Leuk cadeau gezocht voor mijn lieve oude tante

Discussie in 'De lounge' gestart door Mooiezomer, 14 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Mijn lieve oude tante is bijna jarig. Ze wordt 79 jaar.
    Dit jaar kan er alleen geen verjaardag gevierd worden ivm de maatregelen. Wel sneu, want het gaat niet zo goed met haar. Ze is licht dementerend en woont alleen. Familie woont ver weg en vriendinnen heeft ze bijna niet meer. Het is voor ons bijna 2,5 uur rijden naar haar. En dan dus 2,5 uur weer terug. Die afstand maakt een bezoekje lastig. Voor de kinderen is het een lange reis en dan moeten ze zich ook nog bij 'die oude dame' netjes en rustig gedragen. Een hele opgave!

Maar ik wil haar verjaardag niet ongemerkt voorbij laten gaan. Mijn vader gaat wel die kant op. Het is zijn zus. Maar verder mag er niemand komen. Of de maatregelen moeten over 2 weken weer versoepeld worden. Dan gaan mijn ouders samen voor een kopje koffie met een taartje. Alleen ik wil ook iets doen. Maar wat?? Wie heeft er leuke ideeën? Een tekening van de kinderen stuur ik naar haar op, samen met een lieve verjaardagskaart. Ik bel haar op om haar persoonlijk te feliciteren.

Maar ik zou het leuk vinden om iets leuks te doen. Iets dat haar dag feestelijk maakt.

2. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Een mooie foto van jullie gezin? Als ze van puzzelen houd er een puzzel van laten maken?

3. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    Een foto is een leuk idee, maar die heeft ze laatst nog van ons gekregen.

En eigenlijk doet ze niks de hele dag. Denk een beetje de krant lezen (maar zelfs dat betwijfel ik want ze is niet zo op de hoogte qua actualiteit). Ze gaat nauwelijks meer de deur uit (boodschappen doet iemand voor haar). Koken doet ze niet meer, het is meer opwarmen van een maaltijd.

4. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.184
    1.366
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Houd ze van chocolade (bonbons?) Misschien een leuk pakketje maken met bijv. Bonbons/ advocaat/ koffie en-of thee/ mooie beker met foto van jullie, bosje bloemen erbij etc?

5. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Ik had vorig jaar voor m'n buurvrouw van m'n oude huis een heliumballon gestuurd. Ze vond het fantastisch (88 jaar )
    Dit had ze namelijk nog nooit meegemaakt.

6. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.245
    11.825
    113
    Misschien dan een lekkere luxere maaltijd/lunch door een restaurant laten bezorgen.

Mop81 vindt dit leuk.
  7. linkiepinkie

linkiepinkie Niet meer actief

Hier wat ideetjes!

Een zelfgemaakte slinger. Dus op a4 de letters ' hoera ..... (naam) 79 jaar' of iets andere tekst afdrukken. Deze overtrekken op gekleurd papier en dan laten versieren door je kinderen.

Met je kinderen de letters van haar naam vormen of het getal 79 vormen. Dus kinderen liggend op de grond vormen het getal of de letter en dan van bovenaf de foto maken. Dan alles afdrukken en de letters/ cijfer op gekleurd papier plakken.

Een liedje of gedichtje laten opzeggen door je kinderen en opnemen en laten zien

Een ontbijt of lunch als verrassing.

8. Magnolia29

Magnolia29 VIP lid

30 nov 2015
    11.454
    23.123
    113
    Vrouw
    Mijn oma van 84 is gek op de geurverstuiver van Lampe Berger. Omdat ze zoveel thuis zit, voelt dit echt als een 'extraatje'.

Syane vindt dit leuk.
  9. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.021
    284
    83
    Vrouw
    hier dacht ik ook aan inderdaad. Mijn zoon heeft er laatst een per post ontvangen van familie omdat hij een ongelukje heeft gehad. Hij staat nog steeds heel trots op zijn kamer te staan. Is eens iets heel anders en ik vind het erg vrolijk ok te krijgen!

Gootje1988 vindt dit leuk.
  10. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    Een verjaardag kalender met foto's
    En de kalender meteen ingevuld natuurlijk

11. Mop81

Mop81 Fanatiek lid

9 nov 2013
    4.130
    2.517
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik zou ook lekkere lunch of diner laten bezorgen.
    Of zelf een pakketje samen stellen met lekkere en leuke dingetjes.
    Kaasjes, zoetigheid, wijn, kaarsjes, plantje enz

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.960
    15.002
    113
    Als ze een Rotterdamse is, er zijn platen (en dvd's en cd's) van Dorus uitgebracht. Beetje uit de "goede ouwe tijd".

Verder doet een fotoalbumpje het altijd goed, zeker van de kleintjes met een verhaaltje erbij. Digitaal fotolijstje kan ook maar mijn oma is bijv. panisch dat ze de foto's per ongeluk wist. Durft de stekker er niet eens uit te halen, maar vindt t ook eng om stekkers te laten zitten. (de koelkast/vriezer is de max zeg maar)

13. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Paar dingen laten bezorgen maar allemaal via wat anders zodat ze paar keer verrast wordt die dag

Helium ballon
    Bloemen
    Taartje

Zulke dingen

14. Lm2

Lm2 Niet meer actief

15. Mooiezomer

Mooiezomer Fanatiek lid

22 apr 2017
    2.099
    941
    113
    Vrouw
    De slinger is leuk! Daar gaan we mee aan de slag. Wilde eigenlijk gisteren al beginnen maar Sinterklaas was te belangrijk. De slinger kan ik zelf ophangen en haar huishoudelijke hulp kan het later weer verwijderen.

Een maaltijd daar maken is niet handig, maar iets laten bezorgen door een goed restaurant kan zeker. In mijn omgeving wordt dat niet veel gedaan ivm de afstanden. Maar zij woont in de randstad. Mogelijkheden genoeg daar.

Nu alleen nog een cadeautje bedenken. Of ik doe bloemen, altijd goed.

16. Drinkt ze graag thee?

Dit was een heel groot succes bij mijn oma.
    Allemaal theezakjes gekleurd.
    In een mooie theedoos gedaan en zo dacht ze elke dag aan ons.

Ik hoop dat het gelukt met het bestand wat ik heb bijgevoegd.

Bijgevoegde bestanden:

17. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.004
    3.665
    113
    IPV bloemen kan je ook 2 weken later een bosje laten bezorgen, want misschien krijgt zij al bloemen.
    Of een mooie plant dit staat langer.

18. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina