Irritatie omtrent het naar buiten gaan op de creche.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Anouk2005, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.309
    23.458
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier is buiten meteen als je de deur uitloopt. Echt erg handig, gewoon babyfoon mee. Groot omheind terrein. Kunnen de oudere kindjes naar buiten, en je hebt toch zicht op het gebouw. Staat binnen een paar seconden weer binnen.

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.737
    7.507
    113
    Vrouw
    nee hoor, dat is echt niet overal zo..

mijn dochtertje zit op een verticale groep en er word gewoon rekening gehouden met elkaar. enigste verschil is dat er ook kleintjes door de groep kruipen. en als ze buiten gaan spelen dan gaan ze gewoon met de andere groepen mee naar buiten. dus met de horizontale groep. baby's blijven binnen met de leidster. of de tussendeur tussen 2 verticale groepen gaat open en er blijft van elke groep 1 leidster bij de kleintjes en de andere leidsters gaan met de kids naar buiten.

en als de kleintjes slapen of een deel dan gaan ze gewoon allemaal naar buiten. babyfoon mee voor de kleintjes die slapen en de baby's die wakker zijn gaan in de wandelwagen mee naar buiten. frisse neus halen.

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.304
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zit niet bij ons in de buurt.
    Is zeker een paar dorpen verder en ik ga voor dat laatste half jaar niet meer wisselen want verder ben ik best tevreden.
    Klinkt wel echt superleuk en is echt zo heerlijk om lekker buiten te zijn.

4. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Anouk: nee dan kan ik me dat ook wel voorstellen. Proberen toch in gesprek te blijven met ze. Sterkte!

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik zal eerlijk zijn ik zie dit verhaal van 2 kanten.
    Ik werk zelf op een kdv en weet dan de eisen van zowel ouders als de druk die er op ligt van bovenaf niet meer te doen is.
    Steeds meer leidster komen in de ziektewet omdat ze het allemaal niet meer aankunnen.

Als ouder snap ik dat je bepaalde wensen hebt en waar voor je geld wilt.
    Maar wij lopen ons ook uit de naad en waardering krijgen we niet alleen een bak stront over ons hoofd.

Ik kies er daarom bewust voor een gastouder omdat die wel tijd heeft voor mijn kind.

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Lijkt me niet zo een goede organisatie. Dat administratie foutje kan gebeuren en de volgende keer zal je dochter dan wel mee kunnen. Maar als ze naar een bejaardentehuis gaan moeten er toch genoeg leidsters zijn die met de overige kindjes iets kunnen doen? En wat hebben babies te maken met de klas van de 3-jarigen? Hebben ze dan geen leeftijdscheiding?
    Ik zou er iets van zeggen. Vooral omwille van het excuus dat ze niet naar buiten kunnen omdat ze met de andere een uitstapje gedaan hebben? Je verwacht toch dat ook al doen ze activiteiten dat de andere kindjes die niet mee kunnen/mogen hier niet voor moeten boeten? Hebben ze dan niet voldoende personeel?

7. Brinta

Brinta Fanatiek lid

9 apr 2013
    2.145
    191
    63
    Zuid holland
    Bij het kdv van mijn zoontje gaan de baby's gewoon mee naar buiten.
    Die liggen/zitten dan in een kinderwagen/buggy en de grotere kinderen kunnen gewoon spelen.
    Toen mijn zoontje nog niet kon lopen kroop hij gewoon rond over het plein. En ze nemen de babyfoons mee naar buiten zodat ze de kinderen die slapen ook horen wanneer ze wakker worden.

Deel Deze Pagina