Irritante verkoudheid en hoesten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door HvO, 7 mrt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elizia

Elizia Bekend lid

6 jul 2017
    992
    352
    63
    Vrouw
    Pff hier ook al weken last van, maar de hoest is niet droog maar wordt veroorzaakt door (vastzittend) slijm. Om gek van te worden.
    Neus is wat beter nu, ik deed af en toe wel en dan alleen voor het slapen gaan in één neusgat (dus niet in beiden) 1x Otrivin neusspray voor kinderen sprayen. Daar zit de helft van de hoeveelheid xylometazoline die in de spray voor volwassenen zit in en doordat ik het dus maar in één neusgat spoot kwam ik nog maar uit op een kwart van wat je normaal spuit met de volwassenenspray. Maar het hielp wel net even genoeg om wat meer lucht te krijgen en iets beter te slapen.
    Verder brengen Propolis hoesttabletten of salie hoesttabletten (ben het merk even kwijt) wat verlichting bij het hoesten, alleen niet teveel van gebruiken.

2. Kimmiehj88

28 nov 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    In plaats van neusspray maak ik zelf vaak een zoutoplossing van gekookt water met zout erin. Als je proeft is het net iets zouter als tranen, dat spuit ik zelf met een spuitje (verkrijgbaar bij apotheek) door/in mn neus.

Het is echt even vreselijk maar het werkt wel echt en voorkomt hier denk ik met regelmaat een ontsteking en je hebt even wat meer lucht door je neus!
    Het neemt niet weg dat verkouden zijn icm zwanger zijn echt niet fijn is..ik voel weer een zere keel..

Succes met de verkoudheid!

3. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

24 feb 2011
    643
    41
    28
    Mijn griep is gelukkig op zijn retour maar hier ook een slechte week gehad met hoesten en niet slapen. Zaterdag zo benauwd dat ik naar Triage mocht. Gelukkig was alles goed. Wel een pijnlijke buik van het hoesten en geknapte haarvaatjes. Via de huisartsenpost een puffer gekregen en daarmee ben ik goed opgeknapt. Ijsjes eten verzacht ook.

4. spinnetje83

22 jun 2015
    12
    0
    1
    Fluimucil mag ook gebruikt worden in de zwangerschap, volgens mijn vk en apotheek. Helpt niet tegen de pijn, maar maakt het vastzittende slijm wel sneller los. Ik heb vorige week zelf ook de longen uit mijn lijf gehoest, ben blij dat het weer wat minder is. Klein ding in mijn buik is alle kanten in geschud...

5. Jess93

Jess93 Fanatiek lid

9 sep 2014
    2.966
    2.294
    113
    Vrouw
    Houten
    Hier werkte een zo'n astma puffer heel goed tegen de enorme kriebelhoest! Die mag gewoon veilig gebruikt worden. Verder werkte niks qua snoepjes etc.

Ook doe ik wel eens de kinderneusspray voor t slapen, mag gewoon (aldus gyn). Maar gebruik t wel enkel als ik anders echt niet in slaap kan komen & dus enkel voor het slapen gaan.

Deel Deze Pagina