In je kracht staan. of Iemand weer in zijn kracht zetten. Echt een vreselijk uitspraak!! En over mijn hart huilt. Wat ik nog erger vind is, mijn moederhart huilt. Je hebt maar één hart (die überhaupt niet kan janken). En zodra je kinderen hebt gebaard wordt je hart niet vervangen voor een ander hart, een moederhart in dit geval. Ik vind het ook altijd klinken alsof iemand met haar moederhart een nare situatie waar een kind bij betrokken is veel beter in zou voelen of meer verdriet zou ervaren dan iemand die geen kinderen heeft. Het komt bij mij zelfs nog een soort van denigrerend over. En dan werd mij gezegd, wacht maar tot je moeder bent, het is echt anders. Uhh, nee, niet dus. Echt, toen ik nog geen kinderen had raakten vreselijke situaties waarbij kinderen betrokken waren mij net zo erg als nu ik twee kinderen heb. Daar hoef ik geen moeder voor te zijn. Waanzin uitspraken!
Voor irritante uitspraken op kantoor kan ik het boek 'ga lekker zelf in je kracht staan' aanraden. Volgens mij komt het laag hangend fruit daar ook in voor
Heel herkenbaar. Ben ook wel eens in zo'n discussie verzeild geraakt met moeders. Dat je moet praten als brugman om ze te overtuigen dat je ook gevoel hebt, alsof dat alleen is weggelegd voor moeders.
Oh dat ervaar ik echt anders. Tuurlijk vond ik kinderleed altijd al verschrikkelijk maar sinds ik kinderen heb kan ik dat leed heel erg op hun betrekken waardoor ik het verdriet ervan veel intenser ervaar dan voordat ik moeder was.
Veel is herkenbaar, maar wat ik de laatste jaren heel irritant vind is dat alles in het Engels gezegd moet worden. Nu te vroeg om op een voorbeeld te komen, ook heel irritant
Dat is ook iets wat ik irritant vind. Vooral "kantoormensen" kunnen er wat van. Mijn man doet het ook steeds, echt enorm vervelend.
Dat is gewoon hoe ze die manier van voeden genoemd hebben... Het is een benaming. Therapeutisch flesvoeden heet zo, omdat je het gebruikt als vervanger van aan de borst voeden, dus om therapeutische redenen en met als doel de fysiologie van het drinken van een zuigeling zo dicht mogelijk te benaderen. Dus je kunt het dus ook gebruiken als therapie voor kinderen die de borstdrinktechniek niet makkelijk zelf onder de knie krijgen. http://www.puurborstvoeding.nl/wp-content/uploads/therapeutisch_voeden.pdf
Dat heb ik met alle engelse uitspraken No-go Guilty pleasure Wat slaat dit op? Houd er alsjeblieft mee op mensen
Bloed serieus ik zou niet weten hoe de term guilty pleasure goed te vertalen zodat het de lading dekt
O haha gênant Ik zie nu dat ik gisteravond hetzelfde geplaatst heb. Had het in mijn hoofd zitten en blijkbaar half slapend ook al gepost Sorry!
"Hoop niet dat jouw kindje op de schrikkeldag geboren wordt. Dan is hij/zij maar 1 keer in de 4 jaar jarig!"
hahaha. Nou ik werk dus op “HR”. En voel me echt altijd bezwaard het Hr te noemen.. vaak mompel ik er ook “personeelszaken” achteraan
Ik ben dan wel moeder maar heb dit ook nooit begrepen hoor Ik vind bepaalde situaties ook niet ineens heftiger oid omdat ik zelf kinderen heb. Zal daar dan wel te nuchter voor zijn.