BBL-opleiding in de zorg in Noord-Holland??

Discussie in 'De lounge' gestart door MoedervanSafia, 26 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Lieve dames,

Voordat ik zwanger was had ik mij aangemeld voor een BBL-opleiding Verzorgende IG in Amsterdam en was toen ook doorgekomen in de eerste selectie. Maar toen raakte ik zwanger en verhuisde naar een andere stad waardoor ik het helaas moest stopzetten.

Nu denk ik er weer aan om er weer aan te beginnen.. Maar ik heb in de buurt geen oppas (mijn ouders/familie wonen aan de andere kant van Nederland) en mijn schoonfamilie vertrouw ik niet genoeg (veel gebeurt)..

Heeft er iemand tips/ervaring met een BBL opleiding in de zorg waarin je zelf je uren mag inplannen en liever ook weer geen full-time baan??

Ik ben benieuwd. :)

2. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Volgens mij moet je voor een bbl opleiding altijd 28 uur werken, daarnaast krijgt je 4 uur school betaald maar meestal zijn het langere dagen. Parttime een opleiding zal denk ik niet lukken....
    Anders misschien even informeren bij zorginstellingen??

Succes ermee!

3. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja ik heb met verschillende contact opgenomen maar de infoavonden zijn na de zomer pas, vandaar dat ik het ff op de forum vraag.. maar bedankt!

4. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    In de zorg is het moeilijk je uren te plannen. Wel kan je een vaste vrije dag aanvragen, misschien is dat mogelijk? Eventueel elk weekend werken zodat je partner thuis is en 1 dag door de week werken. Voor die ene dag plus schooldag kan je dan misschien bij een gastouder terecht voor je kindje.

5. MoedervanSafia

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Ja ik zou ook liever in het weekend willen werken en op vaste dagen en niet onregelmatig. waar ik bang voor ben, is dat ze een flexibel iemand zoeken die op alle dagen kan, maar dat ben ik door omstandigheden niet.. hmmpf.

6. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Als jij elk weekend wilt werken is dat toch fijn. Tenminste bij ons zullen ze er blij mee zijn maar is te ver voor jou :) Ik draai eigenlijk ook alleen dagdiensten en heel soms een avonddienst.
    Maar maakt het heel veel uit als jij die ene dag onregelmatig werkt? Je hebt je rooster zoiezo 4 weken van te voren.

Deel Deze Pagina