Hai moeders Mijn zoontje van 4 maanden heeft 3 weken terug 10 dagen diaree gehad, en flink ook. 7 broeken en 7x schone kleren was niks. Het ging maar door. Nu sinds 2 dagen weer, niet zo heftig als de vorige keer maar er zit nu ook weer slijm in. Geen koort wel alert etc. Ik heb het idee dat zijn flesvoeding niet opgenomen word waardoor hij steeds honger heeft?! heeft iemand ervaring er mee??
mijn zoontje had het een paar weken geleden ook, 14 keer op een dag, 8 dagen lang. nu heeft ij nog steeds slijm in zijn ontlasting. ik zou het echt neit weten wat t is. maar of hij daardor meer honger heeft? geen idee. welke voeding gebruik jij?
standaard 1 nutrilon Sinds gister pap, kijken als dat meer vullend was,maar merk er niks van..Morgen toch eens dokter bellen, wat hij ervan vind
Ik heb dit met mijn meisje ook. Niet zoveel luiers op een dag, gelukkig... Hier gaan er max. 4 op een dag doorheen, waarvan ik haar 1x ongeveer van kleertjes moet verschonen. Ik heb er al eens eerder een onderwerp over gestart, maar nooit echt reactie op gekregen, helaas... Ze heeft nu meer dan 4 weken dunne ontlasting, ook met slijm. Meerdere keren de HA gebeld, maar zolang ze geen koorts heeft en alert is, is er niets aan de hand zeggen ze. Heel lastig allemaal, en erge onzekerheid. Ik gebruik ook nutrilon 1 en sinds begin van de week bambix door de ochtend fles. Het helpt iets, maar het is nog steeds dun. Morgen ga ik weer bellen want ze heeft ook nog uitslag op haar wangen erbij gekregen.
Zou het koemelk allergie kunnen zijn bij Keana? Omdat ze plekjes heeft op haar wangen? HIj heeft nu ook pukkeltjes bij zn billetjes. Dus gelijk weer gesmeerd met creme. HAd de nutricialijn even gebeld, en ze mogen 7 scheppen pap per dag. Dus hij heeft 1730 fles met pap gehad en nu straks de laatse fles ook. Hopen dat hij dan door slaapt!!! Elke ochtend half 5 begint het drama. Je hoort zijn buik ook rommelen. ALs ik de fles geef lijkt het wel als hij 2 dagen geen eten heeft gehad.. DUs nu hopen dat dit beter werkt?!
Heb ik ook al over na gedacht, maar dan moeten ze toch ook exceem hebben? En tijdens het drinken onrustig etc
Heb gegoogeld en dit vond ik: Wat zijn de klachten bij lactose-intolerantie? Wanneer het lactose uit de voeding niet (voldoende)verteerd wordt, komt het lactose onveranderd in de dikke darm terecht en trekt daar vocht aan. De ontlasting kan daardoor dunner worden. Daarnaast kan het lactose in de dikke darm worden afgebroken door darmbacteriën. Hierbij ontstaan bepaalde vetzuren en gassen. Dit veroorzaakt een opgeblazen gevoel, winderigheid, darmkrampen en rommelingen in de buik. De ontlasting is vaak dun, zurig, schuimend en soms wat groenig van kleur. Ze heeft geen last van krampjes en gassen (tuurlijk laat ze af en toe een windje en heeft ze af en toe een krampje), haar buik rommelt alleen als ze honger heeft. Ontlasting is wel dun en ruikt ook anders. Het schuimt niet en is niet groen. Zou ze dat dan niet vanaf de geboorte moeten hebben? Het is nu ongeveer 4 weken, maar ze heeft er ook dagen tussen gehad in die 4 weken dat er niets aan de hand was (zijn wel op 1 hand te tellen). Overigens had ze voor deze tijd nergens last van. KMA is het denk ik ook niet. Ze spuugt niet, is niet onrustig tijdens drinken em drinkt haar flesjes nu weer goed, 2x 210+7 en 2x 180+6. Soms laat ze wat staan, maar dat komt niet vaak meer voor. Ze huilt niet veel en slaapt lekker door. Al met al een super vrolijke meid Wel rolt ze van het een in het ander met ziek zijn. Dan weer verkouden, koorts door prikjes, weer verkouden, buikgriep met spugen en verhoging... Volgens de HA was het buikgriep, je kunt ook uitslag krijgen van een virus zei hij. Ik ben er afgelopen woensdag geweest (na een beetje boos te zijn geworden). Hij heeft geluisterd naar haar buikje en gevoelt en kon niets vinden. Als ze intollerantie of allergie vermoeden, hadden ze wel actie ondernomen neem ik aan. Ik bel morgen mijn eigen huisarts nog even, die was op vakantie...
bij ons was dat het niet. wijzijn toen overgestapt op pepti, waardoor de ontlasting niets is veranderd. provocatietest gedaan waaruit geen allergie bleek. vorige week zijn ontlasting op kweek gedaan waar ook niets is uitgekomen.nu lopen we bij een osteopaat en die zei dat zn darmen in de knoop zitten.maja of dat t is? lizzie wat voor kleur heeft de ontlasting? exzeem hoeft niet, maar vaak wel onrust en huilen volgens mij.
geel/ groen. Net in een uurtje tijd weer 2 broekjes. Niet extreem veel maar wel weer diaree. Vandaag 2x schone kleren, valt alles mee! Maar idd, wat kan het zijn.. KMA, met cb over gehad, ik moest even 2 dagen pepti gebruiken. Dat is onzin, want het lichaampje is er pas na 4 a 6 weken aan gewend. Dus even overstapen op andere voeding word afgeraden. (nutricialijn gebeld) Maar als ik het zo hoor moet ik het maar eens proberen....
mijn dochter had toen ze 4 maanden oud was, 5 weken lang elke dag wel 7 spuitluiers...aan de dunne dus...Aangezien kweek en monsters allemaal goed waren stelde de ha dit voor om te proberen...De darmvlokken hebben anders geen tijd tot herstellen waardoor voedsel niet word opgenomen met als gevolg, buikpijn en diarree...Misschien is dat een idee? om over te gaan op soja zuivel?
dit schiet mij te binnen: tandjes. slaat misschien nergens op, en ik zeg ook zeker niet dat het misschien wel een intolerantie is voor t een of ander.... ...maar: uitslag op billen / diarree / uitslag op wangen zijn ook de 3 dingen die kunnen duiden op dat er tandjes in aantocht zijn. Ook al duurt dat soms nog 3 of 4 weken (of langer) dat die door komen.... succes. je moeder gevoel stuurt je vaak wel de goede richting op maar laat je ook niet vanalles aanpraten. Dat bedoel ik lief en niet aanvallend opde rest, maar symptomen kunnen bij meerdere dingen spelen...het is niet de bedoeling dat je nog ongeruster gaat worden zeg maar en vanalles gaat uitproberen met voeding etc. vraag eens een doorverwijzing naar een kinderarts of ga naar een bioresonantietherapeut. Die laatste kan zonder pijn of voelen bij je kindje kijken waar die evt. allergisch voor is of op reageert.
Nee de gewonde soya melk om het zo maar ff te zeggen..Staat meestal bij de houdbare melken..Daar staan de zuiveltoetjes van soya en dergelijk ook...teministe in de meeste winkels.. Die melk kun je ook gewoon opwarmen voor in een flesje...
Okay! En dan krijgt hij wel genoeg stoffen binnen die ook in poedermelk zitten? HIj is 4 maandjes oud dus "leeft"nog alleen op melk.. Doe savonds pap in zijn fles maar dat werkt hir niet! Als ik dat er in doe word hij snachts ook tig keer wakker. Dus vanaaf weer zonder proberen.. Ik moet hem snachts laten huilen van het cb? (gister geweest) Ja zegt ze dat kan dan wel 2 uur duren maar hij valt vanzelf in slaap?!? Ik kan dat echt niet!!
Ik kan dat ook niet hoor! Ik red een half uur nog geen eens. Wordt hij nog steeds wakker s'nachts? Ik ben met Keana gaan afbouwen, steeds wat minder. Op een gegeven moment alleen de speen nog gebruikt. Na een paar nachten sliep ze door. Al snel ontdekte ze haar duim en had ze de speen niet meer nodig. Hier gaat het steeds beter met haar ontlasting. Net had ze een spuitluier. Vannochtend zat ze ook onder, maar dat is niet gek met een verzadigde luier en dan nog eens ontlasting. Misschien maar een grotere luier of dubbele pampers. Ze heeft vandaag zonder moeite 210+7 leeggedronken alle drie de keer. Daarna nog op haar handjes sabbelen voor meer! Dus dat sluit voor mij KMA al uit... Ik doe nu iedere ochtend fles pap, heb het idee dat het wel iets helpt... Nog wel uitslag op haar wangen, niet veel hoor, maar hoorde ook op het KDV dat kindjes dat vaker hebben zonder dat je weet waarvan. Toch weer een geruststelling.
Hij sliep altijd heerlijk door! Sinds een week of 3 a 4 is dit! Pff breekt me best op.. Hi krijgt geen voeding hoor snachts. Speen erin en klaar Maar ja wil ook nier dat hij daar aan gewend raakt..Maar aangezien hij niet zo lekker is ben ik al blij dat hi daarna wel door slaapt.. jammer dat ze niet kunnen praten he