"Wij hadden afgesproken dat u vandaag aan onze tuin zou werken. Omdat u niet bent op komen dagen en ook niks heeft laten horen, ontbinden wij hierbij de afspraak. U kunt binnen 24 uur uw materiaal ophalen."
Deze ga ik even onthouden erg netjes dus mochten we vandaag niets horen dan is het dat bericht. Btw 50 m2 afgraven in 3 uur kan niet he? + de stenen en alles eruit?
Weet natuurlijk niet hoe jullie afspraak is en dat hij niets laat horen terwijl je contact probeert te maken is raar. Maar bedoelde die niet gewoon maandag... Niet alle zelfstandige werken ook in de weekenden. Zou het even afwachten en het is raar dat hij niet even reageert op een telefoontje of sms. Snap je frustratie zeker weten, vroeg op de hele tijd zitten en wachten grrrrrr.
Hij is gister nog de graafmachine komen brengen (was hij ook 2 uur te laat) en toen zei hij dat hij er morgen tussen 07:30 a 08:00 uur zou zijn dus dan neem ik aan dat dat vandaag is Ik zit ook al te denken bedoeld hij vanavond? Maar in 3 uur tijd een hele tuin afgraven lijkt mij ook niet kunnen!
Dat gaat hem niet meer worden in 3 uur tijd......kan ik niet tegen als mensen zich niet aan de afspraak houden,bah!
Van mij had hij ook al lang een bericht gehad dat hij zijn spullen kan komen halen en de opdracht naar iemand anders gaat. Afspraak = afspraak. Succes
Nou ja als hij half 8, 8 uur heeft gezegd kan het ook nog vanavond zijn maar het is wel raar dat hij geen telefoon opneemt. Ik zou afwachten wat de reden is en daar naar handelen niet nu bij voorbaat als je niet weet wat er aan de hand is.
Als hij zijn afspraak niet nakomt, hoef jij je toch ook niet aan de afspraak te houden dat hij de tuin komt doen? Ik had hem een mail gestuurd waarin ik had gezet dat als hij binnen x uur niet van zich had laten horen, ik de samenwerking (of iets in die trant) zou ontbinden. Dan had ik na die x uur ook daadwerkelijk een mail gestuurd dat bij deze de afspraak ontbonden is, en dat hij x uur of x aantal dagen de tijd heeft om zijn spullen op te halen.
En nog niks gehoord van je tuinman... Ik zou ook erg geirriteerd zijn. Ben zelf een vrouw van de klok zeg maar.
Nog steeds helemaal niets vernomen of gezien van die man. Ik ben gewoon echt net stomheid geslagen dat iemand zoiets zou doen!
Nou inderdaad - afspraak is afspraak. Ik zou hem ook geen cent meer geven en als het in mijn macht lag, ging ik die spullen wel bij hem afleveren met de hartelijke groetjes van de wel-productieve-mensen. Jeetje mina...
Nou het vervolg zoals we al zelf dachten. Meneer had gisteravond een feest wat behoorlijk uit de hand is gelopen en is bij iemand anders op de bank in slaap gevallen en werd pas om half 4 wakker! Ik ben heel boos op hem geworden dat dit geen afspraken zijn en dat hij echt werkelijk te ver is gegaan dat wij buiten boos ook ontzettend ongerust waren of er niet wat ergs was gebeurt en dat wij hier in de tuin zitten met een graafmachine van meneer! Hij bood 1000x zijn excuus aan dat dit echt te erg was voor woorden. Waar wij natuurlijk geen moer mee kunnen dus heb hem gevraagd hoe hij dacht dit te gaan oplossen. Maandagochtend gaat hij hier beginnen en eind van de week hebben wij onze tuin was zijn antwoord. Ik heb hem heel duidelijk gemaakt dat als hij het maandag weer verknald dat wij hem in gebreke gaan stellen en hij de order kwijtraakt. Daar schrok hij wel van. Dus nu a.s. maandag afwachten!
Zoiets had mijn collega ook. Geloof met een stucadoor of schilder. Ook niet op komen dagen. Ze was compleet over de zeik. De dag erna werden ze gebeld dat de beste man met spoed was opgenomen. Iets met z'n hart geloof ik. Ik zou de reden dus wel even afwachten. Is het niks ernstigs, waardoor hij niet kon bellen zou ik hem in gebreke stellen.
Wij gaan nu kijken wat er verder gebeurt maar geloof dat hij flink geschrokken is door dit alles en dat mag ook!
Wat een onprofessionele instelling zeg. Die zou echt ook maandag niet hoeven te komen. Ik vind je nog coulant, als je als zelfstandige niet eens rekening kan houden met je broodwinning ... Blijkbaar is het dan niet belangrijk genoeg en hoeft hij echt mijn centen niet te ontvangen. Het schept geen vertrouwen ...