Ze vroegen bij mij niet of we lang bezig zijn geweest. Er is wel iemand geweest die (overigens wel voorzichtig) informeerde of het wel geplanned was, en een andere collega grapte nog "weet je ook van wie" (ik ben getrouwd). Maar niemand heeft gevraagd of we lang moesten oefenen. Wel aan een collegaatje verteld waarmee ik het over moeilijk zwanger worden al had gehad.
Op mijn werk wist iedereen van het traject waar we in zaten. 3 miskramen kun je niet meer verbergen en wilde ik ook helemaal niet. Ik ben altijd heel open over ons traject.
Gewoon zeggen: Is dat van toepassing dan? Op mijn werk zullen ze ook vast wel vragen: Was het gepland? Dat was het niet, maar dat gaat hun niets aan. Dus antwoord ik met: Maakt dat wat uit dan? Mensen hoeven niet alles te weten hoor.
Bij mij werd er ook vaak gevraagd: Is het gepland? En dan op de manier dat owee als je iets anders zegt. Ik zei hartstikke! Ik heb twee jongens en vele die zeiden: je wilt zeker persé een meisje? En dan erachteraan; en als het dan een jongen is... najaaa!! Pas de vraag gekregen hoe de vorige bevallingen gingen, 2x keizersnede zegt degene: Oooh toe maar lekker makkelijk. Tssss
ik ben daar best wel rechtstreeks in en zeg dat het ze niks aan gaat. privé is privé en bepaalde dingen gaan sommige mensen niks aan. Vooral mensen waar jij je niet prettig bij voelt of waar je gewoon geen 'close' relatie mee hebt. Zou een goede vriend(in) dit vragen waar je goed contact mee hebt dan zou ik er wel open over zijn, maar we hebben ook vrienden waar ik zoiets absoluut niet tegen zou zeggen. (type: ik voel me beter dan een ander)
Mijn antwoord was: Hoe lang? Tja heel wisselend.. Soms 10 minuten, soms wat langer.. Hoe zo? Geen vragen meer gehad verder 😉
als je neit wilt antwoorden moet je dat ook zeker niet doen het is hun zaak niet. toen ik vertelde dat ik zwanger was op werk vroeg iemand hoeveel weken ik was. toen des tijds was ik 7 weken en weet je wat ze zei?! ow dat kan nog loskomen! ik wist even niet meer wat ik moest zeggen maar wtf wie zegt dat
Ehm...wat maakt dat uit? Lastig hee, zulke vragen. Zwanger worden/zijn is en blijft een wonder en hoe,wat,waar wanneer...tsja dat is voor je collega niet belangrijk. Zou zelf niet echt antwoorden denk....