Hij heeft gister de graafmachine gebracht en zei nog tegen mij dat hij zo nog alle spullen ging ophalen want dan was hij morgen lekker op tijd bij ons 07:30/08:00 uur.Ik neem aan dat als je 50m2 moet afgraven en tegels eruit moet halen dan niet savonds bedoeld Ik hoop echt voor hem dat hij zo een hele goeie smoes heeft die ik ga geloven
Want?? Hoezo kan je niet afzeggen ... Hij had van mij de boom in gekund. Blijkbaar heeft ie geld zat en heeft ie mijn opdracht dan niet nodig ... Een ander wss wel en ga ik wel op zoek naar iemand die wel wil. ongeacht de reden overigens ... Je kunt op zijn minst even snel laten weten dat je later bent ...
Wat ik begreep is omdat hij alle spullen al heeft betaald en we geen reden weten van niet op komen dagen dat je dan geen poot hebt om op te staan. Ik mag echt hopen dat hij een goeie reden heeft want ik begin steeds bozer te worden.
Wat een onzin zeg!? Wie heeft je dat wijsgemaakt? Hij komt duidelijk zijn afspraken niet na. Nee hoor ... Zijn risico, had ie maar op moeten komen dagen op tijd of laten weten wat er aan de hand is. Ik zou hem wel heel rap officieel in gebreke stellen dmv brief.
Dat is wat ik las. Ik vermoed ook dat hij gewoon niet op gaat komen dagen vandaag. Hij is nu 4.5 uur te laat zonder opgave van reden!
Misschien is er wel iets ernstigs gebeurt. Hij zal wel niet de graafmachine bij jullie brengen en vervolgens niet meer komen opdagen.
Dat probeer ik ook nog steeds in mijn achterhoofd te houden maar ik vind dit wel lastig ook omdat wij al hoorden dat hij af en toe wat langer deed over zijn werk geen probleem want hebben een vaste prijs afgesproken maar gewoon niet op komen dagen had ik echt niet bij stil gestaan!
Dan gaat er toch weer dat stemmetje spreken met "maar wat als er iets ergs is gebeurt"... Zo lastig dit!
Hoelang moet je wachten voordat je hiertoe kan overgaan heb zelfs zoiets van als hij vandaag niet komt dan stel ik hem in gebreke en mag hij het verder uitzoeken. Hij heeft alleen wel al alle spullen verzorgt
Dit dus. Op dit moment is hij degene die de mondelinge overeenkomst niet na komt. Verder is een mondelinge overeenkomst idd wettelijk geldig maar niet te bewijzen. Zolang jij nergens je handtekening onder hebt gezet is het zijn risico en dus nu zijn kosten. Mag hopen dat hij een hele goede reden heeft, zo niet mocht hij direct alles weer mee terug nemen!
Als hij voor 16.00 uur nog niets heeft laten weten, brief versturen ... Per mail en aangetekend. Geef aan dat hij tot x datum de tijdmheeft om zijn spullen op te halen en jullie tuin onbeschadigd achter te laten.
Van de tuin is al geen eer meer te behalen omdat wij zelf al begonnen waren Maar inderdaad ik moet wat haar op mijn tanden gaan hebben want dit is gewoon ronduit acosiaal!
Nou een uur later en nog niets vernomen Heb net iemand gebeld die hem vaag kent maar heeft ook niets vernomen. (Toch handig een dorp)
Ik had die brief en mail al verstuurd hoor, hij gaat echt niet meer komen vandaag. Mocht hij nou een hele goede reden hebben (ongeluk gehad oid) dan kun je die brief toch altijd nog intrekken of er toch samen uitkomen? Dit is van zijn kant op zijn zachtst gezegd onprofessioneel. Ik zou ook zeker niet meer op hem wachten maar gewoon mijn ding gaan doen. Vervelend is het wel! Leidt altijd weer tot een hoop geregel, bah. Succes!
Wachtende wat vervelend zeg! Ook ik vraag me af of er niet iets ernstigs gebeurt is...... Ik zou vandaag afwachten, maar ik ben dan ook "te goed" in dit soort situaties. Zakelijk zijn is niet mijn sterkste kant.