ik wordt gek van: -Ach,meid je kunt nog wel even(bijna 14 weken zwanger)Ja,DUH dat weet ik ook wel. -Ja die kwaaltjes dat hoort erbij hoor.wen er maar aan. -Mensen die geen kinderen hebben,maar er in gedachten al 100 hebben gehad!!!!Bah die zijn echt verschikkelijk.Ze weten alles over de bevalling en opvoeding,blaaaa Maar wat doen jullie dan als ze zoiets zeggen????Of denk je kunt de boom in,hahaha
haha moest wel lachen om die mensen die er stellig van overtuigd waren dat ze ze het geslacht al wisten aan de vorm van me buik...bij 4 weken..knap?? maar tis nog een darmenbuikje hoor! En Gaat het wel? Je ziet zo witjes? Tja ik heb sinds juni de zon al niet meer gezien en ben 13 weken strondziek geweest! En voel duidelijk de baby schoppen vanaf 17 weken...en nu zijn er dan nog mensen die zeggen...ik wil niet lullig doen maar dat zijn je darmen...en dan moet je uitleggen dat het 100% niet je darmen zijn.. En de opmerking die ik echt vervelend vind worden als je ergens even tegen in gaat...oh laat haar maar joh dat zijn de hormonen..pfff Of dat je net aan iemand zit te vertellen dat je gewoon echt niet langer kan lopen dan 20 minuten ivm BI..oh joh..mm.. maar ga je zo mee naar de stad? Of wat denk je zelf wat het wordt? dan zeg ik ....een babietje! haha En pas liep in door de xenos..was een smal paadje..en er stonden 2 jongen meiden...en die ene die duwde die ander echt keihard weg omdat ik er langs moest wahaha vond het wel grappig..
Ja herkenbare dingen allemaal. "Hoe lang moet je nog?" Dan doe ik net of ik gek ben, en vraag ik, hoe lang moet ik nog wat? "Je moet nu eten voor 2!" "Ben je gepland zwanger geworden?" En dan zeg ik ja, hoezo? "Nou, je bent nog zo jong!" "En, ben je helemaal gestopt met roken en drinken?" Nee, ik rook 2 pakjes per dag en drink een fles wijn op een avond, nou goed? Wat denk je nou zelf! "Je houdt geen tieten meer over straks, voor de zwangerschap had je al niets en dat wordt alleen maar minder." (?) Of een verhaal moeten aanhoren over een horrorbevalling en dat de persoon in kwestie vervolgens vraagt of je tegen de bevalling op ziet. "Nou, je ziet er niet veel van, hè?" (Heb nog niet zo'n hele zichtbare buik) Oh ja en als je een keer uit je plaat gaat, dan zullen het je hormonen wel zijn ipv dat je gewoon boos bent. En de meeste uitspraken komen van mensen zelf nog nooit zwanger zijn geweest een geen kinderen hebben.
Zitten er echt geen 2 in?? (NEE rot op! ) Is het gepland of een ongelukje?? (En wie ben jij de ongelukjes politie?) Wat zie je wit...( zo zie ik er altijd uit gaan ze me nu ineens door dokters ogen bekijken?) Je bent zeker zwanger omdat je zo fel reageerd (ja kijk uit anders bijt ik je!) Mag ik even voelen?? Of nee ik voel gewoon even en dan vraag ik het! (heb een shirtje met DO NOT THOUCH, dus zou het mogen?)
Ik ben nu presies 38 weken zwanger en sinds vorige week maandag (dus net 37 weken ) reageert dus iedereen op hyves en aan de telefoon met "en?" Ja, wat "en?" en dan vervolgens; Is het er al? mn schoonzusje vorige week tegen mn man; en, is de baby er al? Mn man zei; ja al 2 dagen maar ik dacht ik laat het nog even weten. Mn opa en oma belden, en, is er al nieuws? Ja, mn vrouw is zwanger! Mn moeder daarnet; Ja wat is er, is het een jongentje of een meisje? Euh, ik ben een meisje en mn man is een jongentje? Inderdaad; jeeeeeeeee, wat ben jij dik! Euh, ik ben zwanger, daar zit een baby in!
nou ik heb vorige week al de eerste k*t opmerking gehad ik ben toch geen debiel??:x ik naar de etos,ik heb nogal vaak blaasontsteking en zag etos vitamine c tabletjes ik kijk op de verpakking en er staat niks op dat ik dat niet mag slikken bij een zwangerschap....ik loop speciaal nog naar die griet toe,vraag ofdat ik dat mag slikken als je zwanger bent? zegt zeooh U bent zwanger??? ik zeg uhhh ja? zegt ze nou dan heb ik een doosje met speciale vitamines van etos en daar zit alles in enz...ik zeg nee die gaan we nu niet nemen ik vraag ofdat ik DEZE mag nemen.. zegt ze nou als u nou eerst morgen eens naar de huisarts gaat en t dan vraagt en dat u ze dan komt kopen??!! Ik zeg er staat toch niet op dat ik ze niet mag hebben?? zegt ze nee maar je weet maar nooit(lief dat ze zo bezorgd is maar t leek wel ofdat ze me bemoederde ben verdorie veel ouder):x Ik zeg nou ik neem ze toch (al was het maar om haar te neten want ze zitten nu toch nog in de verpakking en als ik naar de vlk ga vraag ik ofdat ik ze mag nemen hihi) toen zegt ze ja maar die vitamines bij elkaar zit foliumzuur in en vitamine d en c en noem maar op ik zeg foliumzuur neem ik netjes iedere dag in en druppeltjes vitamine d (want dat word ook aangeraden) zegt ze oke. Ik zeg ik wil ook graag nog een groot doosje brufen.....zegt ze is dat voor uzelf??? Ik zeg NEE voor mn vriend ik WEET dat ik dat niet mag nemen zegt ze nee hihi zal ik maar niet doen nee... En ik wil graag nog een doosje NORMALE paracetamol zonder coffeine want dat mag ik niet zegt ze even kijken hoor.....ofdat u dat wel mag..... ik zeg hallo ik ben ook nog kraamverzorgster en ik weet heus wel wat van paracetamol af hoor ik mag er 6 per 24 uur... zegt ze ik ga toch even op de bijsluiter kijken pffffffffffffffffff trut ik wil gewoon afrekenen dacht ik...:x nou toen ging ze dat hele verhaal opnoemen wat er instond ik zeg nou dat komt er dus op neer wat ik net al zei dat ik ze gewoon mag nemen zegt ze ja maar als t niet nodig is niet doen hoor?? ik zeg nee duhh ik neem ze voor de lol in ik moet ze toch in huis hebben of niet??? zegt ze er ook nog achteraan en toen was ik echt gepiekeerd.....ja maar u moet echt uitkijken want u neemt wel veel teveel in!!!!!!!!!!!!!!!!! najaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik MOET foliumzuur nemen en vitamine d en als ik heel erg pijn in mn buik heb neem in 1 paracetamol wat een rot meid zeg dan voel je je echt gekleineerd ik ga daar nooit meer heen:x
Hier ben ik het mee eens. Ik heb zelf ook genoeg vragen en opmerkingen gehad, maar ik vind het juist aardig als mensen interesse tonen, al zijn sommige opmerkingen een beetje idioot en heb je ze al 100x gehoord. En vragen of je het geslacht weet vind ik helemaal niet raar en ik geef daar ook gewoon antwoord op. Wel krijg ik dan vaak de opmerking (eerst jongen, nu meisje) 'dan ben je gelijk klaar!' Dan lach ik meestal maar liefjes
ja, hier zijn deze de revu al gepasseerd: - Je ziet nog niet veel hé (tot 30 weken) - Ik WEET dat het een jongetje zal zijn (gebasseerd op mijn buik...) - Je draagt wel vooraan hé, op de rug zie je niet eens dat je zwanger bent (tot nu) - Je bent niet zo zwaar hé (tot nu) - Je ben wel verdikt hé, nu mag ik dat zeggen hé (tot nu) (om de tegengesteldes aan te tonen ) Ik ben niet misselijk geweest en heb amper kwaaltjes - Moet je niet zitten? - Ben je niet misselijk geweest? - Amai, je hebt geluk... en dan volgt een verhaal van iemand die het wél lastig had... ja, lastig heb ik het ook soms hoor, alleen geen zin daarover te klagen... - Je mag dat niet meer hoor... - Huh? Is het nog voor deze maand??? (en een blik vol ongeloof, ja, als je vraagt voor wanneer ga ik niet liegen) En de klassiekers: - Ja, je moet eten voor 2 hé (moei je in je eigen bord, 'k heb gewoon honger! ) - Om de 5 min., gaat het? (vooral deze week, elke keer als ik een harde buik krijg ) - Ben je nog niet zenuwachtig? (als je het blijft vragen, zal ik het worden) Eigenlijk allemaal goed bedoeld hé... maar soms denk ik 'heb ik al gehoord hoor '
opmerkingen waar ik me aan erger: - raar dat je last hebt want je ziet bij jou haast niet dat je zwanger bent. - ik werk in de zorg en vraag mezelf wel eens af hoelang ik dit werk vol zou kunnen houden. opmerking van collega: maak je niet druk, want collega I. en D. hebben allebei tot het laatste door gewerkt en die konden het ook aan - je moet wel voor 2 eten - 2 weken kotsend door gebracht en flink afgevallen en toen pillen ervoor gekregen. opmerking van moeders: het hoort erbij en vroeger kregen wij er ook geen medicijnen voor en moesten we ook gewoon doorwerken.
Voordat ik zwanger was werd ik gek van mensen die zeiden: niet teveel ermee bezig zijn he, anders lukt het niet! Nou ik ben er constant mee bezig geweest haha en 2e ronde was het raak.. En in het begin, kijk uit dat je geen stress hebt he, anders krijg je een miskraam. Hoe zit het dan met mensen in de oorlog..die krijgen toch ook kinderen? Alsof zij geen stress hebben..
En dan al die ongevraagde adviezen inderdaad, dit mag niet dat mag wel let je wel op dit let je wel op dat..
Ohja... Met 9 weken vertel ik mn familie dat ik zwanger ben, noodgedwongen toen al want ik kreeg geen hap door mn keel van de misselijkheid en we gingen -juist- uiteten!! Dus mn tante vraagt heel lief hoe ik me voel en wat leuk en alles! Mn oma zegt: Ben je in verwachting? Kijk maar uit, je moet niet voor 2 gaan eten hoor!! Euh, oma, ik ben blij als ik uberhaubt kan eten! De eerste 4 maanden dan ook 10 kilo afgevallen...
Hopen voor jou dat het deze keer een meisje is :x Als de uk maar gezond is dat is het allerbelangrijkste. Of dat wildvreemden of vage kennissen aan je buik gaan zitten voelen :x:x Als of je een groot bord op je buik hebt hangen met: vandaag gratis voelen voor jan en alleman
las net bij een vriendin op der hyves dat ze naast de auto had staan overgeven.. een reactie: ja maar je krijgt wel iets moois voor terug... zoooooo'n verschrikkelijke opmerking!!!!
Ik ben zwanger van een drieling - via ICSI, maar er waren er toch echt maar 2 teruggeplaatst. In de jaren 90 werden er na IVF veel meerlingen geboren omdat er meerdere embryootjes werden teruggeplaatst, maar in NL is het max. tegenwoordig 2. Gewoon een eigenwijsje wat zich in tweeën heeft opgesplitst in mijn geval dus... en toevallig dat allebei de embryootjes zijn blijven plakken. Maar hoe vaak ik al wel niet de opmerking heb gehad "o, IVF zeker?" Alsof alleen via IVF drielingen ontstaan!!!! "Ben je er blij mee" (nee, hebben 4 jaar lang geprobeerd zwanger te worden, maar ben er nou totáál niet blij mee... zucht). "Ben je wel mooi in 1 keer klaar" (Hoezo? Ik sluit niks uit... maar eerst deze drie maar eens gezond op de wereld zetten). Ik eet veel minder dan voor de zwangerschap - zit gewoon heel snel vol - en krijg constant de opmerking dat ik wel voor 4 moet eten (!). Heb voorlopig nog genoeg reserve hoor . Nou ja, kan nog wel even doorgaan... probeer mezelf maar voor te houden dat de meesten gewoon niet beter weten....
Was het wel gepland? Uhm... nee, ik ben al bijna 30 en ben per ongeluk met de pil gestopt! Nu moet je wel voor 2 gaan eten hoor of: Neem nog maar een stuk taart, jij moet er nog van groeien Grrrr... Volgens mn dietiste hoeft een zwangere vrouw alleen 25gr extra vlees te eten op een dag! Bij volledige bv is het wel aan te raden om ong. voor 1,5 te gaan eten Pas op! Nee, niet doen! Jij mag absoluut niet tillen!!! Kreeg ik voorheen ook te horen ivm mn rug, maar daar verzette ik me ook tegen. Als het goed voelt, dan kan je het toch gewoon doen??? Je gaat toch niet meer op ladders of steigers staan he! We zijn aan het verbouwen... Zie boven: als het goed voelt... Zooooo, jij bent dik geworden! Nee, ik ben 7 maand zwanger. Wat is jouw excuus? Sommige mensen... Ohja, en dan dat ongevraagd aan je buik zitten, of alleen maar naar je borsten staren... Zucht!
Van de week vroeg iemand op me werk; Heb je ook kinderen? ik zeg; Ja 3 stuks! Diegene; wat al 3 stuks!!! Hoe oud ben jij dan? Ik zeg; net 25 geworden Diegene; WOW dan was je wel erg jong he? Ik zeg; Ja ik was net 1 maand 19 toen de 1e geboren werd. Diegene; Ohh foutje dus! Ik zeg; Nee helemaal niet. het was niet helemaal de bedoeling zo jong al, maar een fout zeker niet. Was er nog altijd zelf bij!!! Toen zei diegene niks meer whaha....... Toen ik net zwanger van de 1e was was ik net 18 jaar. Moest bij de Miss etam positiekleding halen omdat ik zo snel groeide. Nou daar sta je dan in de kleedhokken met allemaal oudere vrouwen. Ze zaten me echt met veel afschuw aan te kijken, lekker roddelen. Och arme kind met kind. Nou die kon haar broek ook niet dichthouden zeker.......en zo kan ik nog wel ff doorgaan. Trok het me eerst enorm aan maar nu intereseerd het me niet, wij zijn enorm gelukkig met onze 3 wondertjes en wat een ander daar van denkt boeit me echt niet!!! Gewone opmerkingen tijdens de zwangerschappen; -bij de eerste. Gefeliciteerd met de zwangerschap he, ook al was het een ongelukje. Pardon!!!!!!! -Kind met kind -Tijdens verhuizing Je mag niet tillen, je mag niet te lang staan, je mag niet verven. Sodemieter op ik bepaal zelf wel wat ik mag! -Ben je ook bang voor de bevalling? Nee er is er nog nooit een blijven zitten. -bij de 2e. Nou maar hopen op een meisje he dan ben je meteen klaar! Pardon wat maakt het nou uit wat het word!! -Goh wat ben jij dik! Ja zegt me moeder, vind je het gek ze is zwanger hoor!! (whaha vond dat zo leuk van me mams!) -niet teveel snoepen he krijg je zwangerschapssuiker van. Pffff bij de 3e -Heb je nou nog niet genoeg? -jullie gaan zeker gewoon door tot er een meisje bij komt. Die vond ik dus wel heel grof! -nou straks maar laten steriliseren he stel je voor dat er nog een bij komt. Pardon dat moeten we nog altijd zelf weten hoor! -Ongelukje zeker. Jullie hebben er toch al 2! Euh ja mag je er maar 2 hebben dan? mocht er hier nog een 4e komen wil ik niet weten wat ik allemaal naar me hoofd krijg, aangezien ze 3 al veel vonden!!
Na 2 miskramen (tussen de 8 en 9 weken) bij de 3e zwangerschap zeggen "Ga nu maar eens genieten, het gaat toch goed?" - Alsof ik dat niet graag wil, kunnen is iets heel anders.... "De vorige keren was er vast iets mis, een miskraam krijg je niet voor niets" - Tsja, misschien wel, voor de hand liggender is dat er iets met mij mis was (nu medicatie) dus mijn lichaam gewoon 2 kindjes heeft laten dood gaan. Mag dat pijn doen? Vooraf: "Je moet er niet teveel mee bezig zijn hoor, dan lukt het niet!" - Misschien klopt dat, maar hoe ben je ergens niet mee bezig als je er toch alle dagen aan denkt, of je wilt of niet? "Je moet er wel vertrouwen in hebben hoor, stres is niet goed!" - Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, na 2 miskramen.... En bedankt ook, dat me vast ingepraat wordt dat het door mijn stres kan komen als het weer fout ging De rest van de cliche opmerkingen komen ongetwijfeld nog, als de rest het ook weet/ziet
Mensen die horen dat ik zwanger ben er zeggen Oooh wat leuk! Gefeliciteerd etc... Dan vragen ze Hoe oud ben je nu... Ik: 22.... Mensen: Ohhh.... of Oeiii