Zielige schoonvader aargh

Discussie in 'De lounge' gestart door MvN, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvN

MvN Niet meer actief

Sorry moet ff gal spuwen..

Ik word echt helemaal gestoord van mijn schoonvader..

Vorig jaar april wilde hij scheiden van mijn schoonmoeder, want zeid hij hij heeft een ander en de relatie tussen hem en petra ( sm ) was niet meer wat et geweest was.. Naja nooit verwacht want ze waren 25jaar samen.. na 2 weken op de logeerkamer te hebben geslapen kwam ie tot inkeer en wou die in ene keer niet scheiden. Maar mijn schoonmoeder had er genoeg van, ze hadden vaker ruzie.. ze mocht haar mening niet geven en eens een ander komt et nog wel vaker! Dus zij drukte te scheiding door! In juli waren ze gescheiden maar mijn schoonvader mocht daar nog wonen tot ie wat anders had. In augustus had ie wat anders hier 2 straten verderop. Toen begon het gezeik.. De hele tijd klagen dat ie van zijn 4 zoons + aanhang niks hoorde en ze alles alleen maar met petra deden. Maar hij neemt zelf ook nooit contakt met ons op. Wij zijn altijd degene die hem bellen en vragen hoe het gaat end. Toen ie daar net woonde kookte ik ook vaak voor hem maar een bedankje kwam er nooit af en ik had op een gegeven moment zoiets.. Laat em maar een keer contakt met ons op nemen end voordat ik weer voor hem ga koken end. Toch zijn we em blijven bellen hoe het gaat en daar lang gaan. We hadden met hem afgesproken vorig jaar kerst kerstavond bij hem te vieren. nou 2 weken voor kerst krijgen we allemaal een berichtje: Dat ie kerst niet wou vieren en dat ie toch nooit wat van iedereen hoorde en dat ie de rest van zn leven wel aan de drank zou gaan ( hij dronk nooit! ) dat berichtje stuurdie ie om 1 uur snachts en dat terwijl hij om 6 uur weer taxi moet rijden met kinderen. Na flink gezeik met iedereen te hebben gehad heeft ie toch besloten kerst te vieren en was et nog wel gezellig! Toen we in feb. vertelde dat ie opa zou worden was ie helemaal door het dolle heen! Dus heeft ie wat leuks om vooruit te kijken! Alles ging goed.. in sept. afgesproken dat we kerstavond weer bij hem zouden vieren alleen dit keer dan met 9 man aangezien noelle er dan zou zijn.. Nou ik oktober alweer het berichtje hoor :
    Hoi ik wilde jullie meededelen dat ik kerst toch niet viert en dat is niet persoonlijk naar jullie toe bedoeld .
    Maar voor mijn zijn de feestdagen (na de scheiding) niet meer zo als ze voorheen waren dus ik heb er geen behoefte meer aan.
    En ik hoop dat jullie het mijn niet kwalijk nemen en niet boos zijn en mijn besluit willen accepteren.

GROETJES PAPA (OPA)

Nou oke, niet op gereageert en tis wel goed zo. Als we er op gaan reageren heeft ie alleen zn zin en aandacht en krijgen we dit elk jaar. Dus nu heeft iedereen ook andere plannen gemaakt! Alles ging heel goed nu nog steeds eigenlijk. Al zit hij vanaf de scheiding al wel mijn schoonmoeder te stalken maar daar bemoeien we ons niet mee. Al is het heel kinderachtig! Krijgen we vanacht weer eens een berichtje van hem: Ik vind het jammer dat jullie erzo over denken en mijn niet begrijpen hoe ik mijn voel en valt me er alstublief niet lastig over ik kom er ooit zelf wel uit

Ik word hier helemaal gestoord van, al dat zelf medelijden. Mijn schoonzusje is volgende week jarig, had ie tegen haar gezegt, als petra savonds kom, dan kom ik niet want wil haar niet zien omdat ik heb gehoord dat ze hand in hand met een man liep. SO WHAT hij wou scheiden alleen heeft zij het doorgezet en is ze verder gegaan met haar leven. Zou hij ook moeten doen. En morgen is mijn zwager jarig en is mijn schoonvader er ook ( mijn schoonvader is wel zo slim geweest om marc ( mijn zwager ) geen bericht te sturen want dan had hij gezegt dat ie niet naar zijn verjaardag hoefde te komen ) maar ik denk dat het een kutverjaardag word voor mijn schoonvader want iedereen is laaiend hier. Hij moet anderen niet in zijn verdriet mee trekken. Hij wou scheiden en nou heeft ie spijt. Is zijn eigen probleem. En dat ie van niemand iets hoort doet ie ook zelf! Hij laat zelf ook niks van zich horen.. Dus als iemand al 5 keer heeft gebeld van hoe het gaat maar hij doet etnooit eens terug, ja zo verlies je contakt!

Ik word echt gek van hem, maar mag van mijn vriend niet een bericht terug sturen.. Hij blijft gewoon aan de gang... Heb de neiging hem te verwijderen van hyves en te blokkeren heb ik er ook geen last meer van.

2. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Tja.. Lastige situatie! Misschien eens een goed gesprek met hem aangaan over hoe en wat. Verder is het dan aan hem om er wat mee te doen..

Succes met de situatie!

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Inderdaad, ik zou ook eens samen met je man naar hem toegaan en een gesprek met hem aangaan, over hoe jullie er aan denken. Dan heb je je zegje gedaan en is het aan hem wat hij er mee gaat doen. Hoe kijkt de rest van de familie er eigenlijk tegenaan? (Dus de andere 3 zoons + aanhang?)

4. Alita

Alita Niet meer actief

Het is ontzettendlastig voor jullie maar denk eens eraan wat die man doormaakt?! Na 25 jaar samen te zijn geweest is hij nu helemaal alleen. Zijn vrouw loopt met een andere man samen hand in hand dat is toch heel erg voor hem hoor...bedenk het eens vanuit jouw`n eigen situatie als jij dit zou meemaken.

Maar dat neemt niet weg dat ik jou niet begrijp, het is natuurlijk niet de leukste manier waarop hij duidelijk makt dat hij absoluut niet lekker in zijn vel zit maar iedereen doet dit op een andere manier. Sommige mensen kunnen niet goed duidelijk maken wat ze voelen en denken dus schreeeuwen ze zo om aandacht maar ik kan bergijpen dat het voor jullie niet zo leuk is.

Mischien eens goed met hem praten en proberen naar hem te luisteren en jezelf eens verplaatsen in zijn situatie.

Succes ermee...

5. MvN

MvN Niet meer actief

@cindy: Hij is degene die vreemd is gegaan en vertelde dat ie wilde scheiden.. mijn schoonmoeder heeft pas na 1,5 jaar een ander ( ze heeft helemaal niks met die man, en ze heeft ook niet hand in hand gelopen.. die man verzint alles joh ) dus ik geef haar groot gelijk dat ze verder gaat met haar leven.. Hij had een ander tijdens hun huwelijk.

@barbara: Die andere 3 worden er ook gek van, Elwin en Rick die negeren het maar worden er ook gek van! En Marc die zegt er gewoon wat van.

Nou de reden van het berichtje van gister is boven tafel!

Mijn schoonvader was weer zielig bezig, dat ie zo zielig was en gelijk zeuren over petra tegen marc. Toen had marc gezegt dat hij moet kappen met het gezeik en dat ie niet zielig is en verder moet gaan met zijn leven. En hij had weer gedronken. Nu gaat hij morgen ook niet naar de verjaardag van marc, maar dat vind ik niet erg want heb geen zin in gezeik. En mijn vriend gaat vanavond zijn vader een bericht sturen dat hij eens moet kappen met dat zelfmedelijden en als ie gedronken heeft mensen berichten te sturen en als hij ruzie heef tmet marc de rest er niet bij hoef te betrekken!

6. Alita

Alita Niet meer actief

Oeh dat verandert het verhaal he.....hmm nee dan vindt ik hem niet zielig nee!!!!!!

Groot gelijk van je schoonmoeder...en goed dat er iets over is gezegd nu!! Nu moet het toch echt van hem komen dan!!!
    Dan heeft hij dus echt onterecht zelfmedelijden!!

Deel Deze Pagina