ondertussen stokbrood te snijden... meteen werd het mes uit mn handen gehaald en ik moest maar gaan zitten want ik moest rustig aan doen.... mn schoonmoeder "tss ze is zwanger niet ziek ofzo" (mn schoonmoeder ergerde zich er kapot aan dat iedereen zo betuttelend deed want dat was niet de 1e keer dat ik moest gaan zitten)
Ander: "Hoe gaat het?" Ik: "Ja goed, super". Ander, nogal ongelovig: "ECHT?? Ben je dan niet misselijk, of heb je geen pijn?" Na de 100e keer gaat dat je strot uithangen. Of de vraag waar we onze katten onder gaan brengen. Die vraag hebben we maar één of twee keer gehad maar ik werd er zo boos om. De kleine moet wel heel erg allergisch voor de beesten zijn voordat we erover gaan denken om ze weg te doen. Verder letten we wel op, de baby blijft ook niet altijd een baby natuurlijk...
Wat ik vervelend vind is dat wildvreemden aan je buik zitten. Hallo is mijn buik!! En iedereen zich overal mee bemoeid. Stond pas bij de kruitvat voor neusspray. Zit heel de rij zich er mee te bemoeien welke neusspray ik wel of niet mag. Aaaaarch zo vermoeiend.
dat ze sowieso denken dat ze nu wel in eens aan je mogen zitten... zodra je zwanger bent ben je publiekelijk bezit en moet je het maar goed vinden dat iedereen je buik aanraakt... NOT!!
Wat mij echt stoorde was de opmerking: oh is het wel gewenst?? of is het gepland??? Wat zijn dat voor domme vragen! Zoiets zeg je niet vind ik. Ik heb het nog nooit iemand gevraagd.
Inderdaad LAD, wat een brutale en onbeschofte vraag. Ik zou dat nooit vragen. Maarja, zo zie je maar, we zijn allemaal anders! Ik zeg dan: Een zwangerschap kun je niet plannen, maar het was wel gewenst! Wat ik ook echt vervelend vind: We gaan binnenkort verhuizen. En JA IK WEET DAT IK GEEN ZWARE DOZEN MAG SJOUWEN. zucht. En iedereen die ik tegen kom; nou je mag niet tillen he? Pffff ik ben toch niet achterlijk. Natuurlijk weet ik dat.
* Is het een foutje? * Gaat jullie het houden? (Nee, we zijn voor niets een half jaar bezig geweest! :S) * Inderdaad allerlei adviezen waarmee ik zou kunnen voorkomen zo te spugen. Beetje jammer dan zelfs een slokje water niet binnen bleef * Dat ga je écht niet redden naast je school! * Gaat dat wel op de flat? (als ik een boodschappentas de trappen op kan tillen, gaat dat met een kind toch ook?)
De meest irritante zijn wel: - jeetje wat ben je dik! / wow wat een toeter! / wow wat een pens! - wauw dat je nog kunt staan de hele dag als je hoogzwanger bent! (was 25 weken ofzo) - zijn het er geen 2? Echt niet? Soms verstoppen ze zich hoor! - hoeveel kilo ben je al aangekomen? Dat moet er allemaal weer af hoor! En daarnaast: - mag je dat wel eten? (nee, heel slecht voor de baby. vandaar dat ik een extra groot stuk neem) - een ziekenhuisbevalling? Waarom dan? Zeker voor de pijstilling he. Nou dat was vroeger niet. (ehh, ik vind het een veiliger idee. En so what als ik pijnstilling zou willen?) - weten jullie wat het wordt? "Nee" (wij wilden het niet weten, baby heeft het toch laten zien maar dat hebben we niet verteld). Tuurlijk weet je het wel. Echt wel. Kan me niet voorstellen van niet. Waarom wil je het niet weten dan, dat is toch handig? Je weet het echt wel! (zucht, je krijgt het niet te weten, echt niet). Oh en nu gaan mensen meedenken met namen verzinnen. Ongevraagd (we weten de naam al). Goh wat vind je van deze naam? En deze? Deze niet hoor! (stuur me maar een lijstje, ik houd overal rekening mee. ja écht). Maar over het algemeen vind ik het ook wel weer lief hoor, mensen bedoelen het goed (behalve de je bent dik opmerkingen dan )
Ja haha, die van die dikke pens is echt een hele walgelijke. Wij wilden het geslacht idd ook niet weten, maar dat was onmogelijk volgens anderen. Wij wisten het wel, maar wilden eht niet vertellen, bla bla bla.
En ik kom nog een keer zeiken over mij zo boos maakt. " heb je hier geen last van ' ? Uh, nee. ' O wat vreemd, mijn nicht en de buurvrouw van mijn oma wel hoor, dat hoort '. Pfffffff Leuk voor ze, maar ik ben anders zoals iedere andere vrouw.
** is het wel gepland? ** we waren namelijk nog maar 1 jaar samen **ahh moesten jullie trouwen** Neehoor hij had mij al gevraagd VOOR ik zwanger raakte **zwanger zijn is geen ziekte** je meent het **Zo dan kan je niet meer naar de kroeg** Ons leven is niet voorbij hoor **vroeger, toen zagen vrouwen pas af** Ze vonden mij jong, en mijn man iets te oud hahaha Ik was 23 en man lief 33 ik zie het probleem niet toppunt bewaar ik voor het laatste! Ik had al snel een buikje, maar later kwam de winter, dus ik had dikke trui aan en jas, toen kwam de buurvrouw naar buiten. Arm kind, heb je een miskraam gehad? ik zeg huh??? Ja ik zie geen buik meer :-S
Ik vind het irritant als bekende zeggen "so al een aardige buik he" terwijl andere zeggen dat het meevalt. Of tegen m'n vriend zeggen "is het nog uit te houden met r of heeft ze geen last van d'r hormonen" Nou heb ik nog geen last van m'n hormonen gehad dus hij zegt altijd dat hij een makkie heeft thuis, meestal weten ze dan niks terug te zeggen. Ik snap niet dat mensen negatieve opmerkingen moeten maken.
Goh ik erger me niet zo snel geloof ik! Ik krijg echt de meest rare vragen.... (je hebt het zeker onveilig gedaan? hou je het kind? hoe ga je dat straks doen? etc etc....) MAAR ik heb overal ook heel duidelijk aangegeven dat mensen me alles mogen vragen, ook al zijn het ' stomme ' vragen... Ik ben ongepland zwanger EN alleen dus mijn situatie is niet erg alledaags... Heb liever dat ze die 'domme' vragen gewoon rechtstreeks aan mij stellen en mensen maken daar dankbaar gebruik van...
Ik kan er best aardig tegen, al werd/word ik wel moe van de tigste keer ´tja...het maken is lekkerder...´ Opmerking van religieuze oom van manlief bij de eerste; ´het wordt wel een bastaardje...´Bij nummer twee inmiddels wél getrouwd, hebben straks dus in ieder geval één wettig kind en houden evenveel van ons bastaardje...
Schoonmoeder vraagt iedere week wel "En hoeveel ben je gegroeit." What the fuck is daar belangrijk aan!!!! Vind het zoooo irritant. "Was het wel de bedoeling?" Na 2 jaar samen wonen waarvan 1 jaar getrouwd is het waarschijlijk niet logisch dat er dan een kindje zou kunnen komen, ookal ben je 23 (zoals ik) "Goh je wordt nu écht DIK!" Mensen kinderen, ik heb alleen een buik en iets dikker billen dan voorheen. Dik klinkt zo negatief zeg dan dat mijn buik nu mooi begint te groeien. Klinkt al een stuk aardiger. Nu tegen het eind... "je moet niet meer zo veel doen in huis hoor. Bel me maar als ik moet helpen met zuigen en dweilen oid."(schoonmoeder) Ja daar ga ik voor bellen en ondertussen zelf op de bank blijven zitten zeker... Mee gaan denken over de naam, ook irritant.
Ik wordt op het moment echt helemaal LIJP van de vraag: En is het er al??? Pfff de hele dag door iedereen overal; via sms, telefoon, hyves enz enz. Als het er is dan laat ik het echt wel weten hoor! En idd op me werk zeiden ze: Zwanger is geen ziekte hoor. (nou je wilt niet weten hoe ziek ik in het begin ben geweest!)