Ik vind het gewoon eng te gaan slapen de laatste tijd ( slaap ook laat pas in) omdat ik van die vage tot enge dromen hebt. Vannacht dus weer eerst heb ik de klok van 2.00 nog horen slaan, het onweerde hier best hard en was bang dat me kleine man wakker zouden worden dus lag te waken. Toch in slaap gevallen schijnbaar en droomde dat ik en me pa in een vakantie huisje waren waar 2 honden ook woonden. Op ten duur loop ik naar me pa die zit op een bank te kijken naar een van de honden die een epileptische ( weet niet of ik dit goed schrijf) aanval heeft..ik kijk naar de hond en naar me pa en ik kijk terug en hond is foetsie ( ik voel angst ben bang dat hij me komt bijten) zeg tegen me pa van kom we moeten hier weg! en hij lacht en gaat tv kijken (serieus nikita) Ik denk shit moet weg hier en pak me jas en ren naar de tuin (is ook ineens in dat huisje) zit die andere hond met een schuimkop ik gil en word wakker. Serieus hartkloppingen dus me bed uit gegaan wezen plassen en ff bij de kleine man gekeken dus lag heerlijk te slapen(4.07). Terug de donker gang door en toch het gang licht aangelaten, voelde me net een klein kind en zag al die hond door me gang lopen he! Bbrrr dit is dus niet de eerste x he met gewoon nachtmerries niet meer geslapen alleen liggen woelen 5.30 stond ik weer naast me bed! Herken iemand dit en heeft er iemand verstand van dromen ???
hoi... ik vond dit voor je.... HondEen droom over een valse hond wijst op tegenstanders en ongeluk. Als een hond je vriendelijk gezind is, wijst dat op de aanwezigheid van voordeel en vrienden. Dromen over een hond met goede eigenschappen geeft aan dat je geobsedeerd zult raken door grote rijkdom. Dromen dat een jachthond je achtervolgt wijst erop dat je voor verleiding zult bezwijken, waar je mogelijk aan onderdoor gaat. Dromen van kleine honden geeft aan dat je gedachten en ideeën van een plezieriger karakter zullen zijn. HondsdolheidAls je droomt dat je wordt gebeten door een dier met hondsdolheid, duidt dit erop dat je innerlijke woede en onuitgedrukte vijandigheid met je meedraagt. Je woede zou kunnen uitbarsten in geweld als je deze gevoelens niet op een gecontroleerde wijze kan uiten.
Ik heb hele enge dromen gehad!! Vooral over dood en verderf!! Iedereen om mij heen piepte er tussenuit.. Ook heb ik gedroomd dat ik mijn dochtertje wat aan ging doen!! En toen kwam het; mijn schoonvader kreeg een hart infarct (spoeddotter, anders dood) mijn schoonvader kreeg een caterisatie (ging iets mis, gescheurde ader) mijn schoonvader had een lek in een slagader, bij zijn lies!! En toen; Was het wat rustiger, dus ben ik bij de HA geweest, waarschijnlijk een erg lichte PND!! Die er door de stress/rust later pas uit kwam!! Ik heb geen anti depressiva of iets hoor!! Maarrr als ik nu bijv. 3 dagen achter elkaar niet slaap, kan ik een slaappil nemen!! En ik ga je iets geks vertellen, sinds ik bij de HA ben geweest en hier de rust is terug gekeerd.. Nooit meer angstig geweest!!
Ik had dit zelf een keer opgezocht in mijn dromenboek. Daarin stond over honden dat zij symbool staan voor een vriend(in) die niet een echte vriend blijkt te zijn (iemand die een mes in je rug kan steken zonder dat jij dit verwacht, of iemand die jaloers op je is).
ja dat is niet iets positiefs he... brrr... lijkt me heel naar als je zulke dromen hebt... je kunt nog vel meer vinden op droomuitleg
Brrr, akelige droom zeg. Helaas heel herkenbaar voor mij. Ik heb regelmatig last van nachtmerries, mijn moeder en mijn broer hebben dit ook. Volgens mijn broer komen nachtmerries vaker voor met het wisselen van de seizoenen of bij weersveranderingen. Wat ik zelf heel vervelend vind, is dat ik heel veel dromen onthoud, ook de nachtmerries dus. Mensen in mijn omgeving zeggen altijd dat ze ook hun dromen zouden willen herinneren. Nou, ik vind er niks aan! Ik droom soms heel vreemd over mensen die ik ken en dat is best raar als je ze dan tegenkomt als je weer wakker bent... Ik zoek ook wel eens op wat het betekent, maar ik vind het niet altijd fijn om er lang bij stil te staan.