framboosbladthee

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door januari2010, 6 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Weet iemand meer over framboosbladthee?
    Lees er heel verschillende verhalen over!

Ik wil het graag gaan drinken omdat ik veel last heb van krampen in mijn buik (waarschijnlijk bandenpijn) en van harde buiken die niks doen. (ben daarvoor paar keer in het zh geweest)

Maar nu lees ik op verschillende sites:
    - helpt baarmoeder ontspannen. (wat ik graag wil)
    - ontspant de banden. (ook super)
    - zorgt voor een vlot herstel na de bevalling (klinkt ook als muziek in de oren)
    - WEKT DE WEEEN OP.... Tja en dit wil ik juist (nog) niet!

Hoop dat iemand mij hier meer over kan vertellen.

Ben nu 34 weken zwanger en het is niet de bedoeling dat de kleine al komt natuurlijk.

Bedankt voor de reacties!

2. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    De eerste drie effecten van je lijstje worden ook bereikt met voldoende rust ;).
    En dat wekt geen weeën op...

3. januari2010

Helaas hier niet.... heb in het ziekenhuis 24 uur plat gelegen en de harde buiken bleven komen om de 2,5 minuut! Omdat het niet zorgt voor ontsluiting mocht ik weer naar huis en sta ik onder extra controle maar het is echt heel vermoeiend als je buik constant zo strak gespannen staat!

Weet gewoon niet meer wat te doen en daarom maar gaan zoeken op internet en daar kwam ik deze thee tegen...

4. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Volgens mij heb ik op google gelezen dat je dit pas vanaf 37 weken mag drinken..

5. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb het de vorige x gedronken maar pas vanaf 37 weken...mijn herstel was heel snel...maar dat is het enige wat ik er van weet...

6. januari2010

Misschien dan nog 3 weken wachten met het drinken van deze thee! Stel dat het toch de bevalling in werking zet dan liever pas na 37 weken.
    Bedankt voor de reacties.

7. misa

misa Niet meer actief

Zou ik dan ook doen denk ik..!

8. Samantha1980

Samantha1980 Actief lid

19 mei 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja precies, wachten tot 37 weken zou ik dan ook doen. ik heb ook geen ervaring of andere tips voor je, sorry, ik kan me echt voorstellen dat het heel vervelend is!!
    tis gewoon vaak echt doorzetten de laatste weekjes (de eerste meestal ook ;))..

Succes meid!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo.. en weinig bloedverlies... Dus ik ga het deze keer weer doen, maar op z'n vroegst vanaf 36 weken.

Overigens geloof ik niet zo in weeen opwekkende middeltjes ;) maar ik ga toch het risico maar niet nemen :p

10. januari2010

Ik geloof dus ook niet in van die middeltjes maar stel dat het kindje nu eerder geboren wordt en ik die thee gedronken heb dan ga ik het mezelf misschien kwalijk nemen.... dus toch maar even wachten tot 37 weken.

11. mamaprinses

mamaprinses Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.125
    2
    0
    Ik dronk het ook vanaf 37 wkn en had een snel herstel dus dat klopt wel!
    Maar kleine is gehaald met 41.5 dus weeen wekte het niet op bij mij
    idd even wachten tot de 37 wkn omdat ze zeggen dat je er weeen van KUNT krijgen

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Hier ook gedronken vanaf 37 weken, bij 39+5 bevallen en idd een snel herstel. Maar dat is vast toeval hoor.
    Maar toch.. ik ga het deze keer wel weer doen :p

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    we hebben het allemaal over toeval... maar ik geloof dat de baarmoeder-versterkende werking wel bewezen is. Dus wat dat betreft...
    Qua weeen op wekken niet. Maar ik geloof dat dat net zo is als met andere dingen, als je lichaam er aan toe is, kan het nét dat zetje geven, maar dan moet je lichaam er sowieso aan toe zijn.

Ik ben dus bevallen met 41+ 3 (net niet gestript ;) )

14. kimtijn

kimtijn Actief lid

16 dec 2006
    310
    0
    0
    Brabant
    Ik dacht eindelijk een middeltje tegen die vervelende harde buiken, ik weet ook niet meer hoe ik meer kan rusten want weggaan doen ze niet. Herken je verhaal dus wel, heb ook in het ziekenhuis gelegen en mocht na een dag en nacht weer naar huis omdat het bij mij ook geen ontsluiting opwekte maar die harde buiken heb ik ook nog steeds de hele dag. Sta ook extra onder controle maar je gaat er wel meer van twijfelen. Ik hoor graag als je er vanaf de 37e week mee begint of het inderdaad werkt, dan weet ik dat voor over 9 weken. En waar kun je de thee kopen?

15. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    in winkels van De Tuinen , Kruidentuin Minerva etc... Dat soort zaakjes hebben meestal allerlei losse kruidentheeen...
    Ik heb het hier al in huis liggen. Het kost ook amper wat. Het ziet er alleen niet uit en smaakt ook niet zo geweldig ;) , maar met een schepje honing is het wel te doen.

Deel Deze Pagina