Ik dacht dat iedereen die echo kreeg. Ik wist zeg maar niet dat je een vrije keus had. Wij doen wel de 20 weken echo. Niet om te beindigen want dat zou ik ook nooit doen. Dat is iets wat vast staat
Oja en ik weet niet of het protocol is ofzo. Maar je moet natuurlijk de HA bellen om even te melden dat je zwanger bent. Vraagt de assistent ' en ben je er blij mee' ik zeg: ja heel blij.. O, in dat geval; ' gefeliciteerd ' . Wat had ze gezegd als ik er niet blij mee was? Heel vreemd.
Ze kunnen je niets verplichten he! Als jij niet naar de verloskundige gaat, ga je ook niet voor de 20 weken echo zeg maar. Je gaat allemaal vrijwillg. Het is wel zo dat als je aangeeft "Het niet te willen weten als er iets mis is met het kindje" je de echo niet mag laten doen, ze zijn nl wel verplicht jou op de hoogte te stellen van eventuele afwijkingen. Wat je daar dan mee doet is natuurlijk aan jou!
Of: 'niet zo zeuren hoor, je wilde het toch zelf?' Niets is verplicht wat onderzoeken betreft. Bij alles wat er aan je lijf gebeurt mag je zelf aangeven of je het wel of niet wilt. Wel is het idd zo dat de 20-weken-echo medisch is, en je dus altijd de uitkomst te horen krijgt. Als je dat niet wil, dan kun je hem beter weigeren.
Waarschijnlijk is dat zodat ze niet meteen uitgebreid gefeliciteerd gaat roepen als je eigenlijk belde voor een verwijs naar een abortuskliniek
Wat een heerlijk topic is dit! Ik heb ook wel een paar aanvullingen: Ik heb geen werk, maar vind dat niet erg. Ik geniet van het thuis zijn en er straks 24/7 voor mijn kindje te kunnen zijn. Als ik mijn zus spreek en vertel dat ik het allemaal best zwaar vind (heb tot nu toe een niet al te makkelijke zwangerschap gehad..), dan zegt ze: "Pfff.. (en dan zo'n minachtig lachje) Ik werkte nog met 36 weken fulltime!!" Ja dus? Niet elke zwangerschap is hetzelfde hoor... De vraag of er toch echt geen 2 in zitten heb ik ook al zoooooooo vaak gehoord. En als ik dan zeg: NEEE, er zit er echt maar 1 in! Dan krijg je te horen dat een kennis van een tante, en daar een nicht van en daar weer de buurvrouw van die dacht ook dat ze maar 1 kind zou krijgen, en dat bleek tijdens de bevalling een tweeling te zijn, dus het kan wel!! En ik las het hier al eerder. Mensen vragen aan je hoe het gaat. Als je dan eerlijk antwoord geeft dat het toch wel erg zwaar begint te worden nu dan zeggen ze: "Ja, dat hoort erbij he!" OJA! En dat iedereen wil weten wat het wordt. Toen wij de 20weken echo hadden gehad, waren we zooo opgelucht dat alles goed was. Of het een jongen of meisje zou worden boeide ons totaal niet, dus daar was ook niet naar gekeken. Maar het eerste wat mensen vroegen was: "EN??? Krijg je een jongen of meisje??" Ze vroegen niet eens of het gezond was! Maargoed, ik draag naar voren en heb een enorme buik, dus ik krijg een jongen volgens iedereen. Oke, dan gaan we daar maar vanuit he...
Oja, en de vraag of het gepland is, is mij ook zo vaak gevraagd. Vind dat toch wel de meest onbeschofte vraag die je kunt stellen.
laats vroeg iemand mij of ik wou weten wat het wordt. ik -ja ander- maar dan is het toch geen verassing meer. eeehhhh niet iedereen houdt van ie verassing. of nog zo'n irritante opmerking vertel je dat je man je lekker goed verwent zeggen andere vrouwen zwangerschap is geen ziekte. sorry hoor net alsof je niet beroerd kunt voelen tijdens de zwangerschap. en ook wij krijgen elke keer de vraag was het gepland eehhhmm we zijn 6 jaar samen wonen 4 jaar samen en zijn pas getrouwd,lijkt me bijna van wel hé
Wat een lompe opmerkingen staan er in dit topic zeg! Ik herken het eerlijk gezegd totaal niet Volgens mij heb ik dan alleen maar hele beleefde, subtiele en meelevende mensen in mijn omgeving. Iedereen wist dat ik heel erg misselijk ben geweest in de eerste paar maanden en iedereen vroeg dus altijd heel lief hoe het met me ging. Ik krijg ook wel de opmerking dat ik nog een bescheiden buik heb, maarja dat is ook zo. Opmerkingen over wat wel/niet eten krijg ik nooit. Ook niet over hoeveelheden oid. De enige opmerking die ik echt niet kon hebben was tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik was toen bijna uitgerekend en toen gingen mijn s.vader en zijn vriendin het uitgebreid hebben over dat ik nu echt vocht vast begon te houden in mijn gezicht :x Terwijl ik echt heel weinig aan ben gekomen, mooi slank zwanger was en totaal geen vocht vast hield. Oh wat ik wel een beetje stom vond was toen mijn moeder aan haar zus (mijn tante dus) vertelde dat we een meisje verwachten, mijn tante een beetje bozig reageerde want dat wilde ze nog helemaal niet weten. Sjongejonge, wij zijn supertrots en het is toch onze keuze om het al te willen weten en dit niet geheim te houden. Haha, nu kom ik er achter dat ik toch wel wat dingen irritant vind. Vorige zwangerschap wisten we dat we een zoon verwachtten. Toen kozen we ervoor om dit geheim te houden. Toen werd ik echt gek van de opmerkingen: Oh, je zegt nu dit of dat dus dan zal het wel een meisje/jongen zijn. GEK werd ik van dat gevis. Daarom hebben we er nu dus voor gekozen om het niet geheim te houden. HEERLIJK!
Hahah.. ik vind mensen die zeggen 'maar dan is het toch geen verrassing meer' maar raar! Genoeg verrassingen!! Hoe gaat hij er uberhaupt uitzien! en hoe is het om moeder te zijn, een gezinnetje te hebben enz enz.. Nee, zwangerschap brengt al genoeg verrassingen met zich mee
"weet je wel zeker dat het er geen 2 zijn hahaha" "ah! een tweede!!! dan zijn jullie wel klaar zeker?" deze vond ik zo dom dat ik ook een heel dom antwoord heb gegeven: "hangt ervanaf of ik nog genoeg bonusmiles heb voor een derde" (alsof je ze neemt) "wordt vast een jongen bij je eerste zag je er zo beroerd uit" (tnx!) het valt me vooral op dat vrouwen erg in de competitie zijn betreft hun zwangerschappen en kwalen en dat wordt erger als babys er zijn dankrijg je: "die van mij rolt al om! die van jou moet dat toch ook wel kunnen?"
Kinderen kosten een hoop geld!! (en dat krijg je dan te horen van iemand die geen kinderen heeft) En inderdaad de vragen of het geplant is (maar dit is meer van mensen die me niet echt goed kennen en ook niet weten hoe oud ik ben.. Wordt vaak nog een jaar of 19 geschat en bij supermarkten waar ik bijna nooit kom wordt vaak ook om mijn ID gevraagd als ik drank mee neem voor mijn vriend)
Nou... ik was net zwanger en belde met de huisarts over of ik bepaalde medicijnen kon gebruiken. Het nieuws zwanger te zijn kwam voor ons plotseling en het moest echt nog even landen. Terwijl ik er eigenlijk nog niet uit was of ik er blij mee was (bleek wel zo gelukkig ), zei de assistente meteen mega-enthousiast: wat leuk! Gefeliciteerd!
Ben er inderdaad achtergekomen dat mensen enorm gaan vissen naar het geslacht (wij houden het ook geheim). Dan inderdaad opmerkingen als 'Oooh, je zegt hij!' of 'Je verspreekt je vast nog wel een keer' (en maar blijven vissen). In plaats van gewoon de accepteren dat ze het na de geboorte te horen krijgen!
"Wat is je buik groot wordt vast een groot kind en een prachtig jongen" Nou mooi niet want volgens echo is het ver van groot. "Weet je al hoe je het gaat doen met school? en je bijbaan?" "Weet je al wat het wordt?" (terwijl ik 34 weken ben) "ja nu moet je voor 2 eten" (wat voor 2 eten ik eet alleen voor 1 en dat is voor mijn kind want mijn maag lijkt zelf niets op te nemen... "je ben niet aangekomen he meid eet je wel goed"AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH KOP DICHT ik eet wat ik kan eten. En ik ben 10 kilo aangekomen! Maar waar ik me zo vreselijk aan erger is om de eerste opmerking en de 2de vraag. Op een gegeven moment als ze dat vragen zeg ik nee ik weet niet hoe ik het ga doen ik zie wel. GRRRRRRRRRRRRRRRRR.. en die eerste wat is je buik groot, je krijgt vast een grote baby.... en een mooie baby... dan lach ik wel maar eigenlijk wil ik zeggen... hou je kop nou maar laat het eerst komen en ga dan pas oordelen of het mooi of lelijk is... wat boeit dat nou het gaat er om dat het gezond is!!!!!! En nu ik weet dat mijn kind super klein geschat wordt kan ik die opmerking al helemaal niet meer aanhoren.. al die mensen die zomaar conclusies trekken. AAAAAAAAAAAAAAAAAH let aub niet op mijn buik.
Niet alleen vissen naar het geslacht maar ook naar de naam... terwijl men zelf zwanger is geweest en het toen zelf ook niet wilden vertellen... en nu heel de tijd lopen raden... zo frustrerend....:x Je ziet de geboorte kaart wel verschijnen met naar en achternaam denk ik dan... potver!