Irritatie jegens huisarts

Discussie in 'De lounge' gestart door Lola1982, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Within

Within Niet meer actief

Nouja zeg! Lijkt mijn oude huisarts wel. Die zei exact hetzelfde toen ik op mijn 18e (!) vroeg wat eventueel andere manieren van anticonceptie waren... ben uiteindelijk maar bij de pil gebleven.

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    OMG jij heb een ha die in haar prive leven vee-arts is wedden!
    Lompe trien zeg!!!
    Ik zou toch zeker even mijn ongenoegen naar haar uiten hoor en snel een gyn gaan zoeken die hebben zo en zo toch meer verstand van ziekte beelden en anticonceptie

3. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mijn moeder heeft het ook, dus ik heb mij laten testen toen ik zwanger wilde worden..

Tussen Eefje en Fiene hebben we condooms gebruikt, maar nu weet ik het ook even niet... Heb ook zo'n 15 jaar de pil geslikt, maar mijn gyn raadde de pil na de geboorte van Eef echt af.. Dus denk dat het nu niet anders zal zijn.. Of er moet een nieuwe lichte pil zijn, je weet maar nooit.. Daarom doe ik dit ook echt via de gyn...

Spiraal zie ik niet echt zitten.. Mijn man heeft maar weer een zooi condooms besteld, maar een ongelukje zit in een klein hoekje en ik denk dat het beter is dat ik niet meer zwanger wordt (bloeddruk)

Lastig, lastig..

4. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zou ik toch wel ff nagaan over je oma als het goed is weten haar artsen dit wel en dit mag je pa navragen ivm erfelijkheidsfactoren.

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik vind het wel heel grof dat ze meteen over sterilisatie begint, zou dat nooit verwacht hebben als antwoord.

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb een gecompliceerde relatie met mijn pa helaas. Zijn vrouw zal het wel verbieden om dit na te vragen en aangezien hij zo volgzaam is zal hij dit dus niet doen! :$ ;)

7. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113

:p hahaha!

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Blijkbaar ben ik de enige die het niet eens zo gek vind dat de huisarts daarover begint. Dat je het niet leuk vind en nog een kinderwens hebt, dat weet zij blijkbaar niet. Ze heeft toch ook niet gezegt dat je het MOET doen, maar dat je er misschien eens over na zou kunnen denken omdat dat voor jou de oplossing kan zijn. Je wilt/mag geen hormonen, condoom scheurt steeds en je wil niet steeds de morningafterpil gebruiken. Dan vind ik het nog niet zo gek dat ze daarover begint. Misschien kun je haar vertellen als ze je terugbelt dat ze je waarschijnlijk niet goed heeft begrepen en dat er nog een kinderwens is in de toekomst en dat daarom sterilisatie geen optie is, maar om daar nu meteen zo'n drama van te maken omdat ze je een tip geeft waar je zelf meestal niet zo snel op komt en daarmee alles oplost vind ik wat overdreven. (zolang ze niet van je kinderwens afweet.)

Ik zou ook zoals hier al eerder aangegeven, een verwijzing vragen naar een gynacoloog, die weten vaak net even wat meer mogelijkheden en kunnen je ook een goede uitleg geven over wat bepaalde anticonceptie met je doet. Ik hoop dat je de oplossing snel vind, want steeds bang zijn om zwanger te worden is natuurlijk ook niet leuk.

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    helemaal met Lin80 eens.

10. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Lin: ik snap jou ook wel hoor. Maar ik heb duidelijk aangegeven: nu nog geen kindjes.

Afijn, ik heb haar gesproken. was op dat moment op huisbezoek. Kon niets uitgebreid spreken. Morgen heb ik een uitstrijkje en dan heb ik het er nog eens over.

Deel Deze Pagina