na lang na denken en lang alles op te hebben gezocht op internet en lange en jaren strijden van mijn zwaar overgewicht heb ik besloten om een maagverkleining te doen op 13 september heb ik mijn eerste afspraak vind het erg spannend wie heeft een maagverkleing gehad en hoe vond jij hem vond je hem juist tegen valllen of vond je het juist een hele uitkomst ik hoop snel iets te horen want vind het zo spannend en wil zo graag dit met andere mensen delen
Ik heb een maagverkleining (mason) gehad en een gastric bypass. De maagverkleining zou ik nooit meer overdoen.
Oooowja je wil weten hoe en wat he Zal het zo kort mogelijk proberen te vertellen maar wel zo educatief 10 juni 2009 kreeg ik me maagbandje in Brugge Belgie en ben daar 35 kilo mee afgevallen en toen begonnen bij mij de problemen kwa overgeven elke keer als ik iets had gegeten kwam het dr net zo hard weer uit Heb daar ong 3 maanden mee rond gelopen en ben aan de bel gaan trekken omdat me dochter me na begon te doen Dus eten en dan wou ze ook overgeven omdat mama dat ook iedere keer deed 27 sept 2010 ben ik met spoed geopereerd om de maagband dr uit te halen en omdat er zoveel verklevingen en ontstekingen waren kreeg ik niet meteen de GBP (wt op ze zachtst behoorlijk k*t was) Me maagband was losgeschoten en was me maag/slokdarm aan het doorboren kans op overlijden was dus zeer aanwezig!! Ben toendertijd bij de huisarts geweest die meteen een ambulance belde omdat ze dacht aan een hartaanval (was toen 24!!!!) na veel onderzoek bleek het dus me bandje te zijn. Na ong 7 maanden herstelperiode van de spoedoperatie kreeg ik dan op de 16de van mei (4 dagen na me verjaardag heerlijk kadoo) me GBP en nu vanaf de 16de ben ik al 27 kilo kwijt (was in die 7 maanden tijd flink veel aangekomen) Hoef nog maar 15 kilo en dan zit ik daar waar IK wezen wil volgens de chirurg mag dr dan nog wel 5 tot 10 kilo af maar ik heb de bouw niet om graatmager te zijn Oke ik heb vaak een dumping waar ze nu onderzoek naar doen want ze denken dat dat komt vanwege de complicatie's van de maagband Mijn vader heeft het ook laten doen en die zit nu op 80 kilo en hij is van ze suiker af en de meeste hartmedicatie hoeft die niet meer te slikken Ennee heel belangrijk heb schijt aan de mensen die zeggen ooow lkkr makkelijk zo'n operatie want het is ckr niet makkelijk en dat zal het ook nooit meer zijn voorbeeldje als jij in de stad loot en je krijgt honger hun kunnen lkkr een patatje kopen nou dat hoef je niet te doen met een GBP want de kans op dumping is zeer groot!!! Toch iets langer geworden dan verwacht sorry meis
Hallo Mamamanuele, Wat dapper dat je de stap gezet hebt, de kost namelijk ook heel veel kracht om dat te doen beslissen! Hier een moeder en een zus die een GBP hebben gehad 2 jaar geleden: Moeder nu -60 kilo en een buikwandcorrectie later, prachtig mooie vol slanke den geworden (van 140 naar 80kg) hoeft geen insuline meer te spuiten. Staat voor 12 sept gepland om nog haar borsten te laten liften en dan is ze 'klaar' zoals ze dat noemt Zus ook -65 kilo, en is nu in afwachting van een goedkeuring van haar verzekering om haar buik te laten doen. Heel veel succes met de volgende stappen!
Sorry even een beetje OT, maar weet jij aan welke voorwaarden ze dan moet voldoen. Baal enorm van mijn buik namelijk.
Dan moet je naar Dr. Zweep gaan in het Ter Gooi ziekenhuis, hij heeft de aanvraaggeschreven en gaf mijn moeder tips om foto's te maken voor de verzekering (die foto's moeten echt zo onelegant en er 'erg' uitzien). Maar ook haar borstlift krijgt ze na de aanvraag van Dr. Zweep geheel door haar verzekering vergoed. Groet Pink
@sjorsje je bmi moet onder de 30 zitten smetplekken die lijken op 3de graads brandwonden je vel moet een x aantal % van je bovenbeen bedekken of het moet heel erg in de weg zitten waardoor je sommige handelingen niet goed kan uitvoeren kortom belachelijke eisen dus maar de meeste verzekeraars vergoeden het gelukkig sneller in goed overleg met de chirurg heel veel succes met je aanvraag en laat je niet afwimpelen als ze de eerste keer afwijzen gewoon in bezwaar gaan
Ik loop ook bij Dr Zweep maar mijn aanvraag voor een bwc is toch echt al 2 keer afgewezen hoor Je buikoverschot moet een 'functionele of verminkende beperking' zijn. Dus niet gewoon 'lelijk' of 'zit in de weg'. Je moet kunnen aantonen dat het echt functie beperkend is enzo. En ik heb een enorme hangbuik maar voor verzekering niet erg genoeg. Ik zit bij FBTO trouwens, verzekeringsmaatschappij is degene die t bepaalt, niet de arts (helaas).
Borstlift wordt normaal gesproken overigens nooit vergoed, maar ik vermoed dat dr Zweep het aangevraagd heeft als verkleining, dan vergoeden ze namelijk wel, mits cupmaat boven de E is meen ik. Bij mij dus ook, ik heb ook goedkeuring binnen voor lift, omdat hij het eigenlijk aangevraagd heeft als verkleining. Hij heeft erg veel ervaring met ex-obesen, dat scheelt
Dat meen je niet!! te achterlijk voor woorden!!! Je krijgt wel een gbp vergoed maar de rest laten ze achterwege:x Kan je het niet gooien op iets emotioneels Heb je geen smetplekken?? Toen ik zoveel was afgevallen via de maagband had ik last van smetplekken precies onder me buik en mijn verzekering had de hele aanvraag al goed gekeurd terwijl die smetplek dr niet uitzag als een 3de graads wond
Ik heb smetplekken, maar vinden ze niet ernstig genoeg! En emotionele/psychische redenen is tegenwoordig bijna standaard reden voor afwijzing dus gooi t daar aub niet op, dan gooi je je eigen glazen in! Ze zijn gewoon de laatste jaren steeds strenger geworden met de eisen. Ik kan de operatie nog wel laten doen, Zweep staat er helemaal achter en vindt me een goeie kandidaat. Maar dan kost t me 5000 euro en tja, dat heb ik niet haha.
Jeetje wat een eisen!! Ik ga het eerst dan proberen bij het ziekenhuis in Breda, volgens mij zit daar ook zo'n speciale kliniek bij en anders in Veldhoven waar ik de operatie heb laten doen. Hilversum is nogal ver weg.
Wat een lijers daar bij FBTO!!! Het slaat echt nergens op. Ik heb bij het ZK het juist wel daar op gegooid dat ik me lichaam dr lelijk uit vond zien en dat op mijn jonge leeftijd en ja ook van die smetplekken en de aanvraag was gewoon goed gekeurd alleen kwa borstlift of vergroting waren ze niet uit of dat vergoed zou worden Goed gekeurde aanvraag is nu uitgesteld ivm weer veel gewicht verliezen en wens voor een 2de kindje maar weet dat als ik weer de aanvraag indien dat hij goed gekeurd word (is al verteld kon de goedgekeurde aanvraag 1 jaar bewaren)
Ja voor het zh is dat een goeie reden voor operatie, die zijn er namelijk om je te helpen Voor verzekering niet, die zijn er om geld te besparen Blijkbaar heeft jouw arts gewoon een overtuigende aanvraag ingediend.
Andere arts nemen meis Helaas hoor je het teveel bij mensen die een mb of gbp hebben dat er daarna niks word gedaan aan het huidoverschot Al die kilo's die er af zijn is wel lekker maar dan zijn we nog niet klaar Of overstappen naar een andere verzekering die het wel sneller vergoeden (zijn echt een paar bij die niet heel moeilijk doen) Er zijn al heel wat petitie's om na een van deze operatie's ook de bwc of borstlift vergoed te krijgen want dat hoort er gewoon bij
Op een gegeven moment raak je wel depri ben je eindelijk zoveel kwijt met een gezond gewicht ziet je lijf dr nog niet uit
Ik heb vorig jaar een sleeve operatie laten doen en ben nu 48 kilo kwijt. Het heeft zijn voordelen maar het is niet allemaal leuk en fijn. Al zou ik natuurlijk niet meer terug willen.